Czyżby pierwszy EV z solid-state battery?

nabrU

Moderator

Michal

Moderator

nabrU

Moderator
Jasne, że CLTC jest 'ciutkę optymistyczne' ;), a bateria SS ma być tylko w najdroższym modelu Lightyear Max za równowartość 45,640 USD (więc jak to trafi nawet do Europy to będzie pewnie kosztować z 60 tyś. USD). No ale zawsze to coś...

130 kWh to będzie 700-800 km zasięgu.

Pewnie ciutkę więcej, bo skoro Tesla z 75kWh może 550km to nawet i tysiak jest do osiągnięcia w jakichś dobrych warunkach.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
i na czym ten SS polega??? bo coś kiedyś czytałem że wymaga 80 stopni C do prawidłowej pracy ale to pewnie inna technologia była
Elektrolit jest w formie stałej a nie płynnej, dzięki czemu nie ma miejsca na rozrastanie się dendrytów, można więc dużo bardziej żyłować parametry baterii bez większych obaw o degradację ogniw. Obecne stałe elektrolity wymagają do pracy większego ciśnienia i/lub temperatury ale to tylko kwestia czasu gdy ktoś znajdzie coś łatwiejszego w użyciu.
 
Top