Kupię elektryka do 40k

nnnnn

Pionier e-mobilności
Jak w temacie, kupię niedrogiego elektryka z pewnego źródła. Wymagania to auto na 4 osoby plus mały pies:) Drugie kryterium to zasięg min 100km w zimie ze względu na to, że do pracy mam około 35 km w jedną stronę a nie mam możliwości ładowania w pracy.
 

Michal

Moderator
Hej, przy takich wymaganiach, patrząc na otomoto (link) masz tylko kilka sensownych opcji:
  1. Nissan Leaf pierwszej generacji - chyba wybrał bym takie auto ale niestety nie widzę dostępnych z baterią 30kWh, a taki byłby najlepszy :/
  2. Renault ZOE - uważaj żeby było z wliczoną baterią, bo zdarzają się z abonamentem na akumulator
  3. Widzę jedną Kia Soul EV ale to przejęcie leasingu (musiałbyś mieć działalność) i 160 000 przebiegu

Polecam ciekawy kanał na youtube, gościa, który jeszcze niedawno sam takiego miał, a ostatnio przesiadł się do Kia e-Niro:
Ten Youtuber kiedyś mówił w jednym z filmów, że odpłatnie pomaga znaleźć sensowne auto w zadanym budżecie i może też pomóc ocenić stan samochodu przed zakupem, więc może warto skorzystać (nie wiem ile to może kosztować ale chyba warto spytać).

Ps. Wiem, że napisałeś "do 40k", ale to pewnie oznacza do 45k jak coś fajnego by się trafiło, czyli przed negocjacjami warto szukać do 50k ;)
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Hej, właśnie miałem e-NIro do dłuższych testów (wyrwałem na cały weekend) i jeździło mi się świetnie. Co do budżetu to chciałbym trzymać się górnej granicy czyli tych 40k, bo docelowo w ciągu 2-3 lat chcę kupić coś nowego lub prawie nowego max 2-3lata.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Odpowiedź jest prosta - nie kupisz takiego spełniającego wszystkie wymagania, w cenie do 40 tys i przyzwoitym stanie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli do pracy masz 35km (tam i z powrotem to 70km) to takie wymagania to nawet leaf 24kWh spełni. Bez najmniejszego problemu, nawet w największą zimę. Miałem, jeździłem więc wiem. I sprzedałem mojego właśnie za 40tys.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jeśli do pracy masz 35km (tam i z powrotem to 70km) to takie wymagania to nawet leaf 24kWh spełni.
Ale 100 km już nie.
Miałem wersję 30 kWh, jeździłem i wiem, że nawet on miewał problemy z takim dystansem zimą i w korkach.
Zużycie na wiejskich drogach to daleko inna zabawa niż korki dużego miasta, więc ciężko to przekładać.

Czyli 30 kWh to minimum dla 100 km (jakąś rezerwę zasięgu trzeba mieć), a to już inny poziom cen.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nigdy nie zdarzyło mi się mieć zasięgu mniejszego niż 80-90km. Nigdy, przez 4 lata używania. Nawet przy -20 stopni mrozu. Tylko ja miałem wersję z pompą ciepła.

Domyślam się, że kolega nie jedzie przez 35km w mieście w korkach.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Cześć, dzięki wszystkim za komentarze, generalnie post wrzuciłem po to żeby kupić w najbliższej przyszłości, długo czytam forum i widzę że czasami stali użytkownicy się pozbywają swoich leafów/zoe i innych które mieściłyby się w budżecie. Jazda po wioskach w górzystym terenie, parkowanie pod pracą w zimie na zewnątrz więc bateria im większa tym lepsza, ładowanie z 230/400V. Dojazd około 20 km po lokalnych, później korki:)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Jeśli do pracy masz 35km (tam i z powrotem to 70km) to takie wymagania to nawet leaf 24kWh spełni. Bez najmniejszego problemu, nawet w największą zimę. Miałem, jeździłem więc wiem. I sprzedałem mojego właśnie za 40tys.
w 2018 roku dostałem do testów na 9 dni LEafa 2013 rocznik. naładowany do pełna pokazywał 90km zasięgu, w eco 99km. po przejechaniu 55km w mieście już nie pokazywał zasięgu i kazał natychmiast się naładować, choć jeszcze żółwia nie było
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
w 2018 roku dostałem do testów na 9 dni LEafa 2013 rocznik. naładowany do pełna pokazywał 90km zasięgu, w eco 99km. po przejechaniu 55km w mieście już nie pokazywał zasięgu i kazał natychmiast się naładować, choć jeszcze żółwia nie było
mało pozytywne info:D, oszczędny traci dwa razy, ale może akurat trafi się jakiś rodzynek który da radę te 110-120 km pokonać
 
Top