Koniec Lidla za friko?

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nareszcie, człowiek będzie mógł te ładowarki brać pod uwagę w podróży a nie liczyć, że akurat nie będzie walk taksiarzy czy innych amatorów darmowego ładowania.
Zwłaszcza, że są miejsca na mapie, gdzie ładowarka pod Lidlem to jedyne DC w promieniu kilkudziesięciu kilometrów.
Swoją drogą to ciekawe czy będą dostępne całą dobę.
 

nabrU

Moderator
Swoją drogą to ciekawe czy będą dostępne całą dobę.

Jeśli nie wprowadzą u was ANPR i maszynki do skanowania paragonu i wprowadzania tablicy rejestracyjnej (jak jest w niektórych Lidlach w UK) to ładowarka powinna być czynna całą dobę.


 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Na marginesie cena 1KWh na giełdzie towarowej spadla z okolic 0,7-1,2 zł przed rokiem w okolice 0,30 zł obecnie. Ciekawe więc jak to się przełoży w przyszłości na marże ładowarek typu Lidl i Biedronka- czy 400% będzie wystarczająco (czyli w detalu 1,5 zl z VAT) czy raczej 800-1000% czyli w okolicach 3 zł.
 

nabrU

Moderator
Wszystko jest możliwe @Ex30, u mnie Lidl jest wciąż najtańszy z ładowarek DC (poza SuC Tesli). Plus może się okazać, że nagle 'jak za dotknięciem magicznej różdżki' mają one 50kW (u nas ładują z pełną mocą).
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Już widzę jak się często w podróży ładujesz na wolnej, płatnej ładowarce, u operatora nie posiadającego abo.....
Jak nie ma nic innego do wyboru w danej okolicy? Znam takie miejsca także mi tu nie opowiadaj.

Poza tym to że one tera są wolne, nie znaczy że jak będą płatne to też będą.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jak nie ma nic innego do wyboru w danej okolicy?
I akurat takie miejsca wypadają Ci po trasie, gdy konieczne musisz naładować?
Jak często Ci się to zdarza?
Bo mnie w trasie, jakoś Lidl nigdy nie jest po drodze.....

Ceny elocity raczej też nie zachęcają, ale może w Lidlu będzie wyjątek.

P.S.
50 kW to nadal wolno.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Wszystko jest możliwe @Ex30, u mnie Lidl jest wciąż najtańszy z ładowarek DC (poza SuC Tesli).
Ale w Europie tak już za bardzo nie jest, zwłaszcza w roamingu.

Tak wprost z kodu qr w Czechach może i był TROCHĘ tańszy, ale tak niewiele, że w połączeniu z jego kiepską mocą i tak wybrałbym coś innego w roamingu Greenway, uruchamianego bezproblemowo z karty.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
I akurat takie miejsca wypadają Ci po trasie, gdy konieczne musisz naładować?
Jak często Ci się to zdarza?
Bo mnie w trasie, jakoś Lidl nigdy nie jest po drodze.....

Ceny elocity raczej też nie zachęcają, ale może w Lidlu będzie wyjątek.

P.S.
50 kW to nadal wolno.
Odpowiadam, jeden z przykładów - wczasy w okolicach Drawska. Chcesz się podładować w mieście - są tylko słupki Orlenu. Budują teraz na lidlu ładowarkę i mam nadzieję że będzie płatna i będę mógł sobie podjechać i podładować auto. Dla mnie wystarczy że raz do roku pojedziesz bocznymi drogami i potrzebujesz niezawodnej w miarę szybkiej ładowarki.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Odpowiadam, jeden z przykładów - wczasy w okolicach Drawska.
Nie da się tam dojechać, nie przejeżdżając przez okolice w której są ładowarki GW.
Więc spokojnie można tam naładować szybko do pełna, bo raczej nie wyjeździ się w okolicach samego Drawska penej baterii, bo i po co?
No chyba że elektrykiem na rajd jedziesz.

A w wakacje, przy takiej posusze jak piszesz i tak może być zajęta akurat gdy będziesz chciał skorzystać.
Chcesz się podładować w mieście - są tylko słupki Orlenu. Budują teraz na lidlu ładowarkę i mam nadzieję że będzie płatna i będę mógł sobie podjechać i podładować auto.
Wiadomo, zawsze lepiej jedna ładowarka więcej niż mniej.
Dla mnie wystarczy że raz do roku pojedziesz bocznymi drogami i potrzebujesz niezawodnej w miarę szybkiej ładowarki.
No ja w tych okolicach (szeroko rozumianych) częściej niż raz w roku jeżdżę bocznymi drogami, ale tak jak piszę - Lidle z ładowarkami nigdy nie były po drodze.
 
Top