Co kupić za około 80K ? ZOE 50 czy LEAF II 40 ?

Jacek81

Zadomawiam się
Witajcie :)

Myślę o zmianie na elektryka, mogę przeznaczyć około 80K (chętniej do niż powyżej) i rozważam ZOE 50 z okolic 2020 lub LEAF II 40 z okolic 2019. Najchętniej z przebiegiem do 50K.

Samochód będzie wykorzystywany do codziennych dojazdów do pracy (około 85km w obie strony). Dalsze wyjazdy poza miasto okazjonalnie - jest w rodzinie drugi samochód który jest na wyjazdy używany. Ładowanie w domu.

Jakie macie doświadczenie ze zdalnym sterowaniem ogrzewania chłodzenia w tych samochodach ? Czy działa to tylko po WIFI czy też jest opcja po LTE ?

Poniżej zestawiłem zalety i wady (a przynajmniej tak mi się wydaje) obu tych samochodów.

ZOE:

(Zalety)

-Większy zasięg i lepsze zarządzanie temperaturą baterii (powinna mniej degradować)
- Złącze TYP 2 o dużej mocy

(Wady)
- CCS tylko czasami występuje
- Słabe odzyskiwanie energii
- Zazwyczaj brak podgrzewanych siedzeń i kierownicy
- brak podłokietnika

Leaf:
(Zalety)
- większy niż leaf
- dobra rekuperacja
- podgrzewane siedzenia
- jest podłokietnik

(Wady)
- sporo mniejszy zasięg (w szczególności zimą)
- szybsza degradacja baterii
- przy podobnej cenie do ZOE większe przebiegi
- brak CCS

Na ile z Waszego doświadczenia brak CCS jest / będzie kłopotliwy w najbliższych latach ?

Co byście wybrali i dla czego ?
Jakie wady / zalety byście dodali ?
A może byście coś innego wybrali ?
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Fajne auto za niewielkie pieniądze, poza najtańszą wersją która ma kilka mankamentów jak wolne ładowanie AC czy bateria LFP (która dla niektórych może być zaletą bo można cały czas ją ładować do 100%) to reszta ma jeden z najlepszych stosunków cena/jakość. Na necie masz sporo testów, plus w każdym większym mieście masz salo pojedź, przejedź się i zobacz. Mi się za nisko siedzi, podobnie jak w TM3 ale może Tobie będzie pasować.
przecież to nawet jednej kamery niema.. Jarać sie że auto tanie a nie mieć takich postawowych rzczy to naprawde trzeba byś slepym i patrzeć na tabelki danych EV zamiast na sposób użytkowania
 

Ev3

Pionier e-mobilności
przecież to nawet jednej kamery niema.. Jarać sie że auto tanie a nie mieć takich postawowych rzczy to naprawde trzeba byś slepym i patrzeć na tabelki danych EV zamiast na sposób użytkowania
Nie ma obowiązku kupowania najniższej i najtańszej wersji przecież.....
Te lepiej wyposażone i z większymi bateriami, nadal są tańsze od konkurencji.
 

pbr

Posiadacz elektryka
przecież to nawet jednej kamery niema.. Jarać sie że auto tanie a nie mieć takich postawowych rzczy to naprawde trzeba byś slepym i patrzeć na tabelki danych EV zamiast na sposób użytkowania
Ludzie przez 100 lat jeździli bez kamerek a ja osobiście przez 20lat i chyba jeszcze pamiętam jak to się robi ;) Natomiast nikt Tobie nie każe kupować podstawowej wersji.

Porównywalnej wielkości WV Golf też w najtańszej wersji nie ma kamery cofania więc widocznie są klienci na taki produkt. Co więcej wyżej wspomniany Golf po dopłacie będzie zdecydowanie droższy niż MG4 ;)
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Ludzie przez 100 lat jeździli bez kamerek a ja osobiście przez 20lat i chyba jeszcze pamiętam jak to się robi ;) Natomiast nikt Tobie nie każe kupować podstawowej wersji.

Porównywalnej wielkości WV Golf też w najtańszej wersji nie ma kamery cofania więc widocznie są klienci na taki produkt. Co więcej wyżej wspomniany Golf po dopłacie będzie zdecydowanie droższy niż MG4 ;)
jak ci odpowiada to możesz nawet korbotronik mieć, wiem że można, ale mamy 2024 rok, jakiś tam postęp mamy na świecie
 

p0li

Pionier e-mobilności
A gdzie ja pisałem, że należą?
tu:

1709304939587.png
 
Top