Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Jakie są alternatywne aplikacje ? Znasz jakieś na iOS ?
Problemem nie jest appka ale serwer nissana, nawet jak masz inną appke to tak i tak musi łączyć się z serwerem nissana a on jest słaby, wiec może wydawać ci się że apka lepiej działa a ona poprostu może jedynie nie raportować błędów tak mocno jak ta oryginalna :). API nissana jest otwartę, dlatego niektórzy intergreuja to wallboxem, kolega tak ma to połączone, tzn nie wiem jak dokładnie ale ma:)
 

luki

Pionier e-mobilności
Jeszcze pytanie czy będziesz tego używał. Bo w moim przypadku okazało się że auto się tak szybko grzeje (od razu po odblokowaniu leci ciepło) ze nie ma sensu wcześniej przygotowywać
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Już w 2018 r zrezygnowali z pozycjonowania auta na mapach w Aplikacji.
A było fajnie. Zresztą, przy zakupie straszono, że po 3 latach korzystanie ze zdalnego sterowania będzie płatne. Jakoś to przedłużyli, chyba że wstydu.
Nigdy Nissan nie zaprosił do aktualizacji czegokolwiek, a na pytanie u Dillera kiedy będą mapy itp nie uzyskałem żadnej odpowiedzi. Dałem spokój bo jest na szczęście AA i to załatwia sprawie lepiej niż ta dziwna firma.
To mój pierwszy/jedyny Nissan i zawsze jego i klona niby luksusowego, omijałem szerokim łukiem.
Najfajniejsza sytuacja byla u kumpła w Almerze, auto straciło moc, gdy nie dopiął pasa i mało co by nie zginął podczas, wyprzedzania... Jakiś tam czujnik był? Czy oprogramowanie... Dawne lata...
Leaf jest ok ale nigdy więcej Nissana i japońców. Były ich dobre czasy ale teraz to szkoda nawet obserwować co zamierzają..
 

eldawido

Zadomawiam się
Zalety ZOE:
- większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii
- co przynosi znacznie mniejszą degradacja baterii
- ładowarka AC 22kW. Uzupełnia szybciej energię ze słupków AC i evse niż inne auta.
- auto małe ale 5-sobowe i z głębokim, ustawnym bagażnikiem
- sterowanie ogrzewaniem z aplikacji działa

Odniosę się do wspomnianych wad:
- CCS tylko czasami występuje, we starych ZOE brak. W nowych była to tania opcja ale jak słyszałem problematyczna.
- Słabe odzyskiwanie energii - dochodzi do 40kW.
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy - We modelach przed liftingiem prawie zawsze są grzane siedzenia.
- brak podłokietnika. Dostępny jest akcesoryjny.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Problemem nie jest appka ale serwer nissana, nawet jak masz inną appke to tak i tak musi łączyć się z serwerem nissana a on jest słaby, wiec może wydawać ci się że apka lepiej działa a ona poprostu może jedynie nie raportować błędów tak mocno jak ta oryginalna :). API nissana jest otwartę, dlatego niektórzy intergreuja to wallboxem, kolega tak ma to połączone, tzn nie wiem jak dokładnie ale ma:)
Nie do końca. Problemem jest właśnie apka, która bez powodu się wylogowuje, przez co kliknięcie w „zacznij grzać” powoduje… powrót do strony logowania i zabawę od początku. Mam zintegrowane właśnie tak jak piszesz i wallbox wyłącza mi ładowanie gdy auto ma 80% SOC. Jako alternatywę do apki nissana używam integracji z home assistantem. Na androidzie można używać apki quickleaf, która jest prosta do bólu ale działa. Nie wiem, czy jest wersja na ios. Serwery nissana czasami leżą, ale nie jest to częsta sytuacja.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak o Leafie w trasie długiej jako dziewiczej z Koszalina do Urk w Holaandii.
To ok1000 km bo przez Hanower (gdzie spali).
Dwoje dorosłych z 8 letnim chłopakiem. Zapakowani i wiozą oprócz swoich bambetli 20 kg mąki i kiełbasę dla koleżanki.. Piszę o tym tym, aby pokazać że Leaf to pakowne auto. Pasażerowie siedzą na tylnej kanapie czyli nie złożonej.
Wypadek pod Szczecinem i korki w Berlinie to kilka godzin opóźnienia
Mniej istotne to brak doświadczenia i np. jazda pod Lidl i Kaufland gdzie nie dało się nie będąc Niemcem załadować. Kilka też nieczynnych ładowarek.

Ale już załapali l co w tym chodzi , i np korzystają z Arala bo, dałem im swojego Grenwaya (roaming) i jest tego. Nie mam abonamentu ale jak patrzę to ceny ok.
Są na urlopie, to inna optyka, aż dziwne że są zadowoleni z jakby nie było długiej jazdy . Normalnie bez spania i np Teslą itp lub ICE byliby na miejscu (nie licząc korków)
Z każdym ładowaniem jest już lepiej. Korzystają ABRP i FASNED

Konkluzja jest jednak smutna JESTEŚMY ZADUPIEM ELEKTROMOBILNYM, bo nawet CHADEMO jest na tyle, że spokojnie można 40kWh Leafem tam jechać dalej niż do sklepu.
Cdn.

image~2.jpg
 

nabrU

Moderator
Gratulacje @Bronek dla Twoich latorośli (y). Będzie dobrze z Leaf-em gdy tylko będą mieli podejście, że to wakacje i im się nie śpieszy.

A propos Zoe i taniego EV, taki filmik z mojego podwórka: Zoe z 2016r w stanie chyba idealnym z zasięgiem jakieś 150km za 4400 GBP

 
Top