Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Cała, trasa ok 1000km to z 300 zł? Można szukać kupować pakiet lub szukać darmowych tp..
Gdyby tak to miało być na co dzień , to faktycznie drogo
Ale to 1x i to bez przygotowania, czy zainteresowania elektromobilnoscią. Bo nie taki był cel, ten to wakacje z dreszczykiem.
Kompletnie ich fakt że jadą elektrykiem nie pobudza do zainteresowania, co jak, gdzie i kiedy.?
Dosłownie spakowali się i wsiedli, na pytanie czy jakoś zasięgneli języka, odpowiedź brzmiała mam ABRP i się zobaczy? Będzie ciekawie. Jakby co to laweta... Wszelkie ubezpieczenia z PZMot i holowanie itd... mają.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Spoko, sam lubię spontaniczne wyjazdy ale do pierwszej zagranicznej podróży wolę się przygotować :). To co mnie najbardziej na tym Aralu zdziwiło to nie to że jest drożej niż u nas ale że ładowanie na chademo (czyli dość wolne) jest sporo droższe niż na IONITY (nawet bez żadnych pakietów).
 

Bronek

Pionier e-mobilności
PZMot ass kupujemy , kiedyś to było ADAC. Do tego zawsze dodatkowe zdrowotne, nawet jak jadę na jeden dzień. Tak mam od czasu jak kumpel został kaleką po wypadku motocyklem i rachunek za leczenie zapłacił, sprzedając dom.
To ekstra holowanie 1000km, AC gdzieś mają PZU? Wiecie tak jest, że nie każdy przeżywa takie kwestie jak np. samochód ważniejsze że by mieć alternatywę i komfort (psychiczny) itp.
PZMot ass, mamy zawsze jako dodatek, w nim też dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne, czasem nawet dla psa. Co nie jest takie głupie jak jedziesz ze zwierzęciem.
Holowania można poskładać z kilku ubezpieczeń .

Ps 1000km PZMot np do granicy a u nas PZU itp. Lub odwrotnie PZMot daje raz na rok do domu w kraju
 
Last edited:

nabrU

Moderator
To co mnie najbardziej na tym Aralu zdziwiło to nie to że jest drożej niż u nas ale że ładowanie na chademo (czyli dość wolne) jest sporo droższe niż na IONITY (nawet bez żadnych pakietów).

Jeśli ładowali się na takiej Aral Pulse co ma ładowarkę Alpitronic HYC300 to ceny tam są jak za 300kW (wiem CHAdeMO to tylko 50kW)

1624450480_android.jpg
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Temat trochę zszedł na bok, wracając do meritum na otomoto pojawiło się sporo Opli w cenach 83-88k PLN, najczęściej perełki z zagranicy ale są też sztuki z polskiego salonu. Co jest irytujące w Corsie to jest auto segmentu B i jest małe. Ale też we 4 osoby, mały pies i bagaże da się bezproblemowo przemieszczać:) Ładowanie na ładowarkach do 100kW działa dość sprawnie do 48-52% później leci do 70kW przy 75% i do 28-30kW przy 85%. Powyżej 90% to kapie średnio 4-5kW. A tak poza tym to dość nudne auto, gdyby nie tablice to nie do odróżnienia od wersji benzynowej na pierwszy rzut oka.
 
Top