Juniper - czy warto czekać?

Kilt

Fachowiec
Podobnie jak niektórzy, wybrałem TMY LR ze względu na praktyczność. 10K dochodzi i póki co wszystko gra. Ale jest jedna rzecz w TMY, której na początku nie brałem aż tak pod uwagę, a dziś nie wyobrażam sobie jazdy bez tego udogodnienia ... tzn., mogę sobie wyobrazić, ale po prostu nie chcę.
Otóż odkąd jeżdżę TMY z miasta wyparowały wszystkie śmierdzące diesele, a ludzie w domach przerzucili się na piece gazowe i pompy ciepła. Tak, piszę o filtrze HEPA. Na początku myślałem, że to taki chwyt reklamowy i na pewno coś się do środka zawsze przedostanie, choćby odrobinę. A tu niespodzianka ... wewnątrz TMY zawsze jest świeże powietrze (no chyba, że któryś z pasażerów celowo je zanieczyści ;) ).
Znajomy który ma syna astmatyka plus jakieś uczulenia, tylko dlatego kupuje TMY.

Z innej strony ... zauważyłem, że TMY nie lubi kostki brukowej. Są prędkości, kiedy buda nieprzyjemnie rezonuje. Nigdy czegoś podobnego nie miałem w innych autach premium, a w końcu za takie auto Tesla się uważa. SAMAR zresztą też pozycjonuje Teslę jako premium.

Fajnie się jeździ. Responsywny układ kierowniczy, trakcja, szczególnie zimą na śniegu, reakcja na pedał gazu, one pedal driving, muitmedia ... po prostu bajka.
W ogóle nie brakuje mi wyświetlacza przed kierowcą, ale tego akurat się nie obawiałem. Brakuje mi HUDa, bo do niego zdążyłem się już przyzwyczaić. Do braku czujników parkowania/kamery z przodu też przywykłem. Jeżdżę jak kiedyś jeździło się bez czujników ... po prostu ogarniam gabaryty z przodu i tyle.

Zasięg faktycznie bardzo zależy od temperatury. Powyżej 12 stC jest już spoko, a przy 20 stC nie ma na co narzekać. Niech tylko wrzucą baterię, która pozwoli mi przejechać 600 km jadąc 120 km/h w letnich warunkach, a to auto będzie nie tylko moim daily, ale jedynym samochodem w gospodarstwie.
:)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Są prędkości, kiedy buda nieprzyjemnie rezonuje.
Nigdy czegoś podobnego nie miałem w innych autach premium, a w końcu za takie auto Tesla się uważa.
W ogóle nie brakuje mi wyświetlacza przed kierowcą,
Brakuje mi HUDa
Do braku czujników parkowania/kamery z przodu też przywykłem
Jeżdżę jak kiedyś jeździło się bez czujników
Zasięg faktycznie bardzo zależy od temperatury
fajne jest to Teslowe premium ;) ja od początku stałem na stanowisku, że Tesla to jest wyrób masowy i tani. niestety na tym forum to jest najwyraźniej temat tabu, który ma swoją rzeszę zaklinaczy rzeczywistości. podziwiam wytrwałość. co jeszcze Elon musi odciąć z elementów użytecznych żeby było bardziej premium? ;)
 

sigg

Posiadacz elektryka
fajne jest to Teslowe premium ;) ja od początku stałem na stanowisku, że Tesla to jest wyrób masowy i tani. niestety na tym forum to jest najwyraźniej temat tabu, który ma swoją rzeszę zaklinaczy rzeczywistości. podziwiam wytrwałość. co jeszcze Elon musi odciąć z elementów użytecznych żeby było bardziej premium? ;)
Przypominam, że Tesla model Y jest w cenie zwykłej benzynowej X2 z BMW, które też są dość podstawowe w swoim wykończeniu.

To nie są "5" czy "7" gdzie można mówić już o jakimś poziomie premium. Tylko X5 zaczyna się od 400 tysięcy.

Jakby zwykłe AWD kosztowało 50-100k więcej, to też bym oczekiwał lepszego poziomu komfortu.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Nie trawię słowa premium. Parafrazując klasyka, niemiecka motoryzacja jest k... daleko od premium. Jeżeli dla kogoś trzeszczące rozp... auta są premium to ....... , to nie wiem co :)
Premium to taki marketingowy bełkot na uzasadnienie zakupu. Nic to, że auto się rozp.., trzeszczy, a kierownica, siedzenia w BMW za 400 koła po przebiegu 80tyś wyglądają jak w Toyocie taxi po 1 milionie km. Ważne, że masz auto premium , jesteś w tej grupie ludzi sukcesu co jeżdżą autami premium, sąsiad nie ma premium, ty masz premium, czujesz się lepszy.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja mam jeden szpadel i jedną tzw szypę/szuflę.. , one są dla mnie premium, plus taczkę od kolegi 30 lat temu mi dał. Nic tak mi nie leży dobrze w ręce i jest tak świetnie wyważone .... oprócz fiuta, jak te sprzęty .
To jest dla mnie Premium
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Przypominam, że Tesla model Y jest w cenie zwykłej benzynowej X2 z BMW, które też są dość podstawowe w swoim wykończeniu.

To nie są "5" czy "7" gdzie można mówić już o jakimś poziomie premium. Tylko X5 zaczyna się od 400 tysięcy.

Jakby zwykłe AWD kosztowało 50-100k więcej, to też bym oczekiwał lepszego poziomu komfortu.
tak to prawda. żona napaliła sie na X4 bo jej się podoba kolor ;) na jeździe próbnej jako tako ale już konfigurator to się zaczyna od 300k i są takie paradoksy jak np. wybierasz jasną tapicerkę i na koniec dowiadujesz się, że do jasnej nie możesz mieć wentylowanych foteli. i w tym momencie zaczynasz z rozrzewnieniem wspominać konfigurację Tesli :) może teraz tak będzie wyglądało premium jak wg. Miesa van der Rohe : "mniej znaczy więcej".
 
Top