Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Nowy na Forum
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Po wszystkich wpisach wiem że nie ZOE (co nawet było priorytetem) i raczej LEAF, choć rozważam Corsę (ale ta mi się nie bardzo podoba). Podoba mi się za to Kona (no i ma CCS). Inna kwestia że chętnie wybrał bym auto na gwarancji - ale to już koło 100k. I raczej dystrybucja PL (jako że większa pewność co do historii i stanu).
Możesz jeszcze pomyśleć o czymś takim: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/opel-ampera-ID6FGcr1.html
Mało ich było w Europie, znacznie więcej sprzedali w stanach jako Chevrolet Bolt. Masz CCS, dużą baterię, duży zasięg.
 

vwir

Pionier e-mobilności
a to nie te sie palily ze wzgledu na bledna konstrukcje baterii?
Paliły się Bolty. O Amperach takich rzeczy nie słyszałem. Poza tym za darmo wymieniali im baterię na wolną od wad (nawet w Boltach importowanych ze stanów) więc wbrew pozorom to może być całkiem niezła opcja.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wrzuciłem losowy egzemplarz. Chodzi mi tylko o to, że możesz się takim modelem zainteresować. Jest też za 80k uszkodzony.
Kolejna opcja to Hyundai Ioniq (ten stary, klasyczny). Wprawdzie tam jest malutka bateryjka (28kWh) ale auto jest ultra-oszczędne. Znajomy ma (wcześniej miał leafa) i o ile w leafie miał zużycie na poziomie 16kWh/100km, tak w Ioniq ma 13kWh/100km. Coś w tym stylu: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/hyundai-ioniq-ID6FBfUe.html
 

Wojtekj23

Zadomawiam się
Wy
Dojechali do, Holandii jako zieloni w te klocki. Korki zaburzają czystą ocenę, stali w nich kilka godzin. Do tego błąd nawigacyjny w Berlinie. Szukanie dwa razy ładowarki i to bez sensu Kaufland /Lidl gdzie bez aplikacji i narodowości niemieckiej się nie da.. Nawet głupawo przełączyli się na chwilę z DC na AC ładując z dwie kWh!
Korzystali z ładowarek bez analizowania cen a tylko czy były i spokojnie było bez nerwów. Wracają za kilka dni. Wg syna powrót będzie 100x prostszy, bo poznał zasady jazdy ev itp.
Z 6 ładowań zaliczyli, ale wynikających nie z logistyki a z przypadku, strachu lub chęci zatrzymania.
Nie pokłócili się, dziecko nie marudziło, ale mieli też właściwe nastawienie na jazdę . Jak wrócą, to może coś więcej się dowiem. Ale jak znam ich podejście, to nie będzie excell i lista zdarzeń, a nawet podawania precyzjnego czasu. To była wyprawa jak w caravaningu, wsiadasz np do kampera i już się nie spieszysz, a to daje luz.

Dla nich liczy się bardziej ogólne wrażenie, a te jest ku nawet mojemu zdziwieniu pozytywne.
Kup im abo za 35 zł w Greenway na jeden miesiąc wtedy ceny w roamingu spadną do 2,6 zł za kWh zwróci się po jednym ładowaniu.
 

Wojtekj23

Zadomawiam się
Przyglądam się i przyglądam i widzę, że jeżeli dołożę do budżetu 20k to pojawiają się opcję Leaf z lat 2020-2021 i Kona z 2019 w pełnym wyposażeniu. Wybory coraz trudniejsze :-(
I to są piękne dylematy przed zakupem.
Z autopsji co skłoniło mnie do zmiany samochodu.
Ioniq 28 był bardzo dobrym samochodem wygodny, oszczędny i Platinum super wypasiony. Idealny na dojazdy do pracy jakieś 70 km dziennie. Przez 2 lata jeżdżenia a, kupiłem go również jako 2 latka nie zepsuło się absolutnie nic.
Czego mi w nim brakowało?
1. ładowarki 3 fazowej
2. zdalnego włączania i wyłączania ładowania (nie korzystam ze zdalnego ogrzewania) i sprawdzania stanu naładowania baterii. Nie musze już biegać do garażu żeby to sprawdzać i wyłączać ładowarkę.
Do jeżdżenia wokół komina każdy z wymienionych przez ciebie samochodów da radę kwestia gustu i podobania. Jeśli myślisz o podróżowaniu chociażby sporadycznym (jak ja) CCS musi być i to z jak najlepsza krzywą ładowania i im większa bateria tym lepiej.

Kona Platinum z 2019 nie będzie miała ładowarki 3 fazowej i zdalnej obsługi- niestety. Żeby miała to wyposażenie to co najmniej 2020 z Bluelink i 3 fazy na razie poniżej 26 tyś euro za bezwypadkową nie zejdziesz nawet w Niemczech. Wiem bo przerabiałem bardzo niedawno. Jeśli nie potrzebujesz 3 faz i zdalnej obsługi to polecam Kone z 2019 będzie miała jeszcze rok gwarancji. Ja kupiłem młodszą, ale z uboższym wyposażeniem. Jak w opisie na Teslę nie starczyło, zresztą może i dobrze bo jakbym zapłacił 135 tyś za przedliflową Teslę SR z 2019 roku jak teraz można mieć za mniej niż 160 nową to bym się wkurzył.
Ale gdybym szukał samochodu za 80 tyś w tej chwili.... to dołożyłbym parę tyś. i kupił corsę (mimo, że też nie do końca mi się podoba) koniecznie z ładowarką 3 fazową.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wy

Kup im abo za 35 zł w Greenway na jeden miesiąc wtedy ceny w roamingu spadną do 2,6 zł za kWh zwróci się po jednym ładowaniu.
Ale tam jest zdaje się polityka uczciwego korzystania. Jeśli do tej pory nie korzystał z GW to doliczą ekstra.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
W Corsie jest i w końcu działa. W Zoe też było, w Leafie nie wiem, za krótko go użytkowałem.

EDIT: Właśnie zdałem sobie sprawę że ja to ustawiam w home assistant. Więc w Corsie się nie da.:rolleyes:
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
W kwestii ładowania w domu, czy ustawienie granicy ładowania na 80% jest standardową funkcją w elektrykach ?
Nie. Leaf II nie ma. Trzeba rzeźbić (potrzebny jest wallbox, który pozwala na zdalne rozłączenie). Albo to olać i ładować do 100%. Byle tylko nie zostawiać naładowanego do 100% na długo.
 

Wojtekj23

Zadomawiam się
Ale tam jest zdaje się polityka uczciwego korzystania. Jeśli do tej pory nie korzystał z GW to doliczą ekstra.
Jechałem w maju z Niemiec. 2 pierwsze ładowania tam 4 kolejne w Polsce wszystkie zaliczyło ze zniżką. Wcześniej karta nie używana z pół roku, abo wykupione 1 dzień przed pierwszym ładowaniem w Niemczech. W sumie więcej kWh ładowałem w Polsce więc spełniłem warunek uczciwego korzystania. Syn Bronka może zrobić tak samo.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
gdzie w corsie mozna ustawic granice ladowania na 80%? bo mnie zaciekawiles...
W pierwszej chwili napisałem że aplikacji ale później zdałem sobie sprawę że ustawiłem to HomeAssisancie. A od kilku tygodni działa opóźnienie ładowania. Mea culpa.
 

Jacek81

Nowy na Forum
Hmm… jestem już bliski wyboru Leaf II. Corsa była by pewnie rozsądniejszym wyborem - ale za bardzo nie w moim guście.
Ale może jednak warto rozważyć I3 94Ah Ok 2019.
Wcześniej nie myślałem o tym.
CCS jak rozumiem aktywnie chłodzona bateria.
Tylko ten malutki ekran nawigacji i jakby plastikowa :-(
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Hmm… jestem już bliski wyboru Leaf II. Corsa była by pewnie rozsądniejszym wyborem - ale za bardzo nie w moim guście.
Ale może jednak warto rozważyć I3 94Ah Ok 2019.
Wcześniej nie myślałem o tym.
CCS jak rozumiem aktywnie chłodzona bateria.
Tylko ten malutki ekran nawigacji i jakby plastikowa :-(
I nietypowe otwieranie tylnych drzwi. Ale poza tym to chyba ciekawsze auto niż Leaf.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli masz możliwość to się przewieź. O ile będziesz jeździł sam to w sumie nawet fajne auto, ale jeśli będziesz kogoś woził na tylnej kanapie (dzieci do szkoły, etc) to nie polecam. Drzwi kurołapy to zło. Stajesz pomiędzy innymi samochodami, otwierasz swoje drzwi (inaczej nie otworzysz tylnych), wysiadasz, otwierasz tylne drzwi, wysiada pasażer z tyłu i... jesteś w potrzasku. Mnie to rozwalało. Nie ma się jak ruszyć.
Druga sprawa to mocno nietypowe opony. Na początku były bardzo drogie, teraz chyba już jest lepiej.

Poza tym całkiem fajna konstrukcja, dużo włókna węglowego, co jest z jednej strony fajne (nie koroduje) a z drugiej niefajne (trudniejsze/droższe w naprawie pokolizyjnej). Ma CCS, ma chłodzenie baterii. Dużo egzemplarzy ze stanów, ja bym się ich wystrzegał (inne złącze ładowania, inna ładowarka AC, etc).
 

luki

Posiadacz elektryka
i3 były kiedyś w car-sharingu. Nie wiem co się z nimi stało, bo nie śledziłem, ale też trzeba mieć to na względzie szukając "okazji"
 
Top