SuC Gdańsk - plotki

Olecki

Pionier e-mobilności
Na zachodzie w tej chwili masz "owner price" i nieco wyższą cenę dla pozostałych. Co do udostępniania wszystkich słupków - formalnie, mogą to być przecież 2 ładowarki. Jedna publiczna, dotowana, druga "prywatna", bez dotacji.
Cena za ładowanie nie jest traktowana jako część 'równości', w przeciwnym razie nielegalne były by wszelkiego rodzaju abonamenty lub rabaty. Aczkolwiek jeśli różnica w cenie była by znacząca to pewnie jakiś urząd ochrony konsumentów szybko by się do tego przyczepił.
Podział na dwie stacje ładowania - jedna z dotacją, druga bez - tak to jest wykonalne ale formalnie to muszą być dwa osobne obiekty. Czyli dwa pozwolenia na budowę, dwa przyłącza, dwa odbiory UDT, itp. - czyli podwójna papierkologia i znacznie wyższe koszty. No i oczywiście musi być udowodnione że nawet grosik z dotacji nie był wykorzystany do postawienia niepublicznej stacji ładowania bo wtedy też grozi zwrot dotacji lub jej części.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Cena za ładowanie nie jest traktowana jako część 'równości', w przeciwnym razie nielegalne były by wszelkiego rodzaju abonamenty lub rabaty. Aczkolwiek jeśli różnica w cenie była by znacząca to pewnie jakiś urząd ochrony konsumentów szybko by się do tego przyczepił.

No nie bardzo. UOKiK może interweniować w przypadku zbiorowego naruszenia interesów konsumenta, albo naruszenia warunków konkurencji, czyli w praktyce taka sytuacja byłaby możliwa, gdyby Tesla była dominującym dostawcą ładowania w PL, albo nieuczciwie informowała o cenach.

Podział na dwie stacje ładowania - jedna z dotacją, druga bez - tak to jest wykonalne ale formalnie to muszą być dwa osobne obiekty. Czyli dwa pozwolenia na budowę, dwa przyłącza, dwa odbiory UDT, itp. - czyli podwójna papierkologia i znacznie wyższe koszty. No i oczywiście musi być udowodnione że nawet grosik z dotacji nie był wykorzystany do postawienia niepublicznej stacji ładowania bo wtedy też grozi zwrot dotacji lub jej części.

Ale już rozbudować istniejące lokalizacje o publiczne słupki można. Albo zbudować publiczny SuC i dobudować do "dotowanej" i przewymiarowanej infrastruktury (trafo, przyłącze) prywatne słupki. Nie wiem, gdybam sobie jedynie. Dla Tesli sieć SuC, to potężny argument marketingowy i raczej nie pozbędą się go za darmo. Dla mnie, jako właściciela Tesli otwarcie SuC dla wszystkich, po sensownych cenach jest OK, bo oznacza też w perspektywie niższe ceny na GW, czy Orlenie (chociaż oni głównie dla ozdoby stawiają te ładowarki).
 

kubatar

Pionier e-mobilności
No nie bardzo. UOKiK może interweniować w przypadku zbiorowego naruszenia interesów konsumenta, albo naruszenia warunków konkurencji, czyli w praktyce taka sytuacja byłaby możliwa, gdyby Tesla była dominującym dostawcą ładowania w PL, albo nieuczciwie informowała o cenach.
Nie musi być dominującym dostawca w całej PL żeby UOKiK miał podstawy do interwencji. Wystarczy że na danym rynku/obszarze np na terenie GOP. Oczywiście musiałyby zaistnieć przesłanki zbiorowego naruszania konkurencji a do tego nam jeszcze daleko w przypadku ładowarek 🙂
 

KKK

Nowy na Forum
Aktualny stan rzekomego SuC Rumia jest taki, że na pewno nie będzie nim stacja przy Auchan. Wiata z panelami została już postawiona. 6 stanowisk do ładowania wymalowanych, ładowarki zainstalowane, ale jeszcze nie uruchomione. Wygląda na to, że będzie prawdopodobnie jakaś dynamiczna stawka ładowania, bo na wiacie pojawił się wyświetlacz z ceną za kWh. Dodatkowych przyłączy na kolejne potencjalne miejsca pod wiatą nie zauważyłem.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Aktualny stan rzekomego SuC Rumia jest taki, że na pewno nie będzie nim stacja przy Auchan. Wiata z panelami została już postawiona. 6 stanowisk do ładowania wymalowanych, ładowarki zainstalowane, ale jeszcze nie uruchomione. Wygląda na to, że będzie prawdopodobnie jakaś dynamiczna stawka ładowania, bo na wiacie pojawił się wyświetlacz z ceną za kWh. Dodatkowych przyłączy na kolejne potencjalne miejsca pod wiatą nie zauważyłem.
To fajne rozwiązanie zeby widzie cenę z drogi. Chciałbym żeby było wszędzie.
Wczoraj byłem na circlek i za cholerę nie wiedziałem jaka jest stawka na ich ładowarce 300kW. Ktoś wie?
 

KKK

Nowy na Forum
To fajne rozwiązanie zeby widzie cenę z drogi. Chciałbym żeby było wszędzie.
Wczoraj byłem na circlek i za cholerę nie wiedziałem jaka jest stawka na ich ładowarce 300kW. Ktoś wie?
Niestety wyświetlacz jest na samej wiacie, a nie na pylonie, więc i tak trzeba podjechać blisko ładowarek, żeby cokolwiek zobaczyć.
 

sd tosia

Fachowiec
Jeden obraz wart tysiąca słów:
1720460897237.png

robione z miejsca mniej więcej tu:
 
Last edited:
Top