Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

LoNeRRiDeR82

Nowy na Forum
Zestaw do przylaczenia Chademo do sieci nn w Japonii kosztowal chyba 5 tys usd,
zmiana z ccs na ccs combo to raczej nie jest standardowa oferta Nissana....tak że ten....
Nie jest standardowa tak jak dodatkowy pakiet baterii w bagażniku. Chodzi o to że z innymi autami które były tu wymieniane nie ma takich dodatkowych opcji. Gwarancja i tak ma się do 3 lat, a pytanie dotyczyło rocznika 2019. Zoe nie przerobimy. Corsa-e czy inne "wynalazki" producentów są młode. Nissan ma 12 lat doświadczenia z elektryfikacja i brak problemów z ładowaniem. Podałem tylko dodatkowe zalety, w końcu nie kupujemy auta na 3-5 miesięcy tylko na 3-5 lat. (No chyba że nas stać to nowy z salonu i wymiana na inny za góra rok). Leaf ma potencjał że względu na np wymianę pakietu za kilka lat na stały elektrolit. ( mają być montowane w nissanach od 2025). Znajomy ma leafa z 2015. Oryginalnie miał tam 24 kw. Obecnie ma 40kw + 22kw w bagażniku i CCSa. Zasięg 400km w trasie i ładowanie 110-120kw.
 

LoNeRRiDeR82

Nowy na Forum
Zestaw do przylaczenia zwrotnie z Chademo do sieci nn w Japonii kosztowal chyba 5 tys usd,
zmiana z ccs na ccs combo to raczej nie jest standardowa oferta Nissana....bez przylacza do sieci to w PL mozna miec domek letniskowy a nie dom ...tak że ten....
Konkretne dedykowane przyłącze poprzez chademo to koszt około €8000. Chodziło mi o kwestie podłączenia w kable jak to się robi przy montażu dodatkowego pakietu kW. Przez to mamy dostęp do voltów z baterii autka.

 

LoNeRRiDeR82

Nowy na Forum
A jak jest rozwiązana kwestia chłodzenia akumulatorów?
Z tego co udało mi się na ten temat znaleźć to za pakietami dodatkowych kw stoi firma muxan.com

Ja nie zwiększałem swojej 40-ki tylko dostosowałem ja na razie do zasilania domu.
Moje informacje i instalacja pochodzą z poniższego źródła. Podobno problem przegrzewania siedzi w oprogramowaniu.


To samo dzieje się w USA, Australii, Europie...
Z moimi bateriami na razie nic się nie dzieje, zasięgi nadal 200km zima do 250km latem. Za 3-4 lata zamiast zmieniać autko wymienię pakiet na 62kW ze stałym elektrolitem za, tak wiem... €15000, ale na nowe za €40k-60k z piątka dzieci mnie nie stać.
 

Filonski80

Fachowiec
Cześć, również przymierzam się do zakupu elektryka. Jazda do pracy i z powrotem. Będę szukał Leafa II z baterią 40 kwh. Proszę jednak o wyjaśnienie pewnej kwestii. Chcę się ładować w domu z gniazdka siłowego. W co muszę się wyposażyć żeby to ładowanie było jak najkrótsze i ile czasu trwa ładowanie? Czy wszystkie Leafy mają gniazda type 2 jednofazowe? Jeśli tak, to po co Nissan w swoim cenniku Leafa umieszcza ofertę wallboxa pulsara plusa z mocą ładowania 22 kW?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie wszystkie leafy mają jednofazowe ładowarki 32A (7kW). Niektóre mają jednofazowe ładowarki 16A (3,6kW). Sam do leafa zamontowałem wallboxa 22kW z prostego powodu: na takim walloxie zarówno leaf jak i mustang osiągają maksimum swoich możliwości. Jest to po prostu rozwiązanie przyszłościowe i jakie byś auto nie kupił po leafie (albo równolegle z leafem) to będzie mogło się ładować z pełną prędkością.
Tak naprawdę jeśli popatrzysz na wallobxa tej samej firmy to cena wersji 7kW (jednofazowej) od wersji 22kW (trójfazowej) na ogół różni się dosłownie o kilkaset złotych. Więc kupowanie czegoś tylko pod leafa mija się z celem. Przy zmianie auta musiałbyś potem sprzedać obecnego wallboxa i przerabiać instalację na trójfazową. A robiąc od razu w wersji 22kW nie będziesz już niczego przerabiał ani zmieniał gdy zmienisz samochód.
 

KrzysztofFly

Moderator
Dzięki za odpowiedź. No i słuszna uwaga - trzeba myśleć przyszłościowo.
No i pamiętaj o tym, że jeśli już będziesz miał auto z 1-fazową ładowarką 7kW, aby wykorzystać pełną moc ładowania, to musisz mieć główny bezpiecznik co najmniej 32A, w praktyce minimum 40A bo jak ktoś w domu na tej samej fazie coś włączy to będziesz do skrzynki biegał ;)
Piszę to także z własnego doświadczenia, mój e-C4 ma ładowarkę 1-fazową 7,4kW i po zakupie musiałem zmienić moc przyłącza do domu, bo wcześniej miałem zabezpieczenie 25A, więc nie było opcji ładować auta z pełną mocą (obecnie mam zabezpieczenie 40A).
Co do zakupu wallboxa, to tak jak napisał @vwir jeśli już kupisz auto z ładowarką 1-fazową, to koniecznie kup urządzenie 3-fazowe 22kW będzie na przyszłość. Ewentualnie można też rozważyć EVSE przenośne 1-fazowe, takie które obsługuje 7,4kW, to taka bardziej ekonomiczna wersja, w tym wypadku moim zdaniem nie warto przepłacać za EVSE 22kW, bo różnica w cenie będzie spora.
 

LoNeRRiDeR82

Nowy na Forum
Cześć, również przymierzam się do zakupu elektryka. Jazda do pracy i z powrotem. Będę szukał Leafa II z baterią 40 kwh. Proszę jednak o wyjaśnienie pewnej kwestii. Chcę się ładować w domu z gniazdka siłowego. W co muszę się wyposażyć żeby to ładowanie było jak najkrótsze i ile czasu trwa ładowanie? Czy wszystkie Leafy mają gniazda type 2 jednofazowe? Jeśli tak, to po co Nissan w swoim cenniku Leafa umieszcza ofertę wallboxa pulsara plusa z mocą ładowania 22 kW?
Ładowanie leaf II z 40kw ma ładowarkę jednofazowa 6.6kw typ 2 i chademo DC do 50kw. Czas ładowania 20-80% na DC to jakieś 40 min. W domu czas od 10-100% 6,5-7 godzin. 10-80% 4,5-5 godzin.
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Ja korzystam z pokładowej cegły. Auto z reguły ładuje w nocy lub weekendy w słoneczne dni. Oczywiście w miarę potrzeb. Sam kupiłem ładowarkę budżetowo (olx) 6kw od Forda. Znacznie przyspiesza ladowanie i daje więcej komfortu. Z elektrykiem jest jak ze smartfonem, szybko da się przywyknąć do reżimu ladowania. Z czasem staje się yo naturalne. Dziś nie wyobrażam sobie wizyt na stacji paliw.
 
Top