Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Nowy na Forum
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
i3 były kiedyś w car-sharingu. Nie wiem co się z nimi stało, bo nie śledziłem, ale też trzeba mieć to na względzie szukając "okazji"
Wszystkie się bardzo szybko rozeszły, ceny wywoławcze na licytacji były śmiesznie niskie coś około 35k PLN za 3-4letnie auta.
 

luki

Posiadacz elektryka
Wszystkie się bardzo szybko rozeszły, ceny wywoławcze na licytacji były śmiesznie niskie coś około 35k PLN za 3-4letnie auta.
Czyli popyt był. Bardziej mi chodzi o to, że nie wiem czy zdecydowałbym się na takie auto po wypożyczalni. Wiadomo, że pewna nowość, z dobrym przyspieszeniem, traktowane zero-jedynkowo. W ogłoszeniu oczywiście napiszą co chcesz, poleasingowe, serwisowane, właściciel niepalący... ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wypożyczalnia, wypożyczalni nie równa. Często są to auta po roku sprzedawane jak kończą mi się pakiety dilerskie. Ubezpieczenie auta do wypożyczalni jest o wiele droższe i w wielu po roku czasem dwóch np powód to leasingi) następuje wymiana taboru. Można więc trafić dobrze
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czyli popyt był. Bardziej mi chodzi o to, że nie wiem czy zdecydowałbym się na takie auto po wypożyczalni. Wiadomo, że pewna nowość, z dobrym przyspieszeniem, traktowane zero-jedynkowo. W ogłoszeniu oczywiście napiszą co chcesz, poleasingowe, serwisowane, właściciel niepalący... ;)
Ale to latwo sprawdzic, wszystkie byly biale :)
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Czyli popyt był. Bardziej mi chodzi o to, że nie wiem czy zdecydowałbym się na takie auto po wypożyczalni. Wiadomo, że pewna nowość, z dobrym przyspieszeniem, traktowane zero-jedynkowo. W ogłoszeniu oczywiście napiszą co chcesz, poleasingowe, serwisowane, właściciel niepalący... ;)
ZA te pieniądze i3 to nawet gdybyś musiał zrobić balansowanie baterii i wymianę niektórych ogniw byłoby opłacalne. Ja się niestety spóźniłem bo inaczej jeździłbym taki i3 ignorując te głupio otwierające się drzwi:D
 

luki

Posiadacz elektryka
No tak, tutaj
ZA te pieniądze i3 to nawet gdybyś musiał zrobić balansowanie baterii i wymianę niektórych ogniw byłoby opłacalne. Ja się niestety spóźniłem bo inaczej jeździłbym taki i3 ignorując te głupio otwierające się drzwi:D
Pewnie tak ;) Chociaż nie wiem czy drzwi by mnie nie pokonały 😎
 

Halczyn

Zadomawiam się
Minimalna byla ustawiona na 65 albo 66k netto na portalu przez ktory byly sprzedawane. Jezdzilem tymi i3 jak byly w carsharingu wlasnie, b. Fajne samochody. Gdybym wybieral pomiędzy leafem, zoe
A i3 i jako wyznacznik bralbym pod uwage jak sie tym autem jezdzi to wziąłbym to ostatnie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ad jazda Leafem w trasy. Moi wracają i jeśli chodzi o cywilizacje zachodnią (nas to nie dotyczy w tym aspekcie), to pomimo chademo, nie ma żadnego problemu lub prawie żadnego . Nie są ani zmęczeni ani sfrustrowwni. A na pytanie czy drugi raz by się tak wypuścili, odpowiedź brzmi:Tak
Jednym słowem u nas do wyboru auta EV, dochdzi problem aby je dostosować do naszej infrastruktury, czyli dodatkowe kryterium.
Ps Z Kołbaskowa do Jamna-Koszalin ok 190-200km Leaf 2, bateria 40 kWh, który jest prawie 6cio letni, jadąc ok 100 - 110 , dojeżdża.
ORLEN jak zwykle nawala. Jazda głównie na Greenwayu, ma dużo ładowarek w roamingu
Generalnie da się podróżować ale jw pisano nie wolno się spieszyć. Last mineta na czas odpada
 
Last edited:

MarcinEV

Fachowiec
Cześć.

Posiadam od 15 miesięcy leafa II. Jazda nim daje sporo frajdy. Ma na prawdę duży bagażnik. Bardzo ekonomiczny.

Z minusów tunel w środku, bateria grzeje się przy wielokrotnym szybkim ładowaniu.

Najważniejsze kupować auto do potrzeb.

Ja np. Miałem vw passata kombi ((2017). Sprzedałem, gdyż stał i niszczał.

Z ciekawostek Leafem wybrałem się nad morze (650 km ze śląska). Nie wspominam dobrze. Był upał. Leaf nie lubi autostrad, gorąca i ładowania szybkim prądem.
Jednak kupując go mówiłem, ze tylko lokalnie będę jeździł :))

Dziś planuje zamienić go na TMY LR. Leafa sprzedam, ale najwcześniej maj 2024 (dotacja).

Auto godne polecenia pod warunkiem zbadania swoich potrzeb.

PS 99% czasu ładuje w domu. Lokalnie petarda.
 

luki

Posiadacz elektryka
Wszystko zależy w ilu % jesteś w stanie pójść na ugodę. Czasami nie warto kupować autobusu, tylko po to, żeby raz w roku pojechać na urlop, a codziennie mieć problem z np parkowaniem
 

MarcinEV

Fachowiec
Dodam jeszcze z mojej strony - apetyt rośnie w miarę jedzenia. EV miał być tylko lokalnie, ale przyjemność z jazdy i niskie koszty utrzymania spowodowały, że o spalinowym nie chcę już słyszeć. Powodzenia w zakupie.

PS w maju 2024 zapraszam do zakupu mojego Leafa :) :)
 

LoNeRRiDeR82

Nowy na Forum
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
Witam. Kolega ma Zoe i ładuje się długo. Większość z nich nie ma ccs-a tylko do 22kW i są o wiele mniejsze, mniej wygodne. Ja jeżdżę leaf-em od dwóch lat, kupiłem 3-letniego zrobiłem nim 70k km. Auto robi od 80-160km dziennie. Rok temu byłem w ASO, degradacja baterii oscylowała na 4%. Jak wspomniano w innych odpowiedziach - w trasie przy większej ilości ładowań bateria się robi ciepła co uniemożliwia szybkie ładowanie (zamiast 47kw spada do 22kw "chademo"). Też miałem ten sam dylemat - co kupić i wybrałem nissana . Głównie dlatego że są na rynku od 2011r, kupisz 40kw możesz za 2-3 lata wymienić baterię na 60kw. Jeśli spory bagażnik w tym aucie jest "za duży" są dodatkowe zestawy do zamontowania 11kw, 22kw, 33kw. Standardowe gniazdo 6.6kw można zamienić na ccs-a z ładowaniem do 150kw. Jeśli to się porobi znika problem z przegrzewaniem baterii i robisz 600km po mieście lub 400+ km w trasie. Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam.
 

LoNeRRiDeR82

Nowy na Forum
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
Zapomniałem dodać że jeśli masz solary to możesz do 3kw zasilić dom z leafa. Bateria to prąd stały 380-420V czyli można podpiąć zamiast paneli jeśli masz dwa MPPT. Falownik musi mieć odpowiednie parametry wejścia (mój ma do 500V). Jedno MPPT podpinasz pod solary 4kw, drugie pod autko. W razie braku sieci masz magazyn energii. U mnie działa jak ta lala od ponad roku. (Nie mam przyłącza do sieci... Z tym ukladem nie potrzebuję).
 

Trapp

Zadomawiam się
Zestaw do przylaczenia zwrotnie z Chademo do sieci nn w Japonii kosztowal chyba 5 tys usd,
zmiana z ccs na ccs combo to raczej nie jest standardowa oferta Nissana....bez przylacza do sieci to w PL mozna miec domek letniskowy a nie dom ...tak że ten....
 
  • Like
Reactions: wit
Top