Podstawowym błędem przyjętym w Waszych rozważaniach w tym temacie jest założenie że analiza rynku motoryzacyjnego w UK (bo Carwow tp przecież 'nadawca' brytyjski) przekłada się na to co się dzieje w PL. A jak widać tak nie jest. Czytam wiele polskich forów motoryzacyjnych i ceny za samochody i motocykle używane to macie (w większości) 'premium'

(dotyczy to też wystawianych tutaj ogłoszeń, choć ja cen nie komentuję).
W UK nie ma od prawie dwóch lat dopłat do EV, bo to też 'skrzywia' rynek pojazdów zarówno nowych jak i używanych.
I wreszcie: wolumen sprzedaży samochodów EV też jest znacząco inny od tego w PL. W UK od stycznia do końca kwietnia 2024 sprzedano 107 031 nowych BEV w PL 5432, co powoduje że rynek używanych BEV jest naturalnie większy to i konkurencja cenowa również. W serwisie Autotrader na 451 247 oferty sprzedaży samochodów nowych i używanych na dzisiaj podział między paliwami jest nastęujący
Tak więc obecnie w UK jest więcej ofert używanych BEV niż sprzedano w PL nowych EV w 2023 roku (17 082 sztuki)
Podsumowując: ostrożnie z ocenami z innych rynków w Europie bo niekoniecznie to odzwierciedla (według mnie) sytuację w PL