Kilka pytań po zakupie

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Właśnie wydaje mi się, że na krótkie trasy to przygotowywanie, jest jak … ekhem „skórka za wyprawkę”
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Kondycja baterii zapewne zależy od przedziałów (20-80 czy nawet 30-70, 40-60, itp.) oraz mocy ładowania (czyli ulubionego AC na 11KW).

Zastanawiam się na ile wpływ może mieć trzeci czynnik czyli regulacja temperatury baterii przed startem, tj. permanentne korzystanie z ustawień wyjazdu / przygotowania - ładowania dokonywanego bezpośrednio przed uruchomieniem auta. Czy myślicie, że znaczenie może mieć czy auto np. zimą ładujemy bezpośrednio po powrocie, kiedy otoczenie miało -5st C czy tez jak w ciepłym garażu auto się ociepli przez noc i włączy ładowanie np dwie godziny przed startem.

Pytanie jakie to może mieć znaczenie bo przecież nawet jak wracamy i na dworze jest powiedzmy -10st. C to przy powiedzmy 20km jazdy ten akumulator jest pewnie ciepły od uwalniania prądu.
Nie ma znaczenia temperatura jak ładujesz z AC (powoli). Najwyżej jak zimna to będzie się ładowało parę minut więcej. A ogólnie im niższa tym dla baterii lepiej. W niskich temperaturach degradacja z powodu wieku przebiega wolniej.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mam garaż w domu ale jest tam z racji przedmuchów bramy ok 10 st przy - minus5 st na zew
W zimie jak mam planowany wyjazd np, do, roboty ustawiam przygotowanie, ale 15 min później niż by nakazywal rozsądek, czyli np faktyczny wyjazd np o 7,45 planuję na 8.00. I tak zdąży nagrzać
Chodzi o temperature siedzeń itp. Najczęściej jak jest podpięty
W innych porach roku raczej rzadko.
Oczywiście są też inne sytuacje, np w lecie b. często i kabina jest chroniona przed przegrzaniem i klima włączana wcześniej.
 
Last edited:

gim-kg

Pionier e-mobilności
Sęk w tym, że to działanie może spowodować nieoczekiwane konsekwencje. Np. dzisiaj wracałem wieczorem do domu, krótko przed 21, wioskę przed domem Yanosik donosi o kontroli Policji, no i teraz wjeżdżasz do wioski, która jest jakoś tam oświetlona, Policja stoi jak zawsze pod sklepem spożywczym ;), a twoja Tesla przymierza się do "mrugania długimi" bo zawsze tak w tej wiosce robi, na szczęście tuż przede mną wyjechał samochód, który mieli zatrzymany, tak więc Tesla go zauważyła i nie waliła długimi ;).
Ale jak auto ma matrixy (nie tesla) to jeździsz na drogowych cały czas tylko światła wycinają fragmenty żeby nie oślepiać innych.
 

KrzysztofFly

Moderator
Ale jak auto ma matrixy (nie tesla) to jeździsz na drogowych cały czas tylko światła wycinają fragmenty żeby nie oślepiać innych.
To tak, tu bardziej chodziło o efekt, że Tesla mogłaby przed samym miejscem gdzie stała Policja, ze dwa razy zmienić na drogowe i odwrotnie, nie mogąc się zdecydować czy jest wystarczająco jasno z tym oświetleniem ulicznym , czy też jednak nie (u nas pozostawili świecące co drugą lub trzecią latarnie, ze względu na oszczędności). A patrol mógłby to uznać za ostrzeganie ;) o ich kontroli i wtedy musiałbym się tłumaczyć.
 

GGrraadd

Zadomawiam się
A czy przy dużych mrozach jest możliwe ustawienie jakiegoś trybu, który pozwala na podpięcie ładowarki ale tylko na cele podtrzymania stanu naładowani baterii?
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
A czy przy dużych mrozach jest możliwe ustawienie jakiegoś trybu, który pozwala na podpięcie ładowarki ale tylko na cele podtrzymania stanu naładowani baterii?
Ot po prostu masz 50%, ustawiasz na 50%.

Generalnie po jakimś czasie to człowiek się nad tym nie zastanawia tak samo jak nad tym na którym biegu jechać pod górkę. 🤔

Jeździć, obserwować piękny świat, procentami się nie przejmować.
 
Top