Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Nowy na Forum
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Był popyt, były wyższe ceny, a u producentów wyższe marże. Odkąd ludzie nauczyli się handlować to tak działa. Na wielu forach jaki na tym głoszono, kupować taniej nie będzie, ludzie zamawiali na potęgę a później rezygnowali. I nagle trzeba ciąć produkcję. A że tesla miała mega duże marże jak na automotive to ma z czego ciąć. Według ostatnich raportów marża wciąż jest wysoka, w 2022 wynosiła prawie 10k USD na samochód. Obecnie pewnie jest niżej ale wciąż najlepiej umieją w EV.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
No faktycznie nie ma, przekonałeś mnie, tylko napisz jeszcze proszę dlaczego inni producenci tak się tych obniżek boją? Dlaczego ostatnio pisze się o tym, że np. VW kombinuje z przejściem na Chińskie platformy? Kolejny przykład Volvo.
Zerknij np. na ten fragment mojej wypowiedzi w innym temacie:
https://forum.elektrowoz.pl/threads/nowosci-ze-swiata-citroena.3604/post-92587
Następnie porównaj ceny Tesli sprzed 2 lat, do cen obecnych. Porównaj to również, z cenami wspomnianego e-C4, bądź jakiegokolwiek innego elektryka na przełomie ostatnich 2 lat.
Wiesz, nie rozumiem trochę o co ci chodzi, świat wygląda tak że:

- inni producenci podnosili ceny EV w czasie, nawet na twoim przykładzie z e-C4 widać że kiedyś było taniej. Sam kupowałem w 2021 roku i widzę różnice, jednak w tym czasie mieliśmy kryzys przewodników, inflację, problemy w łańuchach dostaw, wystrzał cen surowców. Samochody spalinowe drożały więc drożenie aut ma jakieś powody.
- Pamiętam że TM3 kosztowała 199 (i nadal była droższa od wszystkiej innej konkurencji) i podrożała szybko powyżej 200.

Więc to "kiedyś" to było koszenie klientów przez Tesle, ta Tesla co "pokazuje jak się to robi" kosiła z klientów kase aż miło, i dopiero w momencie gdy zostali zmuszeni wrocili do ligi w której zawsze byli (ale ludzie zaprzeczali temu) , czyli do pospolitego, prostego auta i tyle.

Więc kiedyś ci inni producenci sprzedawali słabsze EV i konkurowali z "mityczną seksi" Teslą która i tak kosztowała więcej. W tym czasie inni producenci nauczyli się więcej odnośnie EV, Tesla stała się pospolita wiec dlaczego mają się obawiać że są drożsi? Pamiętam jak w latach 90 jeździliśmy do MCDonalds na wycieczke bo to był super fast food a w tym czasie zwykły hot-dog i hamburger w budce był tańszy, a dziś czy ktoś się dziwi że w budce z hamburgerem jest drożej niż w tym mitycznym masowym MC ?

Na tym forum siedzą EV - zapaleńcy, którzy pamietają inne czasy, czasy kiedy Tesla była wyznacznikiem i wogóle, takim top w EV, i tak było. Sprzedaż EV rośnie, i jeżeli 3 lata temu tutaj siedziało 70% właścicieli EV to dziś EV jest więcej i siedzi może 40% (oczywiście dane z czapy, ale w liczbach bezwzględnych te 40% to wiecej ludzi niż kiedyś 70% bo baza wzrosła).
A dziś dla nowych właścicieli nie ma żadnej otoczki mistycyzmu dla Teslo, o to dobry EV, wykastrowany w środku , z słabym serwisem i PR że słabo złożony, i dla takich ludzi to że Tesla jest tańsza to nie jest zdziwienie, tak ma być, tak samo jak burger w budce jest droższy niż w McDonald.

Jedynie co może się wydarzyć że inni producenci wrócą do cenników przed ostatnimi podwyżkami, też nikt nie wie ile będzie kosztowała TM3 po liftingu, skoro ma być lepsza to dlaczego ma być tańsza? Jak jej cena będzie podobna do obecnej to wszyscy właściciele obecnej wersji powinni już doliczać kolejne "straty" tak samo jak to jest co miesiąc w tym roku.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Był popyt, były wyższe ceny, a u producentów wyższe marże. Odkąd ludzie nauczyli się handlować to tak działa. Na wielu forach jaki na tym głoszono, kupować taniej nie będzie, ludzie zamawiali na potęgę a później rezygnowali. I nagle trzeba ciąć produkcję. A że tesla miała mega duże marże jak na automotive to ma z czego ciąć. Według ostatnich raportów marża wciąż jest wysoka, w 2022 wynosiła prawie 10k USD na samochód. Obecnie pewnie jest niżej ale wciąż najlepiej umieją w EV.
Czyli co było lepiej kupować? Cofasz się w czasie pół roku daje ci 250 tys i co lepiej kupić? Co jest dziś więcej warte?

Czy naprawdę to świetny interes rzucać się teraz na wyprzedaż TM3 gdy wiesz zę zaraz wyjdzie lepszy, poprawiony model i który może kosztować podobnie? To ile będzie kosztować obecny model skoro nowszy może kosztować podobnie? Skoro mają 10tys marży na aucie to jak zacznie brakować wyników aby kurs akcji szedł w góre to co zrobią? Moga dalej obniżać czy nie? Będą nadal zarabiać czy nie?
A jak będzie droższy nowy to co to oznacza? Ze inni producenci jednak nie musza obniżać. I jak tak zaczynasz myśleć to już wiesz dlaczego obecne TM3 puszczają w takich cenach
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Czyli co było lepiej kupować? Cofasz się w czasie pół roku daje ci 250 tys i co lepiej kupić? Co jest dziś więcej warte?

Czy naprawdę to świetny interes rzucać się teraz na wyprzedaż TM3 gdy wiesz zę zaraz wyjdzie lepszy, poprawiony model i który może kosztować podobnie?
Jakbym miał 200k to "rzuciłbym się" na TM3 LR AWD. Nie będzie dla mnie problemem facelifting i ewentualne nowinki.
To ile będzie kosztować obecny model skoro nowszy może kosztować podobnie? Skoro mają 10tys marży na aucie to jak zacznie brakować wyników aby kurs akcji szedł w góre to co zrobią?
Jakbym wiedział co będzie z kursem to miałbym te 200k:D
Mogą dalej obniżać czy nie? Będą nadal zarabiać czy nie?
Zaczną rozdawać to pewne🤦‍♂️
A jak będzie droższy nowy to co to oznacza? Ze inni producenci jednak nie musza obniżać.
Jak będzie droższy i będzie się sprzedawał znaczy że klienci chcą tyle zapłacić. A co inni zrobią, co chcą mogą też rozdawać za darmo albo za miliony.
I jak tak zaczynasz myśleć to już wiesz dlaczego obecne TM3 puszczają w takich cenach
Bo będzie nowy model?
Więc kiedyś ci inni producenci sprzedawali słabsze EV i konkurowali z "mityczną seksi" Teslą która i tak kosztowała więcej. W tym czasie inni producenci nauczyli się więcej odnośnie EV, Tesla stała się pospolita wiec dlaczego mają się obawiać że są drożsi? Pamiętam jak w latach 90 jeździliśmy do MCDonalds na wycieczke bo to był super fast food a w tym czasie zwykły hot-dog i hamburger w budce był tańszy, a dziś czy ktoś się dziwi że w budce z hamburgerem jest drożej niż w tym mitycznym masowym MC ?

Na tym forum siedzą EV - zapaleńcy, którzy pamietają inne czasy, czasy kiedy Tesla była wyznacznikiem i wogóle, takim top w EV, i tak było. Sprzedaż EV rośnie, i jeżeli 3 lata temu tutaj siedziało 70% właścicieli EV to dziś EV jest więcej i siedzi może 40% (oczywiście dane z czapy, ale w liczbach bezwzględnych te 40% to wiecej ludzi niż kiedyś 70% bo baza wzrosła).
A dziś dla nowych właścicieli nie ma żadnej otoczki mistycyzmu dla Teslo, o to dobry EV, wykastrowany w środku , z słabym serwisem i PR że słabo złożony, i dla takich ludzi to że Tesla jest tańsza to nie jest zdziwienie, tak ma być, tak samo jak burger w budce jest droższy niż w McDonald.
Czytam to forum dość dokładnie ale nie widziałem wpisów użytkowników tesli narzekających, że nie jeżdzą już "wyznacznikiem" tylko samochodem dla "plebsu".
Jedynie co może się wydarzyć że inni producenci wrócą do cenników przed ostatnimi podwyżkami, też nikt nie wie ile będzie kosztowała TM3 po liftingu, skoro ma być lepsza to dlaczego ma być tańsza? Jak jej cena będzie podobna do obecnej to wszyscy właściciele obecnej wersji powinni już doliczać kolejne "straty" tak samo jak to jest co miesiąc w tym roku.
Mam wrażenie, że jesteś bardzo sfrustrowany Teslą (bo nie jest już dostatecznie lanserska) albo jej brakiem.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Jakbym miał 200k to "rzuciłbym się" na TM3 LR AWD. Nie będzie dla mnie problemem facelifting i ewentualne nowinki.
Dziś to może tak, ale ja się pytałem co byś zrobił pół roku temu, czy pół roku temu uważałeś że jest to dobra oferta? Ja dokładnie w styczniu tego roku wybierałem kolejne EV i uwazałem że nie warto dopłacać do Tesli bo ona powinna być tańsza. Wybrałem coś innego i nawet gdyby dziś obniżyli cene (a defacto mam cene z poprzedniego cennika i teoretycznie 20 tyś wiecej dzis auto kosztuje) to tak i tak mniej "stracę" na nie-tesli gdybym słuchał rad "tylko Tesla"

Dziś gdyby miał podejmować decyzje to bym zabrał tak jak ty TM3 LR za te 200 tys bo obecna cena tesli jest niska a inni znów odlecieli cennikami w ostatnim półroku... Więc na dziś jest to oferta ok, i już miałem rezygnować z odbioru i spytałem sie kolegi co ma TMY, co by zrobił i powiedział że ... nie brałby tych z wyprzedaży bo po liftingu auto bedzie świeższe (wygląd), technicznie lepsze (soft, budowa, CPU), łatwiej będzie je w przyszłości sprzedać itp.
Obstawiam że inni producenci przeczekają jeszcze, i to raczej długo niż krótko.

Każdy ma prawo do swojego zdania, ja to tak widze, każdy może skonfrontować to z swoimi oczekiwaniami, doświadczeniami itp. Jak to na giełdzie, nie wiadomo kiedy jest dół lub sufit.

Ja uważam że każda marka oszukuje, próbuję cię skroić, wycyckac itp. Dlatego nigdy nie bronie żadnego koncernu, a w świecie EV istnieją obrońcy Tesli... I tylko to mnie wkurza. Dlaczego wszyscy piszą że inni producenci chcą dużo pieniędzy a nikt nie mówi ze Model S nie jest wart ceny równoważnej 2 x MY ?
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Dziś to może tak, ale ja się pytałem co byś zrobił pół roku temu, czy pół roku temu uważałeś że jest to dobra oferta?
Tak, zdaje sobie sprawę że za pół roku byłyby pewnie lepsze baterie, lepsze modele itd...
Ja uważam że każda marka oszukuje, próbuję cię skroić, wycyckac itp. Dlatego nigdy nie bronie żadnego koncernu, a w świecie EV istnieją obrońcy Tesli... I tylko to mnie wkurza.
Smutne i przerażające;)
Dlaczego wszyscy piszą że inni producenci chcą dużo pieniędzy a nikt nie mówi ze Model S nie jest wart ceny równoważnej 2 x MY ?
Każdy towar jest tyle wart ile ktoś chce za niego zapłacić. Model S nie jest niezbędny do życia/egzystencji więc może kosztować nawet 1mln USD jeśli ktoś chce tyle za niego zapłacić i ma środki to co mi do tego.

Dobra znów zrobił się offtop o du... Maryny. @Bandtio83 powodzenia w szukaniu odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.
 

Jacek81

Nowy na Forum
Zauważyłem, że w podobnych cenach zaczynają się pojawiać BMW i3 (120Ah), co o nich sądzicie ? Pamiętam, że początkowe i3 sprawiały wrażenie mocno plastikowych w środku.
 

SkropMe

Zadomawiam się
Poczekajcie 2 tygodnie. Syn z żoną i 8mio letnim owocem długiej znajomości z chwilą nieuwagi, wrócą z trasy do Holandii . Do tej pory Leaf nie robił więcej jak 100km w jedną stronę.
Kompletnie nie mają pojęcia o elektrykach. Z 3 lata już jeżdżą ale tu na forum nawet ktoś kto się wczoraj zalogował chyba wie więcej o ev od nich?
Sam jestem ciekaw czy pomimo że są młodzi, to czy ich ta podróż nie wkur... ?
Biorą namiot ;-)... Na wszelki wypadek

Leaf jest ok gdy możemy ładować z 32A czyli te jego 6,6 kW. Wtedy leci szybko. Zresztą nawet z cegły tragedii nie ma bo to 40 kWh więc w nocy w tanim prądzie będzie spoko.
Niemniej z wszystkich, wyżej wymienionych jest to naj bardziej skończone, komfortowe auto i to w stylu " starozakonnym" czyli "normalne". Pakowne. AAuto grzanie foteli kierownicy itp...
Ale to auto domowe, lokalne do najwyżej sporadycznych wypadów zaplanowanych i bez napinania na czas jazdy.
Napisz proszę o jego przeżyciach z podróży, u mnie Leaf 40kwh zrobiłem max trasę Kielce - Wrocław na 2 ładowaniach, ten wyjazd do Holandii ciekawy jest :D
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dojechali do, Holandii jako zieloni w te klocki. Korki zaburzają czystą ocenę, stali w nich kilka godzin. Do tego błąd nawigacyjny w Berlinie. Szukanie dwa razy ładowarki i to bez sensu Kaufland /Lidl gdzie bez aplikacji i narodowości niemieckiej się nie da.. Nawet głupawo przełączyli się na chwilę z DC na AC ładując z dwie kWh!
Korzystali z ładowarek bez analizowania cen a tylko czy były i spokojnie było bez nerwów. Wracają za kilka dni. Wg syna powrót będzie 100x prostszy, bo poznał zasady jazdy ev itp.
Z 6 ładowań zaliczyli, ale wynikających nie z logistyki a z przypadku, strachu lub chęci zatrzymania.
Nie pokłócili się, dziecko nie marudziło, ale mieli też właściwe nastawienie na jazdę . Jak wrócą, to może coś więcej się dowiem. Ale jak znam ich podejście, to nie będzie excell i lista zdarzeń, a nawet podawania precyzjnego czasu. To była wyprawa jak w caravaningu, wsiadasz np do kampera i już się nie spieszysz, a to daje luz.

Dla nich liczy się bardziej ogólne wrażenie, a te jest ku nawet mojemu zdziwieniu pozytywne.
 
Last edited:

Jacek81

Nowy na Forum
Przyglądam się i przyglądam i widzę, że jeżeli dołożę do budżetu 20k to pojawiają się opcję Leaf z lat 2020-2021 i Kona z 2019 w pełnym wyposażeniu. Wybory coraz trudniejsze :-(
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Jak będziesz dalej dokładał to dojdziesz do TM3 a później TMY ale chyba nie tędy droga. Ustaliłeś już do czego auto, co chcesz w nim mieć, teraz tylko szybki rachunek zysków i strat(kompromisów) i szukanie auta.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Greenway i Shell działa generalnie info z przed chwili, to nie ma problemu. Oczywiście o kasie nie gadamy bo nie wiem. Dziwne ze Shell dział a z konta jic nie wzieli
 

Jacek81

Nowy na Forum
Jak będziesz dalej dokładał to dojdziesz do TM3 a później TMY ale chyba nie tędy droga. Ustaliłeś już do czego auto, co chcesz w nim mieć, teraz tylko szybki rachunek zysków i strat(kompromisów) i szukanie auta.
Po wszystkich wpisach wiem że nie ZOE (co nawet było priorytetem) i raczej LEAF, choć rozważam Corsę (ale ta mi się nie bardzo podoba). Podoba mi się za to Kona (no i ma CCS). Inna kwestia że chętnie wybrał bym auto na gwarancji - ale to już koło 100k. I raczej dystrybucja PL (jako że większa pewność co do historii i stanu).
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ja jako priorytet brałem auto z polskiego salonu, a że w chwili gdy mogłem kupić budżet miałem 100k to wyszła Corsa.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Po wszystkich wpisach wiem że nie ZOE (co nawet było priorytetem) i raczej LEAF, choć rozważam Corsę (ale ta mi się nie bardzo podoba). Podoba mi się za to Kona (no i ma CCS). Inna kwestia że chętnie wybrał bym auto na gwarancji - ale to już koło 100k. I raczej dystrybucja PL (jako że większa pewność co do historii i stanu).
Dlatego Leaf2 nadal się sprzedaje i jest dobrą opcją, bo wiele aut ma historie serwisową i jest z PL, a jak szukasz używki to wiadomo że kiedyś tylko Leafy się sprzedawały w PL salonach bo tylko one były (tesla nawet nie miała salony w pl).
Raczej każdy z nas ma 2 auta w domu, możesz kupić teraz takiego leafa2, pojezdzić kilka lat i wtedy zobaczyć co kupić kolejnego, będzie więcej aut no i ciekawe jak infrastruktura, tak jak Bronek pisze nawet L2 dał radę na zachodzi bo tam więcej jest miejsc do ładowania.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Dojechali do, Holandii jako zieloni w te klocki. Korki zaburzają czystą ocenę, stali w nich kilka godzin. Do tego błąd nawigacyjny w Berlinie. Szukanie dwa razy ładowarki i to bez sensu Kaufland /Lidl gdzie bez aplikacji i narodowości niemieckiej się nie da.. Nawet głupawo przełączyli się na chwilę z DC na AC ładując z dwie kWh!
Korzystali z ładowarek bez analizowania cen a tylko czy były i spokojnie było bez nerwów. Wracają za kilka dni. Wg syna powrót będzie 100x prostszy, bo poznał zasady jazdy ev itp.
Z 6 ładowań zaliczyli, ale wynikających nie z logistyki a z przypadku, strachu lub chęci zatrzymania.
Nie pokłócili się, dziecko nie marudziło, ale mieli też właściwe nastawienie na jazdę . Jak wrócą, to może coś więcej się dowiem. Ale jak znam ich podejście, to nie będzie excell i lista zdarzeń, a nawet podawania precyzjnego czasu. To była wyprawa jak w caravaningu, wsiadasz np do kampera i już się nie spieszysz, a to daje luz.

Dla nich liczy się bardziej ogólne wrażenie, a te jest ku nawet mojemu zdziwieniu pozytywne.
W PL liczba EV rośnie, wielu właścicieli dokłada do większej baterii bo w PL to się przydaje, gdyby policzyć ile pieniedzy wydajemy więcej to wyszłoby że za tą kwote byśmy mogli zbudować wiele stacji. Jestem za gospodarką wolnorynkową, ale jeżeli Państwo mówi "TAK" dla elektromobilności oraz jest właścicielem większości producentów energi/operatorów to powinno wybudować stacje ładowania EV, bo wychodzi jak zawsze , tzn obywatele samodzielnie muszę dbać o to co by mogło Państwo zrobić
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Ile lat gwarancji daje opel na corsę ?
Na leafa masz: 3 lata na auto (można przedłużyć do 5), 5 lat na baterie (uszkodzenia) oraz elementy specyficzne dla napędu, 8 lat/160 tys km na pojemność baterii. To są ogólne warunki, ale każdy egzemplarz mógł mieć trochę inaczej.
 
Top