Zasięg przy 100%

Michal

Moderator
Naładowałamem ostatnio moją Teslę Model 3 LR z 2022 roku z przebiegiem 62 000 km do ~100% i auto pokazało mi 535 km zasięgu. Nie doczekałem do wyłączenia się ładowania, bo musiałem wyjechać.

Niedlugo po zakupie przy 25 000 km 11 czerwca 2023 miałem 561 km zasięgu. Nie wiem ile od nowości, no kupiłem roczne auto używane z przebiegiem 20 000 km.

Degradacja 4,6%. Nie odczuwam tego zupełnie.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Naładowałamem ostatnio moją Teslę Model 3 LR z 2022 roku z przebiegiem 62 000 km do ~100% i auto pokazało mi 535 km zasięgu. Nie doczekałem do wyłączenia się ładowania, bo musiałem wyjechać.

Niedlugo po zakupie przy 25 000 km 11 czerwca 2023 miałem 561 km zasięgu. Nie wiem ile od nowości, no kupiłem roczne auto używane z przebiegiem 20 000 km.

Degradacja 4,6%. Nie odczuwam rego zupełnie.
Raportuj po następnych 10k km.
Co prawda mamy różną chemię, ale u mnie do 70k km miałem od 545 do 560km (loguję od 20k km), ale pomiędzy 70 a 80k zasięg przy 100% spadł na pysk i teraz przy 85k km już tylko 513 i spada.

Niestety ja już odczuwam tą degradację gdyż często jeżdżę w te same trasy (Poznań, Sopot, Kraków, Suwałki, wszystko ok 300km+ przy 140km/h+ ) i widzę że zdecydowanie brakuje mi tych kilkudziesięciu km zasięgu. Cieszę się że stacji na tych trasach przybywa, bo jednak będę musiał się niedługo podładowywać by dojechać do celu.

Ja już nie zmieniam na nic innego, czekam na M3 z 174kWh , kupiłbym też Junipera (wyciszenie) ale jak powiększą baterię żebym miał choć trochę więcej niż w M3LR ¯\_(ツ)_/¯.

Może chinolce zrobią coś co się nadaje na trasy w rozsądnej cenie?
 

rawier

Posiadacz elektryka
Ja właśnie zrobiłem teslowy test baterii - wyszło mi 16% degradacji - TM3P z początku 22, naleciane 70k km, głównie ładowana w domu, dc tylko w trasach. Zastanawiam się czy w tym roku mój dotychczasowy wakacyjny przelot do Chorwacji nie będzie musiał być zmodyfikowany (stawiałem na mniej dłuższych ładowań) :(
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja właśnie zrobiłem teslowy test baterii - wyszło mi 16% degradacji - TM3P z początku 22, naleciane 70k km, głównie ładowana w domu, dc tylko w trasach. Zastanawiam się czy w tym roku mój dotychczasowy wakacyjny przelot do Chorwacji nie będzie musiał być zmodyfikowany (stawiałem na mniej dłuższych ładowań) :(
Kurcze, mi po 70k km zasięg gwałtownie zapikował w dół - a ta faza jeszcze przed Tobą...
Masz baterie Panasonica jak zgaduję? Made in USA?
Ile miałeś wyświetlanego zasięgu przy 100% na początku a ile teraz?
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Kurcze, mi po 70k km zasięg gwałtownie zapikował w dół - a ta faza jeszcze przed Tobą...
Masz baterie Panasonica jak zgaduję? Made in USA?
Ile miałeś wyświetlanego zasięgu przy 100% na początku a ile teraz?
Raczej chyba nie ma Panasonica bo ten był w 2021 montowany tylko. U mnie 535 km przy 65k - przy 50k po zmianie softu był spadek nagły i od tej pory się trzyma. Spadek zasięgu nieodczuwalny.
 

rawier

Posiadacz elektryka
Kurcze, mi po 70k km zasięg gwałtownie zapikował w dół - a ta faza jeszcze przed Tobą...
Masz baterie Panasonica jak zgaduję? Made in USA?
Ile miałeś wyświetlanego zasięgu przy 100% na początku a ile teraz?
Tak - Panasonic E3LD 82kWh, Tesla z Szanghaju. Po odbiorze wyświetlała 506km, przed testem pokazywała 446, po teście niewiele ponad 400. Tyle że ta wartość może (a nawet według serwisu ma) się zmienić w górę, jak trochę tras pojeżdżę i BMS trochę postoi. Serwis twierdzi że ten model tak ma i teraz powinno się wypłaszczyć :) Jak będzie zobaczymy. Wyjazd do Cro zweryfikuje stan faktyczny. A jak będzie dalej pikowała w dół to pewnie się załapię na wymianę po przekroczeniu 70% :)
 
Top