model e-tron ładowanie bezprzewodowe silnika?

lamariusz

Nowy na Forum
Witam. Tak jak w temacie. Czy modele audi a3 z silnikiem hybrydowym, wyposażone w elektryczne ładowanie -przewodem, można ładować ładowarką bezprzewodową, indukcyjną? Jest takie coś?
 

Ironeska

Fachowiec
Toś wystrzelił w przyszłość o jakieś 30 lat w przypadku Audi.

Oczywiście że nie
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Witam. Tak jak w temacie. Czy modele audi a3 z silnikiem hybrydowym, wyposażone w elektryczne ładowanie -przewodem, można ładować ładowarką bezprzewodową, indukcyjną? Jest takie coś?
Sprawność ładowania indukcyjnego to 70-90%. Wolisz wpiąć kabel czy precyzyjnie zaparkować nad cewką i dopłacić 20% za ładowanie? Indukcyjne ładowanie to raczej małe urządzenia do 2Wh, telefony, słuchawki, szczoteczki.

Da się ale klienci tego nie kupią. Buduje się testowo drogi z takim ładowaniem ale moim zdaniem koszt do zysku jest nieproporcjonalny. Ja spodziewam się zobaczyć to w pierwszej kolejności na przystankach i na skrzyżowaniach przed światłami na BUS pasach.

W najnowszych Teslach(cybertruck) można spotkać dodatkowe wolne złącze zdolne do przesyłu energii na poziomie kilku kW, są spekulacje że będzie można je wykorzystać pod ładowarkę indukcyjną. Jakoś te cybertaxi muszą się ładować bez angażowania człowieka, więc może lepsza taka tania ładowarka indukcyjna <10kW niż metalowy wąż. Choć po namyśle wydaje mi się że na SUC wtyczkę będzie podpinał Optimus tak jak na stacjach mamy pana co może nam nalać paliwa albo zatankować gaz
 

nabrU

Moderator
30 lat to chyba nie będzie, u mnie takie testy już się odbywają:


Coś tam VW pisze też o ładowaniu indukcyjnym:


Choć oczywiście A3 hybryda to nie to story...
 

lamariusz

Nowy na Forum
Pytam, nie bez kozery. Mam garaż, auto ma swoje stałe miejsce postojowe w garażu. Przypuszczałem, że jest taka możliwość, że jak zaparkuję, zawsze w tym samym miejscu, to nie będę musiał biegać z przewodami i podłączać auto na wtyk a wystarczy powolne indukcyjne najechanie nad dany punkt, i rozpocznie się powolne kilkugodzinne ładowanie. Wsadzanie wtyczki codziennie może się wyrobić i konieczne będzie wymienienie męskiej lub żeńskiej końcówki.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wystarczy kupić elektryka i będziesz wpinał raz w tygodniu.
Nie prawda, będzie wpinał maks co 2 dzień, żeby bateria pracowała ok 50% ;)

Albo jak ja ostatnio w pochmurne dni wpinam nawet kilka razy dziennie jeśli mam ładowarkę w trybie Eco.

@lamariusz będzie indukcyjne ładowanie ale kilka lat trzeba poczekać, żeby jak najwięcej ludzi doświadczyło wtykania kabla. Stworzenie potrzeby. Coś jak kierownics yoke i standardowa przekładnia w S/X. Za 2 lata włożą do S/X drive-by-wire I wszyscy będą chcieli wymienić na nowszy model
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie prawda, będzie wpinał maks co 2 dzień, żeby bateria pracowała ok 50% ;)
No to liczymy. Audi etron robi na prądzie maksymalnie 50km (realnie, a nie WLTP). Dwa dni jazdy to maks 100km. No to musiałby kupić chyba tylko Mazdę MX30, żeby wpinać „maks co 2 dzień”. Ale jeśli elektryka traktujemy tak samo jak audi (tam też bateria pracuje w 50%, czyli dziennie robi 25km) to wtedy nawet MX30 wystarczy na 4 dni. Normalny elektryk na tydzień.
 
Last edited:

lamariusz

Nowy na Forum
Dziękuję, Wszystkim za wypowiedzi i wyjaśnienie sprawy będącej tematem rozmowy. Pozdrawiam. A e-trona a nie samego elektryka wybieram dlatego bo zawsze mam jakąś alternatywę.
 

nabrU

Moderator
A e-trona a nie samego elektryka wybieram dlatego bo zawsze mam jakąś alternatywę.

Problem w tym, że nam w większości piszących na tym Forum wyszło, że 'alternatywa' nie jest w ogóle potrzebna ;)
 
Top