Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

ELuk

Pionier e-mobilności
Pewnie masz rację.
Mogę tylko stwierdzić, że TM3 zaskoczyła mnie pozytywnie. Miałem wątpliwości co do tego auta, ale życie zweryfikowało pozytywnie te obawy. Miałem Fin z BMW m5 e60 i wrażenia mam podobne, co było dla mnie szokiem… jako petrolheada do niedawna
 

SylB

Fachowiec
Powtarzam, jest kilka sztuk AWD ER stojących w salonach (mam informacje o 2 sztukach First Edition w salonach w odległości 50 km ode mnie śląsk/małopolska) , bo sam się zastanawiam nad konwersją zamówienia ze sztuki mającej przyjechać w grudniu na stojącą AWD ER w salonie nieopodal mnie. Jest partia samochodów mająca przyjechać w listopadzie (już są w Antwerpii). Oczywiście, że większość ogłoszeń to wabiki, ale są pojedyncze sztuki do wychwycenia od ręki lub z dostawą listopadową i grudniową. Jak podejmę ostateczną decyzję, że NIE zmieniam zamówionej wersji to służę namiarami :)
Witam.
Zadałem pytanie, dilerówi u którego kupowałem mondeo. Mail z 10 stycznia.

Witam Pana.
W nawiązaniu do rozmowy podaję kolory Mustangów MachE AWD jakie mamy zamówione:
ICED BLUE
DARK MATTER
ABSOLUTE BLACK
LUCID RED
CYBER ORANGE
STAR WHITE
W razie decyzji proszę o kontakt.

zapraszam
--
Pozdrawiam,
Wojciech Gryboś
Specjalista ds. Sprzedaży do firm
Wikar Nowy Sącz
ul. Węgierska 168
33-300 Nowy Sącz
tel. 18 414 0 411kom. 603 807 194fax 18 414 0 418
e-mail:[email protected]
 

Art79mod

Zadomawiam się
Jechałem wczoraj Mustangiem Mach-E oraz Kia EV6 - i wybrałem Ioniq 5 w wersji Unique+dach solarny, odbiór kwiecień.

Zalety, które znalazłem w stosunku do Mach-E:

- przestronniejsza kabina (z przodu brak tunelu pomiędzy siedzeniami, odsuwana konsola, może kobieta torebkę położyć, może nawet przejść z lewego siedzenia na prawe w przypadku ciasnego zaparkowania)
- automatyczne parkowanie, wyjeżdżanie samochodu z ciasnego miejsca, garażu - będąc na zewnątrz samochodu, z pilota,
- więcej miejsca na tylnej kanapie, tylna kanapa odsuwana i rozkładane oparcie
- przednie siedzenia z podpórką na łydki, fotele wentylowane
- system V2L - możliwość ładowania innego pojazdu (mogę mieć takie sytuacje, gdy ojciec gdzieś utknie Leafem2 )
- wyciszenie, podwójne szyby boczne, wszystkie 4.
- wyświetlacz przezierny HUD (bardziej dla kobiety, nie musi odrywać wzroku od jezdni)
- przy wrzuceniu kierunkowskazu podgląd z kamer lewej/prawej
- przy wrzuceniu wstecznego, lusterka odchylają się w dół dla lepszej widoczności przeszkód
- szybsze ładowanie DC np. na ładowarkach Ionity
- dach solarny, pozwalający odzyskać ok 10-20 km dziennie zasięgu przy słonecznej pogodzie
- cena za najwyższą wersję wyposażenia niższa niż Mustang i upust producenta dla grup zawodowych do 7%

W stosunku do EV6:
- prawdopodobnie lepsze wyciszenie w Ioniq5
- wygląd, odczucie subiektywne - Ioniq5 z lakierem matowym - kosmos
- tak brak fizycznych przycisków od wentylacji, ogrzewania
- mniejszy rozstaw osi niż w Ioniq5

Generalnie EV6 w stosunku do Mach-E:
- czołg
- nierówności drogi połyka praktycznie nie przenosząc na karosierię

Mach-E
- sportowo
- tradycyjnie

W stosunku do Leaf2:
- Mach-E - podobnie
- KIA EV6 - wyższy komfort zawieszenia

KIA EV6 w wersji RWD, 77 KwH - przyspieszenie do 100 w miarę, powyżej nieco słabawo

Zapewne idealnie byłoby mieć zasięg 500 km z osiągami wersji AWD.

Moje rozwiązanie:
Tesla Model 3 RWD, i drugie auto Ioniq5
Wilk syty, owca cała. Czekam na odbiory.
 
Top