Podwyżka ładowania na SC w PL z 1.40 PLN na 1.55 PLN

cooler

Pionier e-mobilności
Nic nie widziałem na forum w tym temacie więc informuję, iż zauważyłem że Tesla podwyższyła cenę za kWh z 1.40 na 1.55 PLN.
Nieco się wkurzyłem, bo Bułgaria, Rumunia, Węgry a nawet Serbia ładuje się za darmo, a nas uważają za jakiś krezusów czy co?
Teraz wyprawa nad morze przy ładowaniu się na SC to wychodzi już drożej niż jazda dieslem który pali 5-5.5l/100km i to z dużo wyższą prędkością niż w Tm3 i bez stawania co najmniej raz na tankowanie po drodze. A nawet moją polówką 1.0 benzyna wyjdzie mniej więcej to samo, przy Sopocie witanym już po 3h z Wawy.
Tak że ten, tanio to już było :( Kto liczył że kupując drogiego elektryka odbije sobie na małych na kosztach użytkowania, to się mocno niedługo zdziwi.
Wychodzi że GW przy abonamencie i zniżkach z elektromobilni wychodzi już taniej niż SC.
Ręce opadają.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nic nie widziałem na forum w tym temacie więc informuję, iż zauważyłem że Tesla podwyższyła cenę za kWh z 1.40 na 1.55 PLN.
Nieco się wkurzyłem, bo Bułgaria, Rumunia, Węgry a nawet Serbia ładuje się za darmo, a nas uważają za jakiś krezusów czy co?
Teraz wyprawa nad morze przy ładowaniu się na SC to wychodzi już drożej niż jazda dieslem który pali 5-5.5l/100km i to z dużo wyższą prędkością niż w Tm3 i bez stawania co najmniej raz na tankowanie po drodze. A nawet moją polówką 1.0 benzyna wyjdzie mniej więcej to samo, przy Sopocie witanym już po 3h z Wawy.
Tak że ten, tanio to już było :( Kto liczył że kupując drogiego elektryka odbije sobie na małych na kosztach użytkowania, to się mocno niedługo zdziwi.
Wychodzi że GW przy abonamencie i zniżkach z elektromobilni wychodzi już taniej niż SC.
Ręce opadają.
Eeee dojechalem ostatnio z Sopotu do Warszawy za 24.- zaplacone na lotosie. I to jeszcze bez ladowania po drodze. Jechalem S7 4,5h ale 30min stracilem przez korki.

Autostrada jak pojedziesz 120km/h to stan gdziekolwiek na 15minut i podladuj te 12kWh i tez dojedziesz. Na Ciechocinek sie zezloscilem jak ostatnio zjazd zajal mi 15minut i oblozenie bylo pelne wiec ladowalem raptem 64kW :(
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nic nie widziałem na forum w tym temacie więc informuję, iż zauważyłem że Tesla podwyższyła cenę za kWh z 1.40 na 1.55 PLN.
Nieco się wkurzyłem, bo Bułgaria, Rumunia, Węgry a nawet Serbia ładuje się za darmo, a nas uważają za jakiś krezusów czy co?
Teraz wyprawa nad morze przy ładowaniu się na SC to wychodzi już drożej niż jazda dieslem który pali 5-5.5l/100km i to z dużo wyższą prędkością niż w Tm3 i bez stawania co najmniej raz na tankowanie po drodze. A nawet moją polówką 1.0 benzyna wyjdzie mniej więcej to samo, przy Sopocie witanym już po 3h z Wawy.
Tak że ten, tanio to już było :( Kto liczył że kupując drogiego elektryka odbije sobie na małych na kosztach użytkowania, to się mocno niedługo zdziwi.
Wychodzi że GW przy abonamencie i zniżkach z elektromobilni wychodzi już taniej niż SC.
Ręce opadają.
jak to za darmo? nie wierze że gdzieś są darmowe SC :) ceny tesla uzależnia od cen prądu w danym kraju. no i cena to jedno a predkość ładowania, ilość stanowisk, niezawodność to też są wartości
 

krzyss

Pionier e-mobilności
jak to za darmo? nie wierze że gdzieś są darmowe SC :) ceny tesla uzależnia od cen prądu w danym kraju. no i cena to jedno a predkość ładowania, ilość stanowisk, niezawodność to też są wartości
Byla jakas akcja ze udostepnili w tych krajach w wakacje SuC za darmo ze wzgledu na powodzie. Tylko to mi do glowy przychodzi.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nic nie widziałem na forum w tym temacie więc informuję, iż zauważyłem że Tesla podwyższyła cenę za kWh z 1.40 na 1.55 PLN.
Nieco się wkurzyłem, bo Bułgaria, Rumunia, Węgry a nawet Serbia ładuje się za darmo, a nas uważają za jakiś krezusów czy co?
Ej, no cała Europa nam zazdrości jak sobie świetnie radzimy ze wszystkim, jesteśmy gospodarczą potęgą, pieniądze z budżetu się wylewają (powyższe przynajmniej mówią w tefałpe) a Ty jęczysz ;-P
 

cooler

Pionier e-mobilności
jak to za darmo?
Nie wiem dlaczego ale nic nie płaciłem w tych krajach, gdzieś na koncie Tesli było napisane że np ładowanie w Rumunii jest za darmo. Potem stwierdziłem to samo ładując się w: Bułgarii, Serbii i na Węgrzech. Za Słowację w Koszycach już że mnie zdarli.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nie wiem dlaczego ale nic nie płaciłem w tych krajach, gdzieś na koncie Tesli było napisane że np ładowanie w Rumunii jest za darmo. Potem stwierdziłem to samo ładując się w: Bułgarii, Serbii i na Węgrzech. Za Słowację w Koszycach już że mnie zdarli.
znalazlem wczoraj jakąś liste z czerwca i rzeczywiście przy dwóch krajach napisane było nihil zamiast podanej ceny. ale artykułu wyjaśniającego dlaczego tak jest nie znalazłem. ciekawe.
 

Michal

Moderator
Tak że ten, tanio to już było :( Kto liczył że kupując drogiego elektryka odbije sobie na małych na kosztach użytkowania, to się mocno niedługo zdziwi.
Jeśli kupowałeś elektryka za 250k licząc na to, że co się zwróci, to chyba nie odpaliłeś przed zakupem excela ;)
Ładując tylko w domu (0,5 zł / kWh) vs jeżdżąc śmierdzącym dizlem 5L/100km mozna oszczędzić max 17000 zł na 100 000 km (pewnie ~ 5-7 lat). Jak masz panele albo ładujesz tylko na darmowych ładowarkach (praca/Lidl), to wyjdzie Ci 27k oszczędności na te 100k km / 5-7 lat. Tutaj już nie jest źle ale jeśli chciałeś zainwestować to są lepsze sposoby niż 2% w skali roku ;)
Liczac realistycznie w 2,5 roku zrobisz pewnie 50k km, z czego 10k to trasy z użyciem SuC, a 40k ładowanie w domu (część trasy też robisz naładowany z domu). To powinno dać oszczędności około 7000 zł.

Ja od początku liczyłem, że wyjazd będzie mnie kosztował mniej więcej tyle co ICE ale oszczędności będę miał przy ładowaniu w domu.
Raczej nienliczylbym na zwrot z inwestycji w ten sposób.
Dla mnie istotniejszy jest mały spadek wartości auta, możliwość odliczenia 75k więcej w działalności dla EV (czyli dodatkowe 14k zł w porównaniu do ICE - pewnie dlatego większość EV jest kupowane "na firmę") i brak przeglądów / wymian oleju. Mam też parkowanie w centrum za darmo, czyli jakieś 33,5 zł / 8h (za bilety parkingowe) albo 300 zł miesięcznie / 3600 zł rocznie (jeśli kupiłbym parking).
Do tego wisienka na torcie w porównaniu do śmierdziela dizla, czy nawet mniej śmierdzącej benzyny z turbo, nie trzeba siedzieć w aucie 5 minut u celu i smrodzić, żeby turbina ostygła :p

Podsumowując jak masz działalność, obroty pozwalające na zakup takiego auta i nie zmienią możliwości wyciągnięcia auta do prywatnego majątku (podobno mają zmienić :(((( ), to takie auto kosztuje około 0 zł za 2,5 letni wynajem + energia, którą zużyjesz, a jeździsz wypasionym autem ;)

Gdybyś kupił do działalności dizla (np. bmw 330d) w podobnej cenie (250k) to:
1. Stracisz 14k odliczenia, bo limit to 150k, a nie 225k.
2. Wartość po 2,5 roku spadnie pewnie bardziej do 160-180k niż 200k - stracisz ~30k w porównaniu do TM3LR.
3. Zapłacisz więcej za energię/paliwo - tak jak pisałem wcześniej ok 7000 zł.
4. Nie mam pojęcia ile w takim BMW kosztują przeglądy/wymiany w pierwszych 3 latach. Pewnie można założyć, że jakieś 3000 zł.

W sumie powinno to dać około 40k jeśli nie masz działalności i 54k jeśli masz.
 

Seba020

Zadomawiam się
[...] A nawet moją polówką 1.0 benzyna wyjdzie mniej więcej to samo, przy Sopocie witanym już po 3h z Wawy.
[...]

Nie rozumiem porównywania podróżowania VW Polo 1.0 benzyna, do podróżowania TM3 ...
Ja nie porównuję podróżowania skodą fabią 1.2 z LPG (którą miałem i robiłem 60k rocznie) do kosztów podróżowania TM3, czy nawet nissana Leaf 1
Nie rozumiem też, oczekiwania, że na SC ładowanie będzie w cenie taryfy G11.
 
Top