Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
W zakupie kieruj się emocjami i tym co lubisz. Porównując TMY i TM3 HL jakakolwiek racjonalność jest bez sensu. Jeżeli lubisz (jak ja) jazdę "gokardową" nisko przy ziemi to TM3 będzie dobrym wyborem. Jeżeli lubisz patrzeć z góry że taka perspektywa jest lepsza - to wybieraj TMY. Trójka będzie miała zdecydowanie większe zacięcie sportowe i swój smart na drodze i parkowaniu. Igrek będzie z pewnością bardziej rodzinny i przestonniejszy.
Z perspektywy TM3 nie przejmuj się bagażnikiem - jest i tak bardziej przestronniejszy niż w zwykłym aucie i z 4 osobową rodziną z pewnością się zmieścisz. W TMY nie przejmuj się mniejszym zasięgiem - z pewnością i tak wszędzie dojedziesz.
Co do bezpieczeństwa - tu z każdej perspektywy wszystko da się obronić - za igrekiem będzie przemawiać widoczność i być może strefy zgniotu , za trójką niższy punkt ciężkości i ogólnie większa zgrabność.
A co do sytuacji dzisiaj - w Igreku dostaniesz większą przestronność a w Highlandzie wszyskie benefity wynikające z liftingu.
Reasumując - pomyśl czym Ty (a nie Twoja rodzina) wolałbyś jeździć i wybierz to.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
plusy TY
- pasażerowie tylnej kanapy mają miejsce na stopy pod przednimi fotelami, mocno to zwiększa komfort.
- kanapa jest wyżej nad podłoga
- y ma większy prześwit, wiec siedzenia są dodatkowo wyżej => łatwiejsze wsiadanie i wysiadani
A kierowca i pasażer TM3 HL ma wentylowane siedzenia - i co z tego.
Generalnie TM3 to auto fajne dla kierowcy czy pary a Y bardziej dla 4 osobowej rodziny.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Generalnie TM3, ma lepsze przyśpieszenie i w dodatku jest nowsza konstrukcją (HL). Podoba mi się to, że jest lepiej wyciszona. Nie do końca przemawia do mnie pozycja na tylnej kanapie ale tam nie będę siedzieć ;-)
 

ypl

Pionier e-mobilności
Generalnie TM3, ma lepsze przyśpieszenie i w dodatku jest nowsza konstrukcją (HL). Podoba mi się to, że jest lepiej wyciszona. Nie do końca przemawia do mnie pozycja na tylnej kanapie ale tam nie będę siedzieć ;-)
TM3HL ma starszą konstrukcję względem TMY, bo TM3HL ma nity i spawy i wiele elementów, czego dowodem słabszej sztywności jest rozpórka na szklanym dachu, natomiast Ygrek jest najnowocześniejszy konstrukcyjnie i pod względem designu, jest najbardziej sztywny, ma taki "monokok", bo jest z odlewów, więc w tym aucie jesteś jak w kokonie w razie wypadku, ale jak uderzasz przodem auta go gnie się całe auto, i być może będzie całka, ale ja cenię bardziej życie niż auto, więc wolałbym Ygreka niż trójkę.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Nie znam się, ale wydawało mi się, że był by kłopot z tak duża szybą która była by dachem i tylną szyba w jednym. I dla tego jest tak podzielona. W TY, masz klapę w której jest tylna szyba i dach.
Być może, ale odlewów nie ma w TM3HL jakie są w TMY. Co nie oznacza, że to złe auto, jest bardzo dobre, ale konstrukcyjnie ygrek jest narazie najbardziej zaawansowany i najnowszy.
 

Michal

Moderator
Już o tym rozmawialiśmy w jakimś wątku - lepsze wyniki w testach zderzeniowych TMY wynikają raczej jedynie z wyższej sylwetki, a co za tym idzie większej strefy zgniotu. Odlewy mają niewielkie znaczenie.
 

miksell

Posiadacz elektryka
A jaki jest koszt ubezpieczenia TMY? Czy jest większy od tm3?
Rozważam tm3 za ok 210 tys. zł, ale obecnie ja stocku jest TMY za 211. Stad moje pytania. Może lepiej wziąć większe auto za te same pieniądze. Podejrzewam ze za jakiś czas wejdzie lifting TMY. Wiec obecne będą z dobrymi rabatami. Tm3 przedlifty na końcu sprzedaży rabatowano nawet o 10%. Możliwe ze pojawi się kilka TMY w cenie w okolicach 200 tys. zł.
 
Last edited:

ciastek

Pionier e-mobilności
TM3HL ma starszą konstrukcję względem TMY, bo TM3HL ma nity i spawy i wiele elementów, czego dowodem słabszej sztywności jest rozpórka na szklanym dachu, natomiast Ygrek (…), jest najbardziej sztywny, (…), bo jest z odlewów, (…)
Nonsens. Po pierwsze Model Y też ma „rozpórkę” - między słupkami C. Po drugie prawie wszystkie Modele Y z 2020 były bez żadnego odlewu (https://forum.elektrowoz.pl/threads/dylemat-zakupowy-tm3-vs-tmy.3510/post-120390), więc pierwotny projekt nie korzystał z ich rzekomych zalet.
 
Top