Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

Mike_74

Zadomawiam się
Ale nie wiem juz czy mowisz o gwaltownym przyspieszaniu czy hamowaniu.

Rekuperacja do hamowania i tak uzywa tylko tylnej osi (przynajmniej w Tesli), fizyczny pedal uzywa 4 zaciskow.. nie ma tutaj znaczenia naped

Naped sie przydaje do ruszania z pelnym gazem na sliskiej nawierzchni.
Rekuperacja w EV 4x4 jest na przedeniej osi a w RWD na tylnej w trakcie hamowania rekuperacją EV staje się mało stabilny. 4x4 lepiej sie prowadzi a po dzisiejszej modernizacji menu mandatów raczej sie nie pociśnie,
 

Mike_74

Zadomawiam się
EV6 AWD GT-line w cenie 248k z PK04 i HP to naprawdę dobra cena. Nie myślałem że TM3 LR tak pójdzie w górę że może zdążę i wyrobie się z dopłatą 27k ale nic z tego nie udało się. Jedno i drugie mi się podoba ale EV6 jest ładnie zrobione może dlatego mnie męczy tak zakup tego wozu.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Ale nie wiem juz czy mowisz o gwaltownym przyspieszaniu czy hamowaniu.

Rekuperacja do hamowania i tak uzywa tylko tylnej osi (przynajmniej w Tesli), fizyczny pedal uzywa 4 zaciskow.. nie ma tutaj znaczenia naped
W TMS nie pamiętam dokładnie, ale chyba obie osie mają reku, a jeśli nie to na 1000% przednia. Wielokrotnie doświadczyłem nieprzyjemnego uślizgu, a na dzisiejszej szklance zrobiłem 'bezpieczny test'. Auto pięknie gnało na oblodzonej drodze do rowu. Żaden system nie wyczaił blokady koła przez reku i nie spowodował odpuszczenia. Zmiana poziomu przy skrajnej sytuacji niewiele da. Problematyczne są momenty zaskoczenia, ale da się z tym funkcjonować. Takich dni nie ma wiele.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
No niestety stare TMS to nie nowe TM3.
U mnie oblodzenie nie robi problemu w jeździe. Problem lodów to jak w każdym aucie hamowanie. I tu trzeba doświadczenia, umiejętności i praktyki….
Jak będziesz mieć okazję to sprawdź na zasadzie (oczywiście bezpiecznie) i na "lodzie" jak zachowa się przy gwałtowniejszym zdjęciu nogi z gazu przy 40-50km/h.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
U mnie prowadzi się dobrze. Zrywało mi latem przyczepność tyłem na wyjściu z rond (farba na przejściach), ale to chyba kwestia opon. Teraz zimowe Michelin pilot Alpin 5 total performancem jadą jak po szynach.
 
Top