Koniec Lidla za friko?

slaveq

Pionier e-mobilności
Nie da się tam dojechać, nie przejeżdżając przez okolice w której są ładowarki GW.
Więc spokojnie można tam naładować szybko do pełna, bo raczej nie wyjeździ się w okolicach samego Drawska penej baterii, bo i po co?
No chyba że elektrykiem na rajd jedziesz.
A jak jeździsz po okolicy to już się liczy jako rajd? Chcesz pozwiedzać okoliczne jeziora i masz bardzo wolne lądowanie z gniazdka w ośrodku i tyle.
A w wakacje, przy takiej posusze jak piszesz i tak może być zajęta akurat gdy będziesz chciał skorzystać.
Tak i nikt tam jeśli będzie płatna nie będzie trzymał samochodu przez pół dnia albo czekał w kolejce na darmowe ładowanie.
Wiadomo, zawsze lepiej jedna ładowarka więcej niż mniej.
No, ładowałem się tam w zeszłym roku na słupku i to mordęga jak nie mieszkasz w samym Drawsku.
No ja w tych okolicach (szeroko rozumianych) częściej niż raz w roku jeżdżę bocznymi drogami, ale tak jak piszę - Lidle z ładowarkami nigdy nie były po drodze.
Dodam jeszcze jeden argument za tym żeby były płatne w jakiejś sieci - możliwość sprawdzenia w apce czy ładowarka w ogóle działa (opinie na PlugShare to wiadomo jak z tym jest).
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Na marginesie cena 1KWh na giełdzie towarowej spadla z okolic 0,7-1,2 zł przed rokiem w okolice 0,30 zł obecnie. Ciekawe więc jak to się przełoży w przyszłości na marże ładowarek typu Lidl i Biedronka- czy 400% będzie wystarczająco (czyli w detalu 1,5 zl z VAT) czy raczej 800-1000% czyli w okolicach 3 zł.
w standardowej taryfie przesył kosztuje 0,3zł netto, + 0,35zł koszt energii na giełdzie(latem może średnio wyjdzie 0,3)więc masz średnio
0,3 + 0,35=0,65netto + vat= 0,8 netto + 15% marży (strzelam, nie znam danych) zakładu energetycznego= 0,92zł + pewnie jest jakaś strata na przesyle załóżmy 20%( totalny strzał nie znam wartości)
=1,1zł średnio brutto.
Przy dużej ilości ładowarek na mop autostradowym gdzie nie ma blisko żadnych zakładów przemysłowych, więc grubej infrastruktury elektrycznej też nie ma, możliwe że taki punkt żeby mieć prąd musi go w nocy magazynować i oddawać w ciągu dnia. Sama amortyzacja magazynu energii podejrzewam, że 0,2zł netto kwh + jakies 20% strat energii.

Więc przy 1,5zł nie ma dokładki do interesu, ale przy małym obłożeniu ładowarek raczej ten biznes nie będzie rentowny
Tesla na Suc ma to rozsądnie skalkulowane
 

Ev3

Pionier e-mobilności
A jak jeździsz po okolicy to już się liczy jako rajd? Chcesz pozwiedzać okoliczne jeziora i masz bardzo wolne lądowanie z gniazdka w ośrodku i tyle.
Jeśli jest, to pasuje.
Ile tych jezior tam jest, żeby całą baterię w kilka dni wyjeździć?
Przecież to mały obszar.....
Tak i nikt tam jeśli będzie płatna nie będzie trzymał samochodu przez pół dnia albo czekał w kolejce na darmowe ładowanie.
Ale już na płatne będzie.
Ty chyba też planujesz?
No, ładowałem się tam w zeszłym roku na słupku i to mordęga jak nie mieszkasz w samym Drawsku.
Spodziewam się.

Ale to może być też trochę złe podejście (dojazd na taką pustynię z baterią nienaładowaną na full na szybkiej stacji).
Z kolei, jeśli możesz ładować w ośrodku, to chyba najwygodniejsza opcja alternatywna.
Przez noc i tak nakapie sporo, a takich nocy pewnie więcej niż jedna.
Dodam jeszcze jeden argument za tym żeby były płatne w jakiejś sieci - możliwość sprawdzenia w apce czy ładowarka w ogóle działa (opinie na PlugShare to wiadomo jak z tym jest).
Bezwględnie racja.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
w standardowej taryfie przesył kosztuje 0,3zł netto, + 0,35zł koszt energii na giełdzie(latem może średnio wyjdzie 0,3)więc masz średnio
0,3 + 0,35=0,65netto + vat= 0,8 netto + 15% marży (strzelam, nie znam danych) zakładu energetycznego= 0,92zł + pewnie jest jakaś strata na przesyle załóżmy 20%( totalny strzał nie znam wartości)
=1,1zł średnio brutto.
Przy dużej ilości ładowarek na mop autostradowym gdzie nie ma blisko żadnych zakładów przemysłowych, więc grubej infrastruktury elektrycznej też nie ma, możliwe że taki punkt żeby mieć prąd musi go w nocy magazynować i oddawać w ciągu dnia. Sama amortyzacja magazynu energii podejrzewam, że 0,2zł netto kwh + jakies 20% strat energii.

Więc przy 1,5zł nie ma dokładki do interesu, ale przy małym obłożeniu ładowarek raczej ten biznes nie będzie rentowny
Tesla na Suc ma to rozsądnie skalkulowane
Chyba cos przesadziłeś - przesył w hurcie jest mniejszy niż 0,30 zł
Strata w przesyle jest skalkulowana w cenie przesyłu
Marża zakładu energetycznego - (nie wiem czy chodzi Ci część wytwórcza czy przesyłową) ale tak czy inaczej jest ona skalkulowana w cenie usługi.
Magazynowanie jeżeli już odbywa się dla stabilizowania energii chwilowej - magazynowanie w nocy aby oddać w dzień w skali MOP musiałoby opierać sie o GWh.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Chyba cos przesadziłeś - przesył w hurcie jest mniejszy niż 0,30 zł
Strata w przesyle jest skalkulowana w cenie przesyłu
Marża zakładu energetycznego - (nie wiem czy chodzi Ci część wytwórcza czy przesyłową) ale tak czy inaczej jest ona skalkulowana w cenie usługi.
Magazynowanie jeżeli już odbywa się dla stabilizowania energii chwilowej - magazynowanie w nocy aby oddać w dzień w skali MOP musiałoby opierać sie o GWh.

Cena zablokowana dla malych firm, taryfa standardowa c11. Chyba ze coś zmienilo sie w tym roku.
Co do marz zakladu energetycznego
Jaki dla niego jest interes sprzedać w cenie gieldowej,
W gospodarce rynkowej kazdy chce zarobić

Co do strat, pisalem ze strzelam

Ogolnia srednia cena energii w ciagu dnia w tygodniu
1-1,1zl brutto z przesyłami
 

Attachments

  • IMG_5837.jpeg
    IMG_5837.jpeg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 15

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale w Europie tak już za bardzo nie jest, zwłaszcza w roamingu.
I tak jak przypuszczałem, u nas też nie będzie taniej.

Ceny są już znane:
2,00 za DC
1.60 za AC.

Czyli drożej niż np. na Tauronie, niewiele taniej niż na 3 razy szybszym GW, w abo max.
O SC Tesli nie wspominając.

W każdym razie wygląda że ładowarki już działają, oczywiście za pośrednictwem Elocity.
A przynajmniej są widoczne w ich aplikacji (stąd te ceny), a kontrolki świecą się na zielono.
 

KrzysztofFly

Moderator

Olecki

Pionier e-mobilności
Jeśli wrzucili tylko 5 płatnych stacji to oznacza pilotaż, ktoś chce sprawdzić jak będzie wyglądało zainteresowanie i przychody. Jak będzie się spinać to ten operator przejmie pozostałe, jeśli nie to wymyślą coś innego.
 
Top