Pytanie do znawców

Ginger80

Nowy na Forum
Po 1 dziękuję wszystkim za odpowiedzi i rady, naprawdę doceniam to tym bardziej że nie spodziewałem się AŻ takiego odzewu w tak krótkim czasie :eek:
A teraz sam się zabieram za odpowiadanie na Wasze posty czyli zaczynając od @nabrU w Holandii nie mieszkam za długo ( choć już kilka lat ) i wiadomo też że jeszcze przyzwyczajenia z kraju że spalinówka rządzi ;) ( na pewno wciąż pod wieloma względami ma przewagę ) Napisałem że Tesla a potem inne marki z tego powodu że się zastanawiam czy brać kilkuletnią Teslę właśnie czy jednak znacznie młodsze inne elektryki a mój budżet to ok 30-35 tyś euro. Nie mam możliwości ładowania z domu ale jak już tu inni koledzy zauważyli w NL ładowarek co nie miara a samych SC jest według oficjalnej strony Tesli 40 lokalizacji więc jak na tak mały kraj to chyba dość sporo. Tak patrząc w okolicy jakie mam to to jednej lokalizacji mam 8km do innej nieco ponad 15km, w pracy mogę się ładować obecnie za darmo (fakt że ze zwykłego gniazdka) ale że specyfikacja pracy jest taka że pewnie za jakiś czas lokalizacja się zmieni to już może tak ładnie nie być 🤷‍♂️. Samochód więc bym chciał używać jako dojazd do pracy ale również po prostu prywatnie także jakbym odwiedzał PL. Dziękuję również @Michal za linka oraz @ciastek za dość dokładną odpowiedź podana z przykładami 👊 Co do samego wyboru auta to kusi właśnie model S z darmowym ładowaniem bo dodając do tego że nie muszę płacić podatku drogowego jako że to elektryk (niestety jeszcze tylko do 2025) to jazdę praktycznie mam za darmo ( nie licząc oczywiście ubezpieczenia czy jakiś napraw itp.) choć też fakt że słyszałem aby nie ładować się tylko na SC bo szybciej "niszczy" się baterię. S też bym chciał wybrać ze względu na to że ma więcej miejsca w stosunku co do 3 choć tu też znów najbardziej bym chciał model X ale wiem że w tych widełkach cenowych to ciężko o ten model, dwa jak już jest to zawsze z tyłu głowy mam a dlaczego on jest akurat najtańszy no i odpada wtedy free ładowanie (to też akurat nie jest jakiś ogromny problem)
Jeszcze raz dzięki za odp i oczywiście kolejne mile widziane bo to jednak zawsze lepiej się uczuć od bardziej doświadczonych osób.
 

nabrU

Moderator
Dzięki za przybliżenie swojej sytuacji.
1. Niestety brak możliwości ładowania z domu to trochę problem nawet w Holandii. Bo to zazwyczaj najtańsze źródło prądu.
2. Używanie SuC jako głównego źródła ładowania to nie jest ideał (choć jak wspomniałeś w NL nie problem) ale nie jestem pewien czy darmowe ładowanie dla Modelu S jest przypisane do samochodu czy właściciela. Inni koledzy to potwierdzą lub zaprzeczą.
3. Ładowanie w pracy z gniazdka gdybyś kupił Model S będzie trwało ze 2 dni (licząc idealizowane ładowanie od 0 do 100 %) więc raczej pomiń to rozwiązanie.

A propos, tutaj pisałem jak się wybrałem poprzednim EV z UK do NL ;)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Dzięki za przybliżenie swojej sytuacji.
1. Niestety brak możliwości ładowania z domu to trochę problem nawet w Holandii. Bo to zazwyczaj najtańsze źródło prądu.
2. Używanie SuC jako głównego źródła ładowania to nie jest ideał (choć jak wspomniałeś w NL nie problem) ale nie jestem pewien czy darmowe ładowanie dla Modelu S jest przypisane do samochodu czy właściciela. Inni koledzy to potwierdzą lub zaprzeczą.
3. Ładowanie w pracy z gniazdka gdybyś kupił Model S będzie trwało ze 2 dni (licząc idealizowane ładowanie od 0 do 100 %) więc raczej pomiń to rozwiązanie.

A propos, tutaj pisałem jak się wybrałem poprzednim EV z UK do NL ;)
ad2 to zależy, do początków 2017 roku darmowe ładowanie było przypisane do auta, potem zanikło poza wyjątkowymi okazjami gdzie ktoś dostawał ale przypisane do właściciela. tyle że jeśli auto trafia do tesli jako używane po leasingu lub po prostu jako trade-in to tesla odsprzedaje je wtórnie na takich zasadach jakie sobie wymysli więc może sprzedać przypisane do właściciela lub z płatnymi. pozatym tak stare auta to prototypy.
ad3. przy założeniu że w pracy jesteśmy 8 godzin, z gniazdka ładujemy 2kw i na 100km potrzebujemy 20kwh energii da nam jakieś 80km zasięgu więc do przemyślenia czy to dużo czy mało, zależy ile się dziennie jeżdzi
 

Ginger80

Nowy na Forum
Dzięki za przybliżenie swojej sytuacji.
1. Niestety brak możliwości ładowania z domu to trochę problem nawet w Holandii. Bo to zazwyczaj najtańsze źródło prądu.
2. Używanie SuC jako głównego źródła ładowania to nie jest ideał (choć jak wspomniałeś w NL nie problem) ale nie jestem pewien czy darmowe ładowanie dla Modelu S jest przypisane do samochodu czy właściciela. Inni koledzy to potwierdzą lub zaprzeczą.
3. Ładowanie w pracy z gniazdka gdybyś kupił Model S będzie trwało ze 2 dni (licząc idealizowane ładowanie od 0 do 100 %) więc raczej pomiń to rozwiązanie.

A propos, tutaj pisałem jak się wybrałem poprzednim EV z UK do NL ;)
Nie ma problemu w sumie to ja się zgłosiłem z "problemem" ;) co do Twoich punktów to 1 wiadomo że tak jest no ale cóż niestety nie mieszkam w domu itp. Jeżeli chodzi o 2 to darmowe S były do marca chyba 2017 roku tzn. wtedy było to przypisane do nr VIN a dopiero później robili akcje że jest tylko dożywotnie darmowe ale na kierowcę czyli każdy kolejny już tego nie miał. Tesla też robiła akcje że jak ktoś zrzekał się że tak powiem tego dożywotniego darmowego ładowania na nr VIN to następne auto miał z jakąś obniżką tak więc i pewnie są auta sprzed marca 2017 bez darmowego ładowania, no i punkt 3 to wiadomo że bym się nie ładował tam od zera to 100 bardziej po prostu przyjeżdżam podpinam auto jak inni ( a jest tu kilka elektryków w tym VW iD 4, jakiś MG i trzy chińskie Aiways więc to trwa jakieś 9h ale ładując się na SuC mając tak blisko to nie wiem czy bym schodził poniżej 10% nawet.
Dzięki za link z chęcią poczytam o Twojej wyprawie :)
 

Ginger80

Nowy na Forum
ad2 to zależy, do początków 2017 roku darmowe ładowanie było przypisane do auta, potem zanikło poza wyjątkowymi okazjami gdzie ktoś dostawał ale przypisane do właściciela. tyle że jeśli auto trafia do tesli jako używane po leasingu lub po prostu jako trade-in to tesla odsprzedaje je wtórnie na takich zasadach jakie sobie wymysli więc może sprzedać przypisane do właściciela lub z płatnymi. pozatym tak stare auta to prototypy.
ad3. przy założeniu że w pracy jesteśmy 8 godzin, z gniazdka ładujemy 2kw i na 100km potrzebujemy 20kwh energii da nam jakieś 80km zasięgu więc do przemyślenia czy to dużo czy mało, zależy ile się dziennie jeżdzi
właśnie o to mi chodzi ja do pracy mam jakieś 80km w obie strony więc w teorii by przez ten czas się naładowało na samą taką podróż
 

Michal

Moderator
Za stosunkowo niedużo większe pieniądze (34 000 - 38 000. eur) możesz też kupić TMS:
1698435079242.png

Nawet jakieś TMX się trafiają:
1698435230415.png

Chociaż ja brałbym chętniej TM3.
 

danielm

Pionier e-mobilności
właśnie o to mi chodzi ja do pracy mam jakieś 80km w obie strony więc w teorii by przez ten czas się naładowało na samą taką podróż
raz jedziesz na jakiś supercharger a potem jeżdzisz do pracy i nawet jak zużyjesz więcej niż te 80km to powinno ci starczyć na kilkanaście dni pracy, licząc że ci braknie po 20km dziennie to pewnie raz w miesiącu musiałbyś skorzystać z publicznej ładowarki
 
Top