Felgi i opony zimowe

ypl

Pionier e-mobilności
Do opon run flat musi być odpowiednio zawieszenie zestrojone. W bmw jak auto wyjedzie z fabryki na run flatach to nie można sobie bez wizyty w serwisie zmienić na normalną oponę. Także nie radzę run flatów do tesli zakładać.
 

inter

Pionier e-mobilności
Czy to dla tego, że opona jest sztywniejsza niż zwykła ?
Tak zdecydowanie sztywniejsza, ja w tych opona widzę więcej wad jak zalet.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Czy to dla tego, że opona jest sztywniejsza niż zwykła ?
Opona pewnie przenosi więcej obciążeń na zawieszenie.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Tak zdecydowanie sztywniejsza, ja w tych opona widzę więcej wad jak zalet.
Jest trochę wad i trochę zalet. Ja przez ostatnie ponad 10 lat jeździłem tylko na takich oponach. Miałem w ubiegłym roku taką sytuację, że jadę sobie z dość sporą ale dozwoloną prędkością i ktoś zgubił kawałek kątownika, który leżał na moim pasie, zauważyłem go w ostatniej chwili i nie dałem rady ominąć więc najechałem na niego. Tylna opona została mocno rozcięta, momentalnie ciśnienie spadło do zera i gdyby nie czujnik ciśnienia to nawet bym nie zauważył, auto nawet na moment nie zmieniło toru jazdy. Dojechałem do celu, i potem wróciłem do domu. Na pokładzie komplet pasażerów był. Ja jednak mając wybór wolałbym mieć runflat, ten jeden raz na parę lat doceniasz taką oponę w tego typu sytuacji. Natomiast do takiej opony najlepiej mieć pneumatyczne zawieszenie, wtedy łączymy dwa światy, bezpieczeństwo i komfort.
 

inter

Pionier e-mobilności
Jest trochę wad i trochę zalet. Ja przez ostatnie ponad 10 lat jeździłem tylko na takich oponach. Miałem w ubiegłym roku taką sytuację, że jadę sobie z dość sporą ale dozwoloną prędkością i ktoś zgubił kawałek kątownika, który leżał na moim pasie, zauważyłem go w ostatniej chwili i nie dałem rady ominąć więc najechałem na niego. Tylna opona została mocno rozcięta, momentalnie ciśnienie spadło do zera i gdyby nie czujnik ciśnienia to nawet bym nie zauważył, auto nawet na moment nie zmieniło toru jazdy. Dojechałem do celu, i potem wróciłem do domu. Na pokładzie komplet pasażerów był. Ja jednak mając wybór wolałbym mieć runflat, ten jeden raz na parę lat doceniasz taką oponę w tego typu sytuacji. Natomiast do takiej opony najlepiej mieć pneumatyczne zawieszenie, wtedy łączymy dwa światy, bezpieczeństwo i komfort.
Dlatego stosują je w samochodach rządowych ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mialem rantflaty kiedys jako zimówki w Cooperze Nigdy więcej. Nie wiem czy to tylko ten model czy to regula ale w porównaniu z normalnymi w zimie byly nie do przyjecia, by nas zabiły. Przesiadlem sie akurat z innego auta i potraktowalem oba podobnie, tragedia bym zginął lub kogoś zabił.
Wiecej juz nie probowalem tych opon, podobnie jak Michelinow. Jak się człowiek raz zrazi to potem pamięta
 
Top