Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

Michal

Moderator
Pamiętam jak mi przeszesły pomysły na EV inne niż Tesla po obejrzeniu tego filmu:
Gość jedzie przez kraje Europy zachodniej, a ma takie problemy...
@ATnet Przesłałem nawet tutaj filmik pokazujący właśnie te problemy, których Ty doświadczasz z eNiro - konieczność powolnej jazdy, powolne ładowanie. Tymczasem Ty wypisujesz, że zostałeś oszukany, bo ludzie na Youtube kłamią w żywe oczy...
 

Mike_74

Zadomawiam się
Mam problem do rozłożenia na czynniki pierwsze .Tzn mam zamówioną EV6 GT-Line AWD ze wszystkim poza tym koszmarnym szyberdachem. I cena po perturbacjach mieści się w dopłaty. Ale biję się nadal z myślami czy nie lepiej jest TM3 RWD. Choć napęd mnie lekko odpycha, czytam czytam i czytam. I coraz większy mam zamęt w głowie. Największe ograniczenie jest takie że auto musi się zmieścić w dopłatach czyli brutto 248k. Przy założeniu że 50% vat. Może jakieś wasze przemyślenia mi pomogą.
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Dlaczego szyber jest koszmarny, EV6 to bardziej Tesla Y. Zastanow sie czy chcesz wozic cos na dachu albo holowac. Czy potrzebujesz bardziej SUV czy zasieg sedana… no i jednak polecam 4x4.
 

solik

Pionier e-mobilności
Ale biję się nadal z myślami czy nie lepiej jest TM3 RWD. Choć napęd mnie lekko odpycha, czytam czytam i czytam

RWD jest lepsze niz FWD, zeby zamielilo kolami musisz sie postarac takze ja bym sie o ten naped tak nie martwil ;) jezdzilem EV6 i pozostalem przy TM3 SR+ z tym ze ja nie mam wymagan odnosnie miejsca bo jezdze sam i bagaznika tez nie potrzebuje duzego.
 

Mike_74

Zadomawiam się
dla mnie to w większości sam ale mam rodzinę z którą gdzieś pojadę to już 2+2. Ale napisałem że EV6 to AWD
Miałem na kilka dni wiele EV TM3 tylko pół godziny ale może 22 01 będe miał ponownie TM3 do jazdy na godzinkę może więcej posmakuję. Sam nie wiem EV6 mam z super rabatem i z PDW w AWD mieszcze sie w dopłacie
 

Mike_74

Zadomawiam się
A jak Już gdzieś wyruszę z rodziną to moja księgowa (czyt. żona) zabiera ze sobą prawie wszystko z domu😁.Dobrze że jeszcze nie zabiera pralki i lodówki😆😂😆 bo to już trzeba by było zbierać na TS. Chyba do końca życia bym nie zdążył
 

Mike_74

Zadomawiam się
RWD jest lepsze niz FWD, zeby zamielilo kolami musisz sie postarac takze ja bym sie o ten naped tak nie martwil ;) jezdzilem EV6 i pozostalem przy TM3 SR+ z tym ze ja nie mam wymagan odnosnie miejsca bo jezdze sam i bagaznika tez nie potrzebuje duzego.
Tyle że tylna rekuperacja jest zdradliwa na mocno śliskiej nawierzchni. Głównie to mnie mierzi.
 

solik

Pionier e-mobilności
Jak przymrozilo pare dni to celowo zwracalem uwage czy w wynajetym SR+ cos dziwnego sie dzieje z rekuperacja + sliska nawierzchnia.. nie wyczulem o co chodzi :)

Inni posiadacze tez twierdza ze jezdzi sie zupelnie normalnie, jak ktos ma problem to moze sobie zmienic tryb dzialania rekuperacji

My understanding of the regenerative braking is that it does not lock the tires and allows them to roll while the motor slows down the car. The Model 3 behaved exactly how I expected with antilock braking when compared with previous cars. I didn’t feel that the regenerative braking had any negative impact on traction.
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Ale nie wiem juz czy mowisz o gwaltownym przyspieszaniu czy hamowaniu.

Rekuperacja do hamowania i tak uzywa tylko tylnej osi (przynajmniej w Tesli), fizyczny pedal uzywa 4 zaciskow.. nie ma tutaj znaczenia naped

Naped sie przydaje do ruszania z pelnym gazem na sliskiej nawierzchni.
 
Top