SuC Gdańsk - plotki

Pepek

Posiadacz elektryka
Patrząc na te Plug&Shop by Auchan (wiadomo, to tylko wizualizacja, ale może tak planują) to wygląda jakby chcieli mieć taką swoją markę i podobne stawiać przy innych swoich sklepach gdzie jest miejsce (np. Gdańsk przy obwodnicy), a wtedy raczej mogą nie zgadzać się na SuC - obym się mylił, ale trochę tego zaczynam się obawiać.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Z przytoczonego artykułu:
"... Pod spodem pomieści się około 100 aut, z czego sześć będzie mogło się ładować. Ładowarki będą miały moc od 44 do 330 kWh (AC i DC). ..."
Pomijając jednostki, obstawiamy dwa słupki AC po 2x22kW i jedną podwójną ładowarkę DC 330kW? Tak trochę bez szału :unsure:...
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Bo Tesla chce budować huby. Greenway wybrał na Polskę lepszy model. Przy ajmniej w średnim okresie.
No i właśnie dlatego liczyłem, że się z Auchanem dogadają - Auchan ma duże parkingi (zwykle), wypełnił by przepisy nowe, a Tesla miała by miejsca na SuC. Jeśli jednak już pierwszy Auchan stawia coś swojego, to słabo to wróży.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No i właśnie dlatego liczyłem, że się z Auchanem dogadają - Auchan ma duże parkingi (zwykle), wypełnił by przepisy nowe, a Tesla miała by miejsca na SuC. Jeśli jednak już pierwszy Auchan stawia coś swojego, to słabo to wróży.
Pytanie jaki miało by w tym interes Auchan. Do tej pory wszystkie SuC są zamknięte dla innych marek i nie wiadomo kiedy i na jakich zasadach zostaną otwarte dla wszystkich. Co to dla nich za biznes postawić duży hub tylko dla bardzo wyselekcjonowanej grupy klientów ( i to jeszcze nie docelowych dla ich sklepu bo statystycznie zakupy w takim sklepie trwają dłużej niż ładowanie na SuC) a dla pozostałych i tak będą musieli coś innego postawić... Zresztą nie wiadomo jak dużą rezerwę mocy mają, czy postawienie SuC nie zablokowało by postawienia ładowarek ogólnodostępnych.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Mam swoją teorię do tego. Dla Auchan takie ładowarki to kiepski biznes i robią tylko to co nakłada na nich prawo czyli jakieś minimalne ilości. Tesla natomiast chce wybudowac sporo słupków co wymaga wydzielenia dużej mocy. Z racji że Auchan jest właścicielem przyłącza to ryzyko jest po stronie Auchan. Ale i tak wg mnie kluczowe w tym całym temacie jest to że będzie budowana duża PV. Korporacje mają zobowiązania koncernowe do "zazieleniania się" i to jest kluczowe. Muszą mieć kontraktację energii z OZE na pewnym poziomie i co roku musi przyrastać. Jeśli w ramach tego przyłącza będzie duży pobór energii na ładowanie (czyli przypadek Tesli) to pogorszy wynik).
Ale to tylko takie moje przypuszczenia...
Niemniej jednak jestem rozczarowany że Tesla i Auchan nie idą ze sobą pod ramię w temacie ładowarek bo mocno poprawiłoby to sytuację w kraju.
 
Top