Jednorazowe doładowywanie auta raz na 2-3-6 m-cy, gdzie ładować?

Bandtio83

Posiadacz elektryka
jeździłem teslami, wziołem sobie ze 3h jazd próbnych i to ze 2 razy, tm3 performance napęd cudowny, koledze włosy na łysinie dęba stanęły, ale wnętrze tandetne, to moja opinia, a nie zasłyszana. Auto ma głównie koło domu śmigać więc ma być przyjemnie, a niezimą siadanie na zimnych skórach(nikt nie będzie wcześniej planował tego, że za 15min wsiadam do auta i trzeba podgrzać stołki) przy poprzednim samochodzie już z żoną mówiliśmy, że następne to wszystko tylko nie skóra, a najlepiej alcantara, a w tesli tandetna skóra, zobaczymy w nowej tm3 co włożyli, jak będą demówki to podjadę do Ząbek
Alcantara w elektrykach łapiących się limicie dotacji to pewnie tylko skoda audi VW teraz po obniżkach. BMW nie wiem, nie interesowałem się, nie podobają mi się te ich wyeksponowane grille.
Co do warunków leasingu, był podpisane przed obniżką stóp, na zmiennej stopie, więc realnie wyjdzie jeszcze niżej.

Z kolej co do ładowania to potrzebuje fv firmową,
NA apce Ionity nie widzę takiej opcji, greenway wystawia?
Cupra Born, niewiem jak wygląda standardowa tapicerka bo ja mam opcjonalną i jest piękna, auto z baterią 58 będzie wystarczające,
 

viallos

Pionier e-mobilności
A tak w temacie. Chcesz autem 3 razy w roku pojechać trasę i narzekasz na stawki GW bez abonamentu? Wydasz 300 zł na taką trasę po PL, a będziesz tutaj kombinował jakieś wymysły, żeby oszczędzić 50 zł? Proszę Cię...
Dokładnie o tym samym pomyślałem. Ja chyba jakiś dziwny jestem bo nawet krecąc sie po Warszawie czasami stanę na fajnym miejscu przy ładowarce i sie doładuję np. za 20pln mimo ze nie potrzebuję i w domu mam nadmiar z PV.
Podobnie robiłem na wypadzie we Francji czy Hiszpanii... problem z parkowaniem ... szukamy słupka i sie podlaczamy mimo że nie potrzebujemy.
 

Michal

Moderator
Dokładnie o tym samym pomyślałem. Ja chyba jakiś dziwny jestem bo nawet krecąc sie po Warszawie czasami stanę na fajnym miejscu przy ładowarce i sie doładuję np. za 20pln mimo ze nie potrzebuję i w domu mam nadmiar z PV.
Podobnie robiłem na wypadzie we Francji czy Hiszpanii... problem z parkowaniem ... szukamy słupka i sie podlaczamy mimo że nie potrzebujemy.
Dosłownie dzisiaj podpiąłem się do GW 11kW, ustawiłem 5A prąd i poszedłem na zakupy, bo nie było fajnych miejsc parkingowych w Okęcie Park :p Godzina parkowania, rachunek 6,44 :) Za parking bym tyle nie chciał płacić, ale za ładowanie :)
 

nabrU

Moderator
Godzina parkowania, rachunek 6,44 :) Za parking bym tyle nie chciał płacić, ale za ładowanie :)

To EV w PL parkują za darmo na płatnym miejscu do parkowania? Pytam serio...
 

viallos

Pionier e-mobilności
To EV w PL parkują za darmo na płatnym miejscu do parkowania? Pytam serio...
Tak, na publicznych miejscach gdzie są parkometry, EV mają darmowy parking.taki bonusik oprócz przejazdów buspasami.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Tak, na publicznych miejscach gdzie są parkometry, EV mają darmowy parking.taki bonusik oprócz przejazdów buspasami.
Ale to chyba tylko do 2025r. Potem pewnie jeszcze jakiś dodatkowy podatek przeciwpożarowy dowalą. Tanio to już było.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ale to chyba tylko do 2025r
Do tego czasu wymyślą samochody na jakiś nowy napęd i wtedy uprawnienia przejda na ten typ pojazdu. Leasing się skończy na elektryka to się wymieni i będziemy dalej korzystać:). Albo wyprodukują pierwszą partie Izery i przedłużą bo nie byłoby to korzystne wizerunkowo żeby w takim momencie te uprawnienia zabrać.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Dokładnie, tylko buspasy mają wyznaczony ustawowo termin przydatności do spożycia -> 31.12.2025 (ale mogą zawsze wydłużyć).

Co do wątpliwości autora, to coś mi nie styka. Chcesz wziąć auto, którego rata leasingowa będzie sporo wyższa niż 5 tys a nie masz na naładowanie go trzy razy do roku, co nawet bez abo wyniesie dodatkowe góra 300 zł (ponad regularną cenę prądu). BTW przy tej racie to nawet górnego abo z greenway nie zauważysz w ogólnych kosztach.
 
Top