Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

poochaty

Posiadacz elektryka
Nie wiem, różne wersje silnika z tylu? Nowsze instalowane w CN akurat są głośniejsze. Bjorn niby to pokazał i zapisał sam dzięk: nowszy silnik ma więcej mocy, ale ten dźwięk w SR+ z Chin słychać przy rozłożonej kanapie.
Pewnie można również to zmniejszyć obklejeniem błachy bagażnika materiałem tłumiączym…
Dałbyś link, bo nie moge znaleźć?
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Dostałem dziś ID.4 i mam mieszane uczucia. Miejsce wydaje się być znajome, prawie jak w ID.3, pierwsze edycje miały jednak dziwne zestawienia tapicerek u mnie szary kolor a tutaj wstawki w kolorze takim trochę sraczkowatym. Wydaje mi się że skoda miała więcej miejsca na szerokość. Nie zmienia to faktu że jedno i drugie jest dla mnie za duże
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Bijesz piane bo nie stać Cię na nowe auto tylko na pół-rozbitka którego nie wiadomo kto jak złożył. Weź kolego przejedz się do salonu Tesli w Warszawie i na jazdę próbną nowym autem.
Przesiadłem się z 4 letniej Mazdy 6 z maksymalnym wyposażeniem i zarówno ja jak i moja żona uważamy, że TM3 jest bardzo ładnie wykończona a mamy z naszym aucie "parcial premium" siedzenia. W M6 mieliśmy Bose to mamy zwykłe audio od Tesli bez subuffera i moim zdaniem gra lepiej.

Ale to normalne już na forach, że bija piane osoby których i tak nie stać ale czują się lepiej jak potrują.
Przepraszam kolegę bo ewidentnie mnie poniosło. Nie uważam, że jak ktoś nie ma Tesli a ją krytykuje to go na nią "Nie stać"
Sądzę natomiast, że by obiektywnie coś krytykować warto udać się na jazdę próbną lub nawet obejrzeć auto w salonie. Od tygodnia mam TM3SR i chyba instynkt opiekuńczy dla nowego auta mam za silny :) Obiecuje się poprawić w przyszłości

🍺🍺🍺
 

Michal

Moderator
Drugi to chyba bądź co bądź zużycie nie powala. Dziś Björn dodał test zasięgu. TMY który się mianuje jako Long Range przy 90km/h, pomiejszonych 18 calowych kołach i perfekcyjnej pogodzie (24 stopnie, bezwietrznie) przejechał 473 km. Ioniq 5 którego wszyscy krytykują za wysokie zużycie w gorszych warunkach i na felgach 19 przejechał 461km. Przy 120 km/h przewaga tesli była już wyraźniejsza chociaż dalej nie kosmiczna 340 vs 289.
Kolejny dzień i kolejny test Bjorna - tym razem z oryginalnym kołami i z TMY jest jeszcze lepiej :)
Uwielbiam tego gościa za grzebanie w danych i poprawianie testów.
Dla leniwych zasięgi z kołpakami:
493 km przy 90 kmh 7% lepiej niż Ioniq5
359 km przy 120 kmh 24% lepiej niż Ioniq5
 

newbe

Posiadacz elektryka
Spoko, ale trzymajmy się tematu
Jakby ktoś patrzył na czas w podróży przez UE - to jest fajny test. W następny weekend tą samą trasą pojedzie Ioniq 5.
Wybierając elektrycznego crossovera jako jedyny samochód to TMY nawet z baterią 70 kWh jest najszybszy w krainie Superchardżerów. Najniższe zużycie, dobra infrastruktura szybkich ładowarek i dobry zasięg przy prędkościach ekspresowych/autostradowych...
 

turez

Zadomawiam się
Podchodząc w taki sposób do tematu o Tesli można pisać w każdym wątku bo każdy dotyczy samochodów elektrycznych. Taka totalna bieżączka o TMY to nie jest miejce tutaj w mojej opinii. Tym bardziej patrząc na temat tego wątku.
 
Top