Long range vs SR - różnice w wyposażeniu

jaggred

Zadomawiam się
Jesli chodzi o audio w LR to nie jest jakos super. Bas mega dudni i bije po glowie. Utwory ktore przyjemnie sie slucha w moim standardowym S-maxie gdzie tez jest sub, powoduja ze wnetrznosci czlowiekowi sie trzesa. W Tesli czuje jakby ktos mi po glowie napierdalal i nie da sie ich sluchac bez wyciszenia suba.
 

Psujek

Zadomawiam się
hmm ja w HL SR (słabsze audio) uważam że gra całkiem dobrze (EQ nie ruszany) - oczywiście brak tu odczuć niskich tonów jak w aucie które ma wrzuconą skrzynie z głośnikiem 25cm w bagażniku ale jest ok.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Nie słuchalem w SR ale jeśli chodzi o LR to pobawiłem się EQ i wg mnie bije na głowę Marka Lewinsona w Lexusie NX
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Za Ev-database

SR https://ev-database.org/car/1991/Tesla-Model-3
LR https://ev-database.org/car/1992/Tesla-Model-3-Long-Range-Dual-Motor

Może też nie wyposażenie ale to trochę inne auto z tą samą budową (poza alcantarą)
- inna waga pojazdu (niewiele ale jednak - dodatkowy ślinki, inna waga baterii)
- inne średnie spalanie (w połączeniu z baterią inne zasięgi które nie przekładają się liniowo)
- inna bateria, inne capacity i szybkosći ładowania a tym samym czasy ładowania zarówno - 10-80% jak i 0-100%
- w SR brak możliwości dokupienia boosta, reszta softu identyczna
- inna gwarancja na baterię jako kolega wyżej napisał
- inne zalecenia co do ładowania baterii SR do 100% LR do 80-90%
- napęd w LR nie jest 4x4 a AWD, głównie na tył ze wspomaganiem na przodzie w razie potrzeby ale to nie jest pełny 4x4
- brak 2xsubwoofer którego nie włączysz dodatkowymi kablami, bo go fizycznie nie ma

Sam mam ten sam dylemat :)
Wszystko na korzyść LR?
 

EVOwner

Zadomawiam się
Dodatki w LR to plusy ale poza audio szczerze nie odczułem większej potrzeby w normalnym użytkownikaniu (wiadomo audio czuć że jest lepsze, napęd na 4k fajnie mieć ale przydał mi się raz w górach na Słowacji przy nieodśnieżonych drogach na podjeździe, a przyśpieszenie jest odczuwalne zarówno pomiędzy SR a LR , jak i LR a starą Performance). Po miesiącu jeżdżenia wypożyczoną SR i teraz dwóch miesiącach posiadania LR wszystko bym sprowadził do zasięgu. Robiłem trasy KRK-WAW - przy SR musiałem się doładowywać w Radomiu w zimie na ostatnich mrozach (i traciłem czas na zjazd i ładowanie) przy LR dojeżdżam w jedną stronę na jednym ładowaniu - dla mnie to był game changer.

Nowej performance nie ma :) a stara 3P ma zawieszenie po przesiadce z TM3 Highland jak w taczkach :D. To moje subiektywne odczucie.
 

Psujek

Zadomawiam się
@EVOwner - dzięki upewniłeś mnie że dobrze zrobiłem biorąc SR (dłuższe trasy to 2-3x w roku, a tak to Kraków i okolice + sporadyczny wypad do Katowic)
 

EVOwner

Zadomawiam się
@EVOwner - dzięki upewniłeś mnie że dobrze zrobiłem biorąc SR (dłuższe trasy to 2-3x w roku, a tak to Kraków i okolice + sporadyczny wypad do Katowic)
Auto kupuje się pod swoje potrzeby :) ciężko komuś doradzić, najlepiej samemu przetestować na sobie :D
Jednym czas nie gra roli, u innych ważne jest przyśpieszenie na światłach :D Ja używam auto jak każde inne. Kupując zastanawiałem się bardziej czy Y czy 3. Y dla mnie praktyczniejszy, ale zmiany i komfort jazdy dla mnie lepszy w nowej trójce. Jak wejdzie Juniper już tak łatwo nie będzie jak będzie miał zawieszenie i wyciszenie z Highland.
 
Top