w standardowej taryfie przesył kosztuje 0,3zł netto, + 0,35zł koszt energii na giełdzie(latem może średnio wyjdzie 0,3)więc masz średnio
0,3 + 0,35=0,65netto + vat= 0,8 netto + 15% marży (strzelam, nie znam danych) zakładu energetycznego= 0,92zł + pewnie jest jakaś strata na przesyle załóżmy 20%( totalny strzał nie znam wartości)
=1,1zł średnio brutto.
Przy dużej ilości ładowarek na mop autostradowym gdzie nie ma blisko żadnych zakładów przemysłowych, więc grubej infrastruktury elektrycznej też nie ma, możliwe że taki punkt żeby mieć prąd musi go w nocy magazynować i oddawać w ciągu dnia. Sama amortyzacja magazynu energii podejrzewam, że 0,2zł netto kwh + jakies 20% strat energii.
Więc przy 1,5zł nie ma dokładki do interesu, ale przy małym obłożeniu ładowarek raczej ten biznes nie będzie rentowny
Tesla na Suc ma to rozsądnie skalkulowane