Hej dzięki za wyczerpująca odpowiedź ale ja nie mam baterii LFP. Mam LR z Q2 2021. Postaram się nagrać ten dźwięk jak będę jechał samochodem.
, oraz:opis kilku powodów dlaczego inwertery piszczą
, oraz:4. Niskie napięcie wejściowe.
,oraz:Skoro są dni gorsze i lepsze, to powinno zależeć jakoś od właściwości danego dnia.
Może to jest jakoś zależne od temperatury / wilgotności powietrza?
Może zależy od stopnia naładowania auta?
(...)może również wynikać z punktu 4, bo baterie LFP (CATL) mają chyba niższe napięcia wyjściowe (wejściowe dla inwertera) i mniejszą jego zmienność niż NCA (Panasonic)
(....)Jeśli to byłaby prawda, to powinno dać się to zaobserwować również u mnie (NCA), przy niższym stanie naładowania akumulatora - wtedy piszczenia powinno być więcej ale nie słyszę tego - postaram się w najbliższych dniach to jakoś sprawdzić i dać znać.
U mnie słuchać jak jest cisza. Bardzo słabo. Przy rozłozonych tylnich kanapach to słychać na stałe, ale na prędkości już tego nie słychać, także niema dramatu…SoC mam raczej zawsze około 60-80% możliwe że jest to kwestia wieczoru kiedy robi się chłodniej, jest też możliwa inna bardziej prozaiczna kwestia. Dźwięki tła w dzień są bardziej słyszalne i dodatkowo może być kwestią moja wrażliwość na ten dźwięk (wieczorem wyższa przez zmęczenie). Postaram się poobserwować dokładnie kiedy dźwięk występuje częściej lub/i jest dla mnie bardziej uciążliwy.
Skoro są dni gorsze i lepsze, to powinno zależeć jakoś od właściwości danego dnia.
Może to jest jakoś zależne od temperatury / wilgotności powietrza?
Może zależy od stopnia naładowania auta?
Domyślam się też, że zależy od tego jak mocno przyśpieszasz/hamujesz - próbowałem specjalnie tego nasłuchiwać wczoraj podczas takiej normalnej spokojnej jazdy i kompletnie nic a nic nie słyszałem przy 80% i jeździe 0-100 kmh, a zdarza się, że jak trochę "szaleję", bo gdzieś się śpieszę, to coś mi tam z tyłu popiskuje ale ja naprawdę słabo to słyszę i żona też nie narzeka.
Jestem praktycznie pewny, że dźwięk pochodzi od inwertera, a nie silnika, bo to właśnie inwertery mają to do siebie, że piszczą. Tutaj trafiłem na opis kilku powodów dlaczego inwertery piszczą [klik] i można to sprowadzić do takich punktów (2-5), a ja od siebie dodałem jeszcze punk 1 z innych źródeł:
Zakładam, że w nowych autach jest bardzo mało prawdopodobne, że występuje problem 2-5. więc możliwe, że wystarczy jak w serwisie poprawią styki.
- Słabe połączenia elektryczne pomiędzy inwerterem i odbiornikiem - może powodować punkty 1,2,3 poniżej.
- Przeciążanie inwertera.
- Przegrzewanie inwertera.
- Niskie napięcie wejściowe.
- Inwerter pada.
Ciężko mi sobie wyobrazić, żeby tego nie przewidzieli ale problem może również wynikać z punktu 4, bo baterie LFP (CATL) mają chyba niższe napięcia wyjściowe (wejściowe dla inwertera) i mniejszą jego zmienność niż NCA (Panasonic):
Jeśli to byłaby prawda, to powinno dać się to zaobserwować również u mnie (NCA), przy niższym stanie naładowania akumulatora - wtedy piszczenia powinno być więcej ale nie słyszę tego - postaram się w najbliższych dniach to jakoś sprawdzić i dać znać.
- 2,5 - 3,5 V w LFP
View attachment 2036- 3,0 - 4,2V w NCA
View attachment 2035
Kurcze, szkoda że tak jest. Z tego conwdziałem to w większości aspektów TMY jest o niebo lepsza niż TM3. Może musieli zastosować jakąś alternatywę przez brak komponentów elektronicznych...Na szybko jeden z wpisów ze szwedzkiego forum. Szybko przetłumaczone przez translator i poprawione przeze mnie.
"Odebrałem mój Model Y około 18 dni temu i od razu przeszkadzał mi gwiżdżący dźwięk, który ma bardzo wysoki ton. Zgłosiłem dziś samochód do serwisu i tak jak wspomniałeś wcześniej, mieścił się on "w dopuszczalnych granicach". Problem w tym, że bardzo to przeszkadza. Wyobraź sobie najszybszą wiertarkę dentystyczną. Kupiłem samochód za 750 tys. Ma 20” i jest to LR. Bardzo smutne i pewnie spróbuję anulować zakup.
Dla tych z Was, którzy chcą posłuchać, jak to brzmi, macie klip audio tutaj: https://we.tl/t-sq1pEv4Xkr
Trzeba trochę podnieść na głośnikach i słychać to więcej po około 20 sekundach. Istnieją różne wysokie częstotliwości w zależności od tego, czy przyspieszasz, czy regenerujesz.
Wcześniej miałem model 3 przez 1,5 roku, który był świetny i nie miał tego jęczącego dźwięku.
Moja myśl, ponieważ sam pracuję ze sprzedażą, jest taka, że Tesla zna problem i stara się zminimalizować liczbę zwrotów, stawiając „twardy przeciwko twardemu”. Być może Chiny nie są w stanie wyprodukować ich wystarczająco dobrze albo niektóre komponenty po prostu nie są wystarczająco dobre. Jestem smutny, zbyt zadowolony z samochodu w ogóle. Dobra przestrzeń, sprawia wrażenie lepszej jakości niż Model 3 w wielu szczegółach samochodu. I jest bardzo ładny."