SuC Gdańsk - plotki

vista-LASH-resident

Posiadacz elektryka
Jeśli w ramach tego przyłącza będzie duży pobór energii na ładowanie (czyli przypadek Tesli) to pogorszy wynik).
Ale to tylko takie moje przypuszczenia...
Jeśli za przyłączem energetycznym nastąpi podział i dwa podliczniki - prąd dla sklepu i prąd dla Tesli to Excela wciąż mogliby mieć zielonego ;)
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Słowo klucz to "jeśli". 😃
No ciekawy jestem tego rozwoju SuC w Polsce. Dwa miesiące minęły i cicho wszędzie głucho wszędzie...
Nic się nie buduje. Jak tak dalej pójdzie to nic na wakacje nad morzem nie zobaczymy. A miała być Rumia, Koszalin i Szczecin (tak, wiem że to nie morze ale poprawiające logistykę wyjazdowa głównie dla Niemców🙂)
 

Basman

Zadomawiam się
Pytanie jaki miało by w tym interes Auchan. Do tej pory wszystkie SuC są zamknięte dla innych marek i nie wiadomo kiedy i na jakich zasadach zostaną otwarte dla wszystkich. Co to dla nich za biznes postawić duży hub tylko dla bardzo wyselekcjonowanej grupy klientów ( i to jeszcze nie docelowych dla ich sklepu bo statystycznie zakupy w takim sklepie trwają dłużej niż ładowanie na SuC) a dla pozostałych i tak będą musieli coś innego postawić... Zresztą nie wiadomo jak dużą rezerwę mocy mają, czy postawienie SuC nie zablokowało by postawienia ładowarek ogólnodostępnych.
SuC na zachodzie w dużej części są otwarte dla samochodów innych marek. Myślę, że mogliby dogadać się i wybudować ogólnodostępny SuC.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Prędzej czy później wszystkie SuC będą ogólnodostępne bo to dodatkowy przychód. Robi się z tego duży rynek a poważnej konkurencji praktycznie nie ma. Przynajmniej nie w tej skali.
 

nabrU

Moderator
Robi się z tego duży rynek a poważnej konkurencji praktycznie nie ma. Przynajmniej nie w tej skali.

No nie wiem, czy konkurencji nie ma. Może w PL tak, ale w UK Tesla ma sporą konkurencję (OK są tańsi cenowo, ale ilościowo inni nie są wcale tak z tyłu):

1709246753243.png
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Pytanie jaki miało by w tym interes Auchan. Do tej pory wszystkie SuC są zamknięte dla innych marek i nie wiadomo kiedy i na jakich zasadach zostaną otwarte dla wszystkich. Co to dla nich za biznes postawić duży hub tylko dla bardzo wyselekcjonowanej grupy klientów ( i to jeszcze nie docelowych dla ich sklepu bo statystycznie zakupy w takim sklepie trwają dłużej niż ładowanie na SuC) a dla pozostałych i tak będą musieli coś innego postawić... Zresztą nie wiadomo jak dużą rezerwę mocy mają, czy postawienie SuC nie zablokowało by postawienia ładowarek ogólnodostępnych.
Ale właśnie mógłby mieć biznes - po pierwsze dzierżawa miejsca i przyłącza, a po drugie Tesla by mogła im pomóc wypełnić przepisy, bo mogłaby mieć część stanowisk otwarte - tak jak mają (a przynajmniej mieli jakiś czas temu) niektóre SuC na zachodzie - było np. 16 słupków, z czego na 8 v3 było info, że tylko dla Tesli, a na pozostałych 8 było info, że otwarte dla innych aut. W PL jest za mało SuC, żeby robić ogólnie dostępne, ale takie dzielone to byłby de facto zysk dla wszystkich stron - a najbardziej oczywiście dla kierowców (choć mi to i tak rybka, bo ja lokalny, to w Gdańsku i okolicy pewnie SuC nie użyję nigdy).
Nie mówię, że inwestycja w Rumii blokuje takie SuC w innych Auchanach, ale moim zdaniem jednak już zmniejsza prawdopodobieństwo i tak osobiście mnie też trochę rozczarowali.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Auchan nie jest jedyną możliwą lokalizacją w tym mieście. Idealnie dla Trójmiasta byłoby mieć 2 SuC jeden w Gdańsku, możliwie blisko A1, drugi 20-30km dalej, w Gdyni, w okolicach węzła łączącego obwodnicę Trójmiasta z trasą na Słupsk. Załatwione zostałyby praktycznie wszystkie potrzeby komunikacyjne - szybkie ładowanie na wjeździe do trójmiasta z Helu, Słupska, A1 i Elbląga (przy delikatnym nadrobieniu drogi, jeżeli ktoś chciał jechać w niektóre rejony Gdańska z tego kierunku).
SuC w PL staną się ogólnodostępne, bo tego wymagają warunki dofinansowania. Ma być dla każdego, płatne kartą. Co nie oznacza, że będą to wszystkie słupki i nie oznacza to, że warunki dla innych marek będą identyczne. Chcemy SuC, bo jest ~pewnie, zintegrowane z nawigacją (zajętość, działanie, podgrzanie baterii), i łatwość obsługi. Dla kierowców innych marek, zostaje jedynie pewnie, bo stawki będą inne, navi nie poinformuje o tłoku, apkę, czy inną kartę trzeba będzie tam przyłożyć, więc zostaje jedynie jakość działania.
A co do otwierania się szybkich ładowarek w innych miejscach - ja się cieszę. Jeżeli będzie pod każdą biedronką, lidlem, w każdym centrum handlowym, to przynajmniej będą alternatywy i może kiedyś zaczną mieć w miarę normalne ceny, o ile oczywiście wzrośnie znacząco liczba EV w PL.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Z tymi innymi markami jest tak, że nas nawigacja również prawidłowo nie poinformuje, bo obecnie bierze pod uwagę samochody dopiero zmierzające do danego SuC a z "obcymi" tego nie zrobi, może tylko uwzględnić te już ładujące się. Dodatkowo jak podjedziesz i się podłączysz to zaraz wyskoczy jakaś Karyna drząc japę, że ona zrobiła sobie rezerwację w plugshare.
Dlatego ja jestem przeciw dostępowi w Polsce do SuC dla innych marek, póki nie nastąpi odpowiednie nasycenie rynku ładowarkami (czyli będą zawsze jakieś puste, jak choćby w DE).
 

Olecki

Pionier e-mobilności
SuC w PL staną się ogólnodostępne, bo tego wymagają warunki dofinansowania. Ma być dla każdego, płatne kartą. Co nie oznacza, że będą to wszystkie słupki i nie oznacza to, że warunki dla innych marek będą identyczne. Chcemy SuC, bo jest ~pewnie, zintegrowane z nawigacją (zajętość, działanie, podgrzanie baterii), i łatwość obsługi. Dla kierowców innych marek, zostaje jedynie pewnie, bo stawki będą inne, navi nie poinformuje o tłoku, apkę, czy inną kartę trzeba będzie tam przyłożyć, więc zostaje jedynie jakość działania.
Warunkiem dofinansowania jest udostępnieniem ładowarek jako publicznych a to zarówno w przepisach EU jak i według naszej ustawy o elektromobilności oznacza na równych zasadach. Tak więc albo wszystkie słupki będą dostępne dla wszystkich albo zwrot dotacji.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Warunkiem dofinansowania jest udostępnieniem ładowarek jako publicznych a to zarówno w przepisach EU jak i według naszej ustawy o elektromobilności oznacza na równych zasadach. Tak więc albo wszystkie słupki będą dostępne dla wszystkich albo zwrot dotacji.
Na zachodzie w tej chwili masz "owner price" i nieco wyższą cenę dla pozostałych. Co do udostępniania wszystkich słupków - formalnie, mogą to być przecież 2 ładowarki. Jedna publiczna, dotowana, druga "prywatna", bez dotacji.
 
Top