Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Jak będziesz dalej dokładał to dojdziesz do TM3 a później TMY ale chyba nie tędy droga. Ustaliłeś już do czego auto, co chcesz w nim mieć, teraz tylko szybki rachunek zysków i strat(kompromisów) i szukanie auta.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Greenway i Shell działa generalnie info z przed chwili, to nie ma problemu. Oczywiście o kasie nie gadamy bo nie wiem. Dziwne ze Shell dział a z konta jic nie wzieli
 

Jacek81

Zadomawiam się
Jak będziesz dalej dokładał to dojdziesz do TM3 a później TMY ale chyba nie tędy droga. Ustaliłeś już do czego auto, co chcesz w nim mieć, teraz tylko szybki rachunek zysków i strat(kompromisów) i szukanie auta.
Po wszystkich wpisach wiem że nie ZOE (co nawet było priorytetem) i raczej LEAF, choć rozważam Corsę (ale ta mi się nie bardzo podoba). Podoba mi się za to Kona (no i ma CCS). Inna kwestia że chętnie wybrał bym auto na gwarancji - ale to już koło 100k. I raczej dystrybucja PL (jako że większa pewność co do historii i stanu).
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Po wszystkich wpisach wiem że nie ZOE (co nawet było priorytetem) i raczej LEAF, choć rozważam Corsę (ale ta mi się nie bardzo podoba). Podoba mi się za to Kona (no i ma CCS). Inna kwestia że chętnie wybrał bym auto na gwarancji - ale to już koło 100k. I raczej dystrybucja PL (jako że większa pewność co do historii i stanu).
Dlatego Leaf2 nadal się sprzedaje i jest dobrą opcją, bo wiele aut ma historie serwisową i jest z PL, a jak szukasz używki to wiadomo że kiedyś tylko Leafy się sprzedawały w PL salonach bo tylko one były (tesla nawet nie miała salony w pl).
Raczej każdy z nas ma 2 auta w domu, możesz kupić teraz takiego leafa2, pojezdzić kilka lat i wtedy zobaczyć co kupić kolejnego, będzie więcej aut no i ciekawe jak infrastruktura, tak jak Bronek pisze nawet L2 dał radę na zachodzi bo tam więcej jest miejsc do ładowania.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Dojechali do, Holandii jako zieloni w te klocki. Korki zaburzają czystą ocenę, stali w nich kilka godzin. Do tego błąd nawigacyjny w Berlinie. Szukanie dwa razy ładowarki i to bez sensu Kaufland /Lidl gdzie bez aplikacji i narodowości niemieckiej się nie da.. Nawet głupawo przełączyli się na chwilę z DC na AC ładując z dwie kWh!
Korzystali z ładowarek bez analizowania cen a tylko czy były i spokojnie było bez nerwów. Wracają za kilka dni. Wg syna powrót będzie 100x prostszy, bo poznał zasady jazdy ev itp.
Z 6 ładowań zaliczyli, ale wynikających nie z logistyki a z przypadku, strachu lub chęci zatrzymania.
Nie pokłócili się, dziecko nie marudziło, ale mieli też właściwe nastawienie na jazdę . Jak wrócą, to może coś więcej się dowiem. Ale jak znam ich podejście, to nie będzie excell i lista zdarzeń, a nawet podawania precyzjnego czasu. To była wyprawa jak w caravaningu, wsiadasz np do kampera i już się nie spieszysz, a to daje luz.

Dla nich liczy się bardziej ogólne wrażenie, a te jest ku nawet mojemu zdziwieniu pozytywne.
W PL liczba EV rośnie, wielu właścicieli dokłada do większej baterii bo w PL to się przydaje, gdyby policzyć ile pieniedzy wydajemy więcej to wyszłoby że za tą kwote byśmy mogli zbudować wiele stacji. Jestem za gospodarką wolnorynkową, ale jeżeli Państwo mówi "TAK" dla elektromobilności oraz jest właścicielem większości producentów energi/operatorów to powinno wybudować stacje ładowania EV, bo wychodzi jak zawsze , tzn obywatele samodzielnie muszę dbać o to co by mogło Państwo zrobić
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Ile lat gwarancji daje opel na corsę ?
Na leafa masz: 3 lata na auto (można przedłużyć do 5), 5 lat na baterie (uszkodzenia) oraz elementy specyficzne dla napędu, 8 lat/160 tys km na pojemność baterii. To są ogólne warunki, ale każdy egzemplarz mógł mieć trochę inaczej.
 

Najnowsze dyskusje

Top