Zużycie prądu zimą Y LR

PowerFlw

Zadomawiam się
Cześć, wczoraj wybrałem się w pierwszą dłuższą trasę (800 km) i była ona mocno rozczarowująca. Zużycie na poziomie 30 kWh/km przy średniej 115 km/h to dla mnie porażka. Do tego SuC ładował tylko 74 kW/h pomimo ustawienia go w nawigacji i komunikatu że przygotowuje baterię do ładowania. Całość sprawia że trasa w 1 stronę (400 km) trwała dłużej o conajmniej 1 godz. w stosunku do ICE. Wiem że było zimno, ale bez przesady... Co mogło być nie tak? Szczegółowe dane poniżej.

Started At (CET)Starting Battery (%)Ending Battery (%)Average Outside Temperature (°C)Average Speed (km/h)Max Speed (km/h)Distance (km)Total Energy Used (kWh)Average Energy Used (Wh/km)
25.11.2023 21:54​
80​
12​
-1.55
106​
126​
196.6953.52
272​
25.11.2023 09:00​
77​
11​
0.22
116​
142​
207.4451.59
249​
25.11.2023 19:31​
96​
13​
0.36
121​
174​
206.9564.38
311​
25.11.2023 06:33​
96​
16​
-0.33
114​
150​
193.3362.63
324​
 

jgal

Posiadacz elektryka
Ja robiłem tydzień temu trasę Warszawa-Toruń. Temperatura ok. 1 st., padający deszcz ze śniegiem, prędkość 130 kmh, zużycie nie przekroczyło 27 kWh/100, więc ewidentnie lepiej niż u ciebie. A jak z ogrzewaniem? Ja miałem cały czas ustawione 20st. i nawiew z prędkością 1 na szybę i z tyłu na pasażerów. Było ciepło i przyjemnie, nikt nie narzekał. YLR 23.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
25.11 był spory wiatr więc jak trafiłeś na czołowy to zwiększało mocno konsumpcję. Pewnie do tego dochily opady.
Poza tym widać że nogę masz ciężką - 150-170 km/h to sporo. Opory powietrza wzrastają wraz z kwadratem prędkości. Cudów nie ma - fizyki nie oszukasz.
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Co to będzie z boxem w Alpy 😬
 

Michal

Moderator
  • Szarpanie (przyspieszanie i hamowanie) źle wypływa na średnie zużycie
  • Zużycie zwiększa wiatr - 50 kmh z przodu przy przedmości 140 kmh daje opory powietrza jak przy 190 kmh
  • Zużycie zwiększają opady i woda / śnieg na drodze - auto musi odepchnąć kilogramy na boki spod opon i przedniej szyby
  • Najlepiej dojeżdżać do ładowarki z naładowaniem baterii <10% ale to coś daje tylko kiedy nie wszystkie złącza są zajęte, bo z tego co piszesz, to ładowałeś się właśnie na pełnym SuC. Ewentualnie źle jeśli nie był pełny, to źle się ustawiłeś - obok innego auta, nie zwracając na numery na ładowarce
Napisałem kiedyś taki post:
Wypowiedź w dyskusji pt. 'Zużycie w nietypowych sytuacjach' https://forum.elektrowoz.pl/threads/zuzycie-w-nietypowych-sytuacjach.1186/post-17326
 

PowerFlw

Zadomawiam się
Te 174 km/h to jednorazowy wybryk aby naprostować jednego mrugacza światłami. Generalnie cały czas na tempomacie (jak poniżej). Trasa Gdańsk - okolice Wawy. SuC był pusty, nikt się obok nie ładował. Wiatr też był raczej umiarkowany (wykres z okolic Torunia, blisko A1). Temp. w środku 19,5 C.

Zrzut ekranu 2023-11-26 o 19.10.34.jpeg

1701022865782.png
 

ypl

Pionier e-mobilności
Coś jest nie tak, ja ostatnio jeżdżę trochę po Polsce, wczoraj wracałem na przykład z Wrocławia, do którego jechałem w piątek, i zużycia są wyższe niż latem ale nie drastycznie, ale z uwagi na pogodę jadę przepisowo, czasami 10 kmh powyżej limitu. Jedyny raz kiedy miałem zużycie 320 wh/km to jak rano z zamrożoną baterią startowałem na suc kostomłoty i przez całą drogę z hotelu do suc bateria była przygotowywana. W piątek odcinek lućmierz Wrocław, dystans 281 km, warunki na drodze bardzo kiepskie, wiatr, duże opady śniegu miejscami, jazda przepisowo, a czasami tylko 110 km/h bo się szybciej nie dało żeby było bezpiecznie, zużycie 211 wh/km, w podobnych warunkach wracałem ostatnio późno wieczorem z Białegostoku, jechałem szybciej bo się dało, tak 10 do 20 kmh powyżej limitu, zużycie 229 wh/km
 

Michal

Moderator
Następnym razem jeśli będziesz miał takie małe małe moce ładowania, to odłącz i podłącz auto.
Podstawowe pytanie - Czy cały czas miałeś ustawioną nawigację na ten SuC, czy coś kombinowałeś z nawigacją po drodze?
 

kubatar

Pionier e-mobilności
To może obciążenie samochodu albo jakiś dodatkowy opór?

Będziesz miał okazję w najbliższym czasie przejechać znowu tę trasę?
 
Top