Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Po wszystkich wpisach wiem że nie ZOE (co nawet było priorytetem) i raczej LEAF, choć rozważam Corsę (ale ta mi się nie bardzo podoba). Podoba mi się za to Kona (no i ma CCS). Inna kwestia że chętnie wybrał bym auto na gwarancji - ale to już koło 100k. I raczej dystrybucja PL (jako że większa pewność co do historii i stanu).
Możesz jeszcze pomyśleć o czymś takim: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/opel-ampera-ID6FGcr1.html
Mało ich było w Europie, znacznie więcej sprzedali w stanach jako Chevrolet Bolt. Masz CCS, dużą baterię, duży zasięg.
 

vwir

Pionier e-mobilności
a to nie te sie palily ze wzgledu na bledna konstrukcje baterii?
Paliły się Bolty. O Amperach takich rzeczy nie słyszałem. Poza tym za darmo wymieniali im baterię na wolną od wad (nawet w Boltach importowanych ze stanów) więc wbrew pozorom to może być całkiem niezła opcja.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wrzuciłem losowy egzemplarz. Chodzi mi tylko o to, że możesz się takim modelem zainteresować. Jest też za 80k uszkodzony.
Kolejna opcja to Hyundai Ioniq (ten stary, klasyczny). Wprawdzie tam jest malutka bateryjka (28kWh) ale auto jest ultra-oszczędne. Znajomy ma (wcześniej miał leafa) i o ile w leafie miał zużycie na poziomie 16kWh/100km, tak w Ioniq ma 13kWh/100km. Coś w tym stylu: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/hyundai-ioniq-ID6FBfUe.html
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Wy
Dojechali do, Holandii jako zieloni w te klocki. Korki zaburzają czystą ocenę, stali w nich kilka godzin. Do tego błąd nawigacyjny w Berlinie. Szukanie dwa razy ładowarki i to bez sensu Kaufland /Lidl gdzie bez aplikacji i narodowości niemieckiej się nie da.. Nawet głupawo przełączyli się na chwilę z DC na AC ładując z dwie kWh!
Korzystali z ładowarek bez analizowania cen a tylko czy były i spokojnie było bez nerwów. Wracają za kilka dni. Wg syna powrót będzie 100x prostszy, bo poznał zasady jazdy ev itp.
Z 6 ładowań zaliczyli, ale wynikających nie z logistyki a z przypadku, strachu lub chęci zatrzymania.
Nie pokłócili się, dziecko nie marudziło, ale mieli też właściwe nastawienie na jazdę . Jak wrócą, to może coś więcej się dowiem. Ale jak znam ich podejście, to nie będzie excell i lista zdarzeń, a nawet podawania precyzjnego czasu. To była wyprawa jak w caravaningu, wsiadasz np do kampera i już się nie spieszysz, a to daje luz.

Dla nich liczy się bardziej ogólne wrażenie, a te jest ku nawet mojemu zdziwieniu pozytywne.
Kup im abo za 35 zł w Greenway na jeden miesiąc wtedy ceny w roamingu spadną do 2,6 zł za kWh zwróci się po jednym ładowaniu.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Przyglądam się i przyglądam i widzę, że jeżeli dołożę do budżetu 20k to pojawiają się opcję Leaf z lat 2020-2021 i Kona z 2019 w pełnym wyposażeniu. Wybory coraz trudniejsze :-(
I to są piękne dylematy przed zakupem.
Z autopsji co skłoniło mnie do zmiany samochodu.
Ioniq 28 był bardzo dobrym samochodem wygodny, oszczędny i Platinum super wypasiony. Idealny na dojazdy do pracy jakieś 70 km dziennie. Przez 2 lata jeżdżenia a, kupiłem go również jako 2 latka nie zepsuło się absolutnie nic.
Czego mi w nim brakowało?
1. ładowarki 3 fazowej
2. zdalnego włączania i wyłączania ładowania (nie korzystam ze zdalnego ogrzewania) i sprawdzania stanu naładowania baterii. Nie musze już biegać do garażu żeby to sprawdzać i wyłączać ładowarkę.
Do jeżdżenia wokół komina każdy z wymienionych przez ciebie samochodów da radę kwestia gustu i podobania. Jeśli myślisz o podróżowaniu chociażby sporadycznym (jak ja) CCS musi być i to z jak najlepsza krzywą ładowania i im większa bateria tym lepiej.

Kona Platinum z 2019 nie będzie miała ładowarki 3 fazowej i zdalnej obsługi- niestety. Żeby miała to wyposażenie to co najmniej 2020 z Bluelink i 3 fazy na razie poniżej 26 tyś euro za bezwypadkową nie zejdziesz nawet w Niemczech. Wiem bo przerabiałem bardzo niedawno. Jeśli nie potrzebujesz 3 faz i zdalnej obsługi to polecam Kone z 2019 będzie miała jeszcze rok gwarancji. Ja kupiłem młodszą, ale z uboższym wyposażeniem. Jak w opisie na Teslę nie starczyło, zresztą może i dobrze bo jakbym zapłacił 135 tyś za przedliflową Teslę SR z 2019 roku jak teraz można mieć za mniej niż 160 nową to bym się wkurzył.
Ale gdybym szukał samochodu za 80 tyś w tej chwili.... to dołożyłbym parę tyś. i kupił corsę (mimo, że też nie do końca mi się podoba) koniecznie z ładowarką 3 fazową.
 
Top