vwir

Pionier e-mobilności
Skąd ta tabela? 15.5A na wielożyłowym 1.5mm2 położonym w ścianie? To ponad 3.5kW...
Niefortunnie to tam nazwali (wielożyłowe i ilość obciążonych żył). Wielożyłowe oznacza linkę, 2 obciążone żyły oznacza jednofazowe. Tak czy inaczej ja się spotkałem z podejściem że obciąża się maksymalnie około 8A / mm2 (w duuuużym uproszczeniu).
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Wielożyłowy nie oznacza wielofazowy.
Tak, to rozgryzłem sam:)
To są dane dla jednej fazy (dwa obciążone przewody). Niefortunnie to tam nazwali (wielożyłowe i ilość obciążonych żył). Wielożyłowe oznacza linkę, 2 obciążone żyły oznacza jednofazowe.
Natomiast wciąż wydaje mi się że obciążenie przewodu 1.5mm2 prądem 15.5A przy dłuższym użytkowaniu jest proszeniem się o kłopoty. Ale to subiektywna opinia.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak, to rozgryzłem sam:)

Natomiast wciąż wydaje mi się że obciążenie przewodu 1.5mm2 prądem 15.5A przy dłuższym użytkowaniu jest proszeniem się o kłopoty. Ale to subiektywna opinia.
To nie jest tak, że taki przewód nie wytrzyma. Jest to na granicy jego wytrzymałości i ja bym też tak nie robił, ale prawdopodobnie nic mu nie będzie. Tylko straty masz już wtedy bardzo duże. Im dłuższy przewód tym większe. A ta tabela to kompletnie pomija - tak naprawdę długość przewodu też ma znaczenie i im dłuższy przewód tym przekrój powinien być większy. Właśnie ze względu na straty.
 

stanwise

Zadomawiam się
Używa ktoś może takiej ładowarki?

Czy możliwe jest używanie tego z przedłużaczem siłowym?
Mam, używam od około 1.5 miesiąca do ładowania Tesli MY LR. Jestem zadowolony zarówno z ładowarki jak i wsparcia. Przycisk do klapki/wypinania w Tesli mocno na plus.

Korzystam zarówno do ładowania na co dzień jak i w podróży. Ma wtyczkę CEE 16A 5-pin. Dokupiłem jeszcze sobie na Allegro przejściówki z gniazd CEE 32A 5-pin i z 16A 4-pin (ze spiętym N i PE - nie jest to idealne rozwiązanie pod względem bezpieczeństwa, ale u rodziny ze starym gniazdem robi co trzeba).

Co do przejściówek/przedłużaczy: jednym z problemów (oprócz wspomnianych już przez innych strat i konieczności pilnowania przekrojów) jest brak zabezpieczenia przed rozpięciem przejściówki/przedłużacza w trakcie ładowania, co może prowadzić do efektownych, ale niespecjalnie bezpiecznych łuków elektrycznych.

Co do supportu: Z początku nie działała mi łączność SIM i statystyki sesji ładowania - po wysłaniu zapytania do supportu zaproponowali wymianę przez kuriera, ale że akurat przez tydzień byłem w rozjazdach i nie miałem jak podać przewidywalnego adresu do podmiany, to zdążyli rozwiązać problem aktualizacją I wymiana okazała się niepotrzebna.

Co do ceny: mi się udało złowić za 2700zł
 

sneer23

Nowy na Forum
w czym to rozwiązanie jest lepsze od wallconectora od tesli za 2200 ? statystyki i tak najlepiej z apki od tesli do wlasnej instancji lub appek .
 

vwir

Pionier e-mobilności
brak zabezpieczenia przed rozpięciem przejściówki/przedłużacza w trakcie ładowania, co może prowadzić do efektownych, ale niespecjalnie bezpiecznych łuków elektrycznych.
No tak to bym się nie rozpędzał. To jest AC, co najwyżej iskra się pojawi a nie łuk. Każde przejście przez zero wygasza łuk. Z łukiem miałbyś do czynienia gdybyś rozpinał DC.
 

mecekbomba

Fachowiec
Mam, używam od około 1.5 miesiąca do ładowania Tesli MY LR. Jestem zadowolony zarówno z ładowarki jak i wsparcia. Przycisk do klapki/wypinania w Tesli mocno na plus.

Korzystam zarówno do ładowania na co dzień jak i w podróży. Ma wtyczkę CEE 16A 5-pin. Dokupiłem jeszcze sobie na Allegro przejściówki z gniazd CEE 32A 5-pin i z 16A 4-pin (ze spiętym N i PE - nie jest to idealne rozwiązanie pod względem bezpieczeństwa, ale u rodziny ze starym gniazdem robi co trzeba).

Co do przejściówek/przedłużaczy: jednym z problemów (oprócz wspomnianych już przez innych strat i konieczności pilnowania przekrojów) jest brak zabezpieczenia przed rozpięciem przejściówki/przedłużacza w trakcie ładowania, co może prowadzić do efektownych, ale niespecjalnie bezpiecznych łuków elektrycznych.

Co do supportu: Z początku nie działała mi łączność SIM i statystyki sesji ładowania - po wysłaniu zapytania do supportu zaproponowali wymianę przez kuriera, ale że akurat przez tydzień byłem w rozjazdach i nie miałem jak podać przewidywalnego adresu do podmiany, to zdążyli rozwiązać problem aktualizacją I wymiana okazała się niepotrzebna.

Co do ceny: mi się udało złowić za 2700zł
Dziękuję. Takiej opinii szukałem. Rozpięcie przedłużacza mi nie grozi raczej - przedłużacz będzie leżał spokojnie w garażu.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Dokupiłem jeszcze sobie na Allegro przejściówki z gniazd CEE 32A 5-pin i z 16A 4-pin (ze spiętym N i PE - nie jest to idealne rozwiązanie pod względem bezpieczeństwa, ale u rodziny ze starym gniazdem robi co trzeba).
Normalnie, jako praktyk pozostawię to bez komentarza ;) ( w kwestii spiętego N i PE przez jakąś przejściówkę).
Co do samej ładowarki - to oglądałem ją na targach. Ogólnie fajna, ale mocno "za droga".
Jeśli chodzi o obciążalność przewodów, to można przyjąć, że "sprawny" przewód można obciążyć prądem o wartości 10A na każdy mm2 i jest to wartość bezpieczna dla przewodu.
Tutaj warto zaznaczyć, że materiał z którego jest wykonany przewód to miedź..., a nie miedziopodobny wyrób.
Większym problemem są tutaj wszelkie połączenia i to one są zarażone na przegrzanie lub spalenie. Sam przewód wytrzyma spokojnie takie wartości, nawet przy wielogodzinnym obciążeniu, zakładając, że jego długość nie przekracza xx m, z uwagi na spadek napięcia itd itd....
 
Top