Kiedy nowe baterie M3P w nowej Tm3?

inter

Pionier e-mobilności
27 paździenika fabryka CATL, rozpoczęła produkcje nowych ogniw. Ogniwa te były w informacjach o nowej 3.
Jest to największy zakład CATL w pobliżu fabryki Tesli w Chinach.
 

inter

Pionier e-mobilności
W czerwcu były takie domysły, że pojawia się w nowej 3 (było też na elektrowozie). A właśnie uruchomili produkcję M3P. Roczna produkcja to ponad 60 GWh. Gdzieś muszą upchnąć te baterie. Wspominał WuWa w swoich filmach. Była też informacja na prezentacji nowych baterii, ze jeszcze w IV kw. rozpoczną produkcję, a trafią do samochodów po nowym roku.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
W komunikacie prasowym jest mowa o 20 produkowanych bateriach (battery pack) na godzinę. Jeśli założymy, że jedna bateria to 60 kWh, a produkcja idzie non-stop (mało realne) to mamy zakład o rocznej produkcji ok. 10 GWh, bez szału. Ledwo 175 tys pojazdów rocznie.
 

inter

Pionier e-mobilności
W komunikacie prasowym jest mowa o 20 produkowanych bateriach (battery pack) na godzinę. Jeśli założymy, że jedna bateria to 60 kWh, a produkcja idzie non-stop (mało realne) to mamy zakład o rocznej produkcji ok. 10 GWh, bez szału. Ledwo 175 tys pojazdów rocznie.
Wyczytałem, że 1 bateria powstaje w czasie 1 sekundy. A cały batery pack około 3 minuty.

"Dostawca Tesli, firma Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), założyła w Chinach nowy zakład produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV), który według firmy może produkować jedno ogniwo akumulatora na sekundę.

Zakład produkcyjny znajduje się w prowincji Guizhou w Nowym Dystrykcie Guian i oficjalnie rozpoczął działalność w piątek, zgodnie z raportem CnEVPost. Zakład produkcyjny będzie produkował baterie do magazynowania energii, a docelowo będzie charakteryzował się roczną wydajnością 60 GWh.

Otwarcie fabryki stanowi pierwszą z dwóch faz budowy zaplanowanych w tym miejscu, z których pierwsza oficjalnie wchodzi do produkcji i ma około 885 mu (9,526 stóp kwadratowych) całkowitej powierzchni gruntu. CATL podobno zainwestował około 7 miliardów RMB (~960 milionów dolarów) w pierwszą fazę budowy, a uruchomienie zakładu ma mieć roczną zdolność produkcyjną 30 GWh, podczas gdy druga faza doda kolejne 30 GWh produkcji."
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
Wyczytałem, że 1 bateria powstaje w czasie 1 sekundy. A cały batery pack około 3 minuty.

"Dostawca Tesli, firma Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), założyła w Chinach nowy zakład produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV), który według firmy może produkować jedno ogniwo akumulatora na sekundę.

Zakład produkcyjny znajduje się w prowincji Guizhou w Nowym Dystrykcie Guian i oficjalnie rozpoczął działalność w piątek, zgodnie z raportem CnEVPost. Zakład produkcyjny będzie produkował baterie do magazynowania energii, a docelowo będzie charakteryzował się roczną wydajnością 60 GWh.

Otwarcie fabryki stanowi pierwszą z dwóch faz budowy zaplanowanych w tym miejscu, z których pierwsza oficjalnie wchodzi do produkcji i ma około 885 mu (9,526 stóp kwadratowych) całkowitej powierzchni gruntu. CATL podobno zainwestował około 7 miliardów RMB (~960 milionów dolarów) w pierwszą fazę budowy, a uruchomienie zakładu ma mieć roczną zdolność produkcyjną 30 GWh, podczas gdy druga faza doda kolejne 30 GWh produkcji."
1 sekunda na 1 baterię (battery cel), 3 minuty na 1 baterię (battery pack). Czyli 20 baterii ~60kWh na godzinę ~10 GWh rocznie, a nie 30 GWh. Niemożliwe, żeby jeden battery pack był 180 kWh.
 

inter

Pionier e-mobilności
1 sekunda na 1 baterię (battery cel), 3 minuty na 1 baterię (battery pack). Czyli 20 baterii ~60kWh na godzinę ~10 GWh rocznie, a nie 30 GWh. Niemożliwe, żeby jeden battery pack był 180 kWh.
Może to zła interpretacja, może lepiej opierać się na wydajności fabryki, a ta ma być 30 GWh+30 GWh.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Może to zła interpretacja, może lepiej opierać się na wydajności fabryki, a ta ma być 30 GWh+30 GWh.
Może kluczem jest tutaj po prostu "ma być", może na razie jest tylko 20 baterii na godzinę. Mi się od razu zapaliła czerwona lampka jak przeczytałem, że jedna bateria na 3 minuty - wolno.
 

inter

Pionier e-mobilności
Może kluczem jest tutaj po prostu "ma być", może na razie jest tylko 20 baterii na godzinę. Mi się od razu zapaliła czerwona lampka jak przeczytałem, że jedna bateria na 3 minuty - wolno.
Ale nie wiadomo, ile jest linii produkcyjnych. Fabryka jest olbrzymia ma prawie 1km2.
 
Top