Tesla Model 3, dostawy I kwartał 2024

bte

Zadomawiam się
Mnie się jeszcze nie udało zobaczyć widoku z kamer w trybie wartownika. Działa w domu, przez WiFi, przez LTE nigdzie, mimo dobrej mocy sygnału.
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Przyszedł czas i na mnie, poniżej moje subiektywne odczucia i wrażenia.

TESLA 3 RWD Highland

Zakup


Odbiór 15 marca 2024. Nabycie samochodu od dnia złożenia zamówienia do odbioru zajęło 9 dni. Sam pomysł posiadania auta elektrycznego kiełkował w głowie od około 3 lat do momentu jazdy próbnej TM3H RWD w październiku 2023, kiedy to zapadła decyzja o zakupie tego właśnie modelu. Wybór był dla mnie prosty i oczywisty: lakier biały, wnętrze czarne - taki obraz Tesli miałem w głowie i nawet nie brałem pod uwagę innych opcji. Cena stała się dla mnie akceptowalna (po podwyżkach pensji w 2024) w połowie za gotówkę a w drugiej na kredyt (Revolut, RRSO 8,09 %, stałe raty na 8 lat) z uwzględnieniem dofinansowania NFOŚiGW w kwocie 18750 zł wyjdzie 187240 zł. Uważam, ze nie ma lepszego, pięknijszego, bardziej technologicznie zaawansowanego i dopracowanego auta elektrycznego nawet w zbliżonej kwocie.

Wrażenia z odbioru i pierwszej jazdy

Odbiór w Ząbkach, 15 marca, godz. 12.30 (spóźnienie 1,5h z mojej strony nie wpłynęło na sposób, jakość wydania auta). Cały proces odbioru samochodu sprowadza się do założenia tablic przez przedstawiciela Tesli, sprawdzenia wyposażenia, wydania 2 kart, będących "kluczykami" do auta. Pojazd idealnie przygotowany do odbioru, umyty, pachnący nowością, czysty tak, że chciałem zdjąć buty przed zajęciem miejsca w fotelu. Wyjazd w kierunku na S8 i czysta przyjemność z jazdy, uśmiech na twarzy nie schodził przez pierwsze 100 km. Nie odczułem problemów z nierównym ułożeniem opon, z mega twrdym hamulcem czy żyjącymi własnym życiem wycieraczkami w trybie auto. Miałem i wciąż jdenak mam problem z wyłączaniem kierunkowskazów przy zjeżdżaniu z ronda. Prowadzenie auta to bajka, samochód trzyma się drogi jak przyklejony, w trybie standard kierowcę wciska w fotel a u innych uczestników ruchu drogowego wzbudza....nie podziw ale zazdrość. Zauważyłem, że niektórzy kierowcy aut z silnikami spalinowymi za wszelką cenę chcą utrudnić życie tym zelektryfikowanym i pokazać im swą wyższość. Na szczęście to margines.

Ładowanie

Najprzyjemniejsze "tankowanie" oczywiście na SuC (1,70 zł za kWh, w moim przypadku w Ciechocinku). Do dystrybutorów Orlenu kolejki po kilka aut a na 4 Superchargerach Tesli pusto. Podłączenie auta, zakup kawy i hot-doga na Orlenie, zrobienie fotki auta i juz po 25 min miałem ponownie naładowaną baterię do 85 %. Inne ładowania jak dotąd to Pure City (22kW w Galerii Warmińskiej w Olsztynie po 2,20 zł za kWh) i ładowanie w domu z gniazdka 230V. Rozważam zakup ładowarki 11kW Green Cell GC Habu podłączanej do gniazda siłowego 16A ale czy mi się aż tak spieszy z tym ładowaniem? I czy ma sens ładowanie z taką mocą skoro instalacja PV na dachu mojego domu ma tylko 5 kW mocy? Wciągałbym do baterii całą produkcję z paneli plus tyle samo z sieci energetycznej. Klapka zakrywająca gniazdo ładowania otwiera się płynnie poprzez naciśniecie tejże właśnie. Wybranie zatrzymania ładowania i odblokowania portu ładowania w aplikacji Tesli lub na pulpicie sterowania w aucie kończy proces ładowania i umożliwia odłączenie przewodu. Klapka zamyka się samoczynnie kilka sekund później.

Wyposażenie

- dywaniki welurowe,
- chlapacze na koła przednie,
- gaśnica,
- trójkąt ostrzegawczy,
- apteczka z kamizelką odblaskową,
- pendrive w schowku na rękawiczki,
- przewód typ 2,
- ładowarka mobilna z wtyczką do gniazdka 230 V,
- 2 karty (kluczyki).
* brak koła zapasowego lub zestawu naprawczego.

Podsumowanie

Nie znam właściciela Tesli, który nie byłby zadowolony z zakupu auta za niemałe pieniądze, które ma tak bogate wyposażenie, jest komfortowe, jest po prostu piękne, wzbudza zachwyt i zainteresowanie i przyciąga uwagę. Super wyciszenie we wnętrzu auta, system audio daje bardzo pozytywne odczucia a ogromną frajdę oprócz samej jazdy daje mi funkcja "Łatwe wysiadanie" odsuwająca fotel kierowcy przy wysiadaniu i przywracająca ustawienia w pozycji ustawionej przez kierowcę po zapięciu pasów i naciśnięcia pedału hamulca (jak w klasie Premium).
Czy po 5 dniach widzę jakieś mankamenty? Tak, muszę jeszcze 1 godzinę czekać do końca pracy by móc znów wsiąść do samochodu i przejechać się moim nowym nabytkiem. A tak poważnie to znalazłem 1 mankament, otóż mimo łączności "premium" dostep z poziomu aplikacji mobilnej do widoku kamer przy włączonym Trybie wartownika jest niemożliwy z uwagi na "osiągnięty dzienny limit danych" po kilkunastominutowym włączonym podglądzie, WTF?!
Poza tym jest Mega!

View attachment 16754
Ale ładna i czysta, chyba muszę pojechać na myjnie :D
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Po obcierce żałuje że nie wziąłem białej. Na białej nie byłoby widać :D
Aby mieć piękne auto udało mi się spełnić jedno z dwóch wymaganych przesłanek.

1. Kupiłem białe auto

Zostało jedno wyzwanie:

2. Przeprowadzić się do słonecznej Hiszpanii.

Niestety przy naszej pogodzie to chyba myjnię automatyczna przy wyjeździe z garażu musiałbym założyć :p
 

inter

Pionier e-mobilności
Jestem ciekaw czy podwyżka dotyczy wszystkich Tesli, bo na inventory od wczoraj, duży spadek pojazdów 3, Y i X.
 
Top