EV6 vs. Ioniq 5 vs. TM3 SR+ - co wybrać w abonamencie?

6cesco

Nowy na Forum
Cześć!

przymierzam się do zakupu samochodu elektrycznego, a właściwie to do wzięcia go w najmie z dopłatą u jednego z leasingodawców. Oferta na 3 lata/45 tys. km jest następująca:
- Hyundai Ioniq 5 72 kWh rwd za 1549 pln/mc
- Kia EV6 77.4 kWh awd za 1919 pln/mc
- Tesla Model 3 SR+ za 1999 pln/mc
wszystkie oferty bez wpłaty własnej, z wliczonym pakietem ubezpieczeń, autem zastępczym itd. Przynajmniej na papierze mam za tę kwotę bezproblemowe i (prawie) bezkosztowe użytkowanie samochodu.

Samochód ma mi zastąpić ICE, czyli codzienne jeżdżenie po Warszawie, weekendowe wypady do Zakopanego, czy na Suwalszczyznę, wypady z rowerami w Góry Świętokrzyskie, no i kilka razy do roku dłuższa podróż (w zimę na narty Alpy, w lato zazwyczaj Chorwacja). Osiągi nie są dla mnie (już) priorytetem. Wyjeździłem się szybkimi samochodami i nie jest to coś co by mnie szczególnie jarało…

Na papierze najlepiej wypada Hyundai - jest zdecydowanie najtańszy, ma dużą baterię i szybkie ładowanie. Problem w tym, że ma też duże zapotrzebowanie na prąd, a w Polsce nie działa ich usługa do ładowarek - odpowiednik Kia Charge, więc pytanie czy jego użytkowanie rzeczywiście wyjdzie najtaniej przy okazyjnych wypadach w trasę.

Tesla to jedyny samochód, którym miałem okazje jeździć z tej trójki (w wersji Performance). Wrażenia z jazdy jak najbardziej na plus, trochę drażniło mnie sztywne zawieszenie (przypominające mi m-pakietowe zawieszenie z BMW 1 i 3) i kiepskie wykończenie, ale największym minusem modelu 3 jest to, że jest sedanem - nie wiem czy po złożeniu kanapy wszedłby mi rower, tak samo nie ma chyba rękawa na narty. Pytanie też jak wersja SR+ wypadłaby pod katem zasięgu w porównaniu do Hyundaia i Kii. Niestety, ale LR nie łapie się na dopłaty i rata jest niewspółmiernie droga do różnicy w cenie.

Kia EV6 podoba mi się najbardziej (na razie na zdjęciach). Na początku października lokalny dealer ma mieć egzemplarz do jazd testowych, to się przejadę.

Co byście wybrali biorąc pod uwagę cenę raty, realny zasięg, koszty prądu w trasie i praktyczność? A może lepiej wybrać coś innego - np ze stajni VW?
 

solik

Pionier e-mobilności
Ktos widocznie zle zinterpetowal, na BOK siedza ludzie niezbyt kumaci. Ja likwidowalem szkode przed zwrotem po 3 latach i takie kwoty to absurd.

nadal nie wiem skad ci wyszlo 7200 platne za szkode i to jednorazowo :)
 

seba.pawlik

Nowy na Forum
Tak, chodzi o Arval. Nie pisałem, bo nie chciałem być posadzony o kryptoreklamę ;). W tej cenie, którą podałem Hyundai jest w „środkowej” wersji wyposażenia. Ma podgrzewanie baterii i praktycznie całe wyposażenie, które jest mi potrzebne. Nie ma natomiast pompy ciepła. W cenniku jest jako opcja, nie wiem natomiast czy da się dokupić przez Arval. Pytanie, czy jej brak to duża uciążliwość?

Jeśli chodzi o dostępność, to wszystko wyjdzie w praniu. Postaram się dać znać jak to wygląda.

Teslą jechałem na początku tego roku, więc to chyba przedlift był. Wykończenie nie było tragiczne (jak np. w ID3), ale fantastyczne też nie było. Natomiast nie jest to coś, co będzie decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji. Zasięg, praktyczność i koszty są dla mnie najważniejsze.
Co do Ioniqa, to martwi mnie to zużycie. W wersji RWD powinno być minimalnie lepiej, ale nadal szału nie ma…
Mozliwe, że będę miał możliwość pojeździć sobie Hyundaiem przez tydzień, to zobaczę jak to wygląda.

Bardzo sporadycznie wożę dorosłych z tyłu. Na okres wynajmu nie będzie to żadnym problemem.

Podałem ceny „referencyjne”. W tej ofercie dopłaty do kilometrów nie są duże i raczej będę się skłaniał do większego limitu.
Mozesz dac namiar gdzie mozna wypozyczyc ioniq 5 na testy?
 

turez

Zadomawiam się
Ktos widocznie zle zinterpetowal, na BOK siedza ludzie niezbyt kumaci. Ja likwidowalem szkode przed zwrotem po 3 latach i takie kwoty to absurd.

nadal nie wiem skad ci wyszlo 7200 platne za szkode i to jednorazowo :)
Ktos widocznie zle zinterpetowal, na BOK siedza ludzie niezbyt kumaci. Ja likwidowalem szkode przed zwrotem po 3 latach i takie kwoty to absurd.

nadal nie wiem skad ci wyszlo 7200 platne za szkode i to jednorazowo :)
Masz rację. Nie podzieliłem przez 100🤔 ale najgorsze w tym wszystkim jest to, że arvalowsxy konsultanci nie wyprowadzili mnie z błędu tylko to potwierdzili i to na maila. Czyli jednak u nich najlepiej nie mieć kontaktu z infolinia. Optymalnie podpisanie umowy i zdanie po kontrakcie bez przygód.
 

tomcho

Nowy na Forum
też myśle nad tematem wynajmu z Arval ale zastanawia mnie jedna rzecz. Skoro dofinansowanie (przypuszczam, że to wyższe czyli 27k zł) jest zawarte w racie, a jego warunkiem jest przejechanie min. 15k km rocznie to jak mogą oferować Ioniq'a w cenie 1549 przy limicie 15k km? Mam zrobić równe 15 000 w rok aby nie było problemów? 😂 Wychodzi na to, że nie dobijając do 15k km rocznie będe musiał oddać pieniądze rządowi, a przekraczając 15k km rocznie będę płacił Arvalowi za przekroczenie 🤦‍♂️Dobrze to rozumiem?
 

solik

Pionier e-mobilności
Warunkiem doplaty 27 000 jest zrobienie minimum 15 000 rocznie, to wymog NFOSiGW, jesli robisz mniej to doplata 18 700

przekraczajac zadeklarowany roczny przebieg z kontraktu placisz za nadmiarowe kilometry, z reguly 50-60 groszy za kilometr, rozliczane czesto dopiero na koncu kontraktu, doplata do 20/25 tys km jest niewielka a za nieuzyty limit to oni zwracaja kase (Arval)
 

tomcho

Nowy na Forum
Okazuje się, że opłata za nadmiarowe kilometry jest niewielka bo 30gr za km. Dopłata do 25 tys to 1800zł w skali roku, więc nie do końca opłacalne w moim przypadku (u mnie będzie to 15 - 20k, więc i tak będzie to dopłata poniżej 1800zł rocznie). Jest też obsługa opon za 120zł/mc- też opcja do rozważenia.
Muszę przyznać, ze oferta na Ioniqa 5 z dotacją wygląda naprawdę korzystnie i poważnie się nad tym zastanawiam :)
 

ATnet

Posiadacz elektryka
ale 30 groszy za km to 300 za tysiąc czyli za powiedzmy 10K nadmiarowo to już 3000,- słaby deal.... Po co wynajmować auto, nie lepiej po prostu kupić, jak się trochę zestarzeje do przekazać komuż z rodziny albo sprzedać. Takie auto z pewnej ręki zejdzie za dobre pieniądze... Po co dorabiać kolejnego pośrednika, bo Arval właśnie je leasinguje...... a po wszystkim z niczym się zostaje....
 
Top