T3P - zima i ładowanie ... masakra czy pech?

Pepek

Posiadacz elektryka
Jadąc na Greenwaye polecam i tak podgrzać baterię przed, bo większość ich jest w nawigacji Tesli (i ten w Piotrkowie i Radomsko) - a jak nawet nie ma, to polecam wybrać w navi pobliski SuC, a potem i tak pojechać na GW - może nie podgrzeje baterii idealnie (bo to jest zwykle wymierzone na dojechanie do Suc), ale zawsze będzie lepsza szybkość ładowania - ja jak jadę A1 to tak nieraz praktykuję, żeby na Lućmierz nie odbijać, bo zwykle szkoda czasu.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
polecam wybrać w navi pobliski SuC
No, jakby tych SuC faktycznie u nas było dużo.
Ale fakt, warto wybrać najbliższą ładowarkę, której wybranie powoduje grzanie baterii. Dla tego czasem nawiguję z użyciem telefonu.
 
Last edited:

Pepek

Posiadacz elektryka
No, jakby tych SuC faktycznie u nas było dużo.
Ale fakt, warto wybrać najbliższą ładowarkę, której wybranie powoduje grzanie baterii. Dla tego czasem nawiguję z użyciem telefonu.
No, zrobiłem skrót myślowy, bo u mnie to zawsze SuC. ;) Ale tak, warto wybrać dowolną w pobliżu naszej docelowej i będzie git.
Co do głównego tematu z wątku - w takiej sytuacji i tak warto zawsze spróbować ładowarkę obok, bo czasami one potrafią zaraz po podłączeniu dać więcej mocy niż ta, na której już chwilę się ładujemy.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Jadąc na Greenwaye polecam i tak podgrzać baterię przed, bo większość ich jest w nawigacji Tesli (i ten w Piotrkowie i Radomsko) - a jak nawet nie ma, to polecam wybrać w navi pobliski SuC, a potem i tak pojechać na GW - może nie podgrzeje baterii idealnie (bo to jest zwykle wymierzone na dojechanie do Suc), ale zawsze będzie lepsza szybkość ładowania - ja jak jadę A1 to tak nieraz praktykuję, żeby na Lućmierz nie odbijać, bo zwykle szkoda czasu.
A jak samemu wymusić podgrzanie baterii i czy widać gdzieś ile ma stopni?
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
A jak samemu wymusić podgrzanie baterii i czy widać gdzieś ile ma stopni?
Najlepiej Wklep w nawigację "nawiguj do supercharger" lub innej ładowarki widocznej na nawigacji tesli(ikona z piorunem)

Nie zobaczysz ile ma stopni bez interfejsu OBD lub pokrewnego.
 

sd tosia

Posiadacz elektryka
Jakiś uskutecznić szturm modlitewny trzeba do Elona, żeby dał na normalnie dostępne ekrany wszystkie liczniki telemetrii. Można pójść na ustępstwa i mieć je dostępne tylko na postoju. W trakcie jazdy - przez szynę danych.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem bateria nie zdążyła się nagrzać, w weekend jechałem do augustowa przez białystok i pierwsze podgrzewanie baterii do szybkiego ładowania załączyło mi się jedną godzinę i 15 minut przed dotarciem do celu, potem na około poł godziny przed dotarciem do ładowarki praktycznie cały czas bateria się podgrzewała. Z tego co pisałeś, to 10 minut to zdecydowanie za krótki czas na wygrzanie baterii w obecnie panujących warunkach.
 
Top