Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu

inter

Pionier e-mobilności
możliwe, jednak to nie zmienia faktu że nie ma kapitalizacji 80mld, 2000 miejsc gdzie może postawić ładowarki, własnych elektrownii i "ekologicznego" rządu po swojej stronie.
I to fakt, ale dobrze wiesz, jak działają państwowe monopole.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Dziś musiałem przejechać w godzinach szczytu przez Warszawę i z powrotem (do oficjalnego Body Shopu Tesli, ulica Modlińska, a mieszkam na Włochach). I cieszyłem się niezmiernie, że jadę sam, bo mogłem jechać na autopilocie w megakorkach.

Ale też przyszła myśl, dlaczego ten autopilot działa tak komicznie, przyśpiesza agresywnie nawet, gdy samochód przede mną osiąga 14 kmh, to i tak on rusza pełnym gazem do prawie 30 kmh i hamuje gwałtownie. Ja mam z tego wręcz bekę, to jest śmieszniejsze niż pierdzenie z głośnika na zewnątrz (to ostatnie bawi mojego 14letniego syna).

Postanowiłem więc sprawdzić, co rzecze o tym temacie internet i nie zgadniecie, już 3 lata temu ludzie na to masowo narzekali:
https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/comments/mnitdq
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/yebv9c
I tesla nie zrobiła z tym niczego. Więc pewnie się to nigdy nie poprawi, jak wycieraczki (dziś 3 razy porysowały mi szybę zanim zauważyłem, że wróciły na ustawienie Auto z Off).

Taka jest tesla, trzeba z tym żyć lub pójść gdzieś indziej. Obym na nowe drzwi nie czekał kilka miesięcy, jak ktoś z forum czeka na tylną szybę.

Ktoś powie, bez sensu samochód, tyle wad, a ja wciąż podkreślam - niesamowicie przyjemnie się nim jeździ, bardzo mało zużywa energii - z jazdy w takich korkach była średnia 13 kWh na 100 km. A z 10 razy byłem pierwszy na światłach, wtedy zawsze robię szybki start.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Po co robić coś w autopilocie jeśli za 2 tygodnie ma być FSD? Dlatego przez te lata nikt z tym nic nie zrobił
 

inter

Pionier e-mobilności
Dziś musiałem przejechać w godzinach szczytu przez Warszawę i z powrotem (do oficjalnego Body Shopu Tesli, ulica Modlińska, a mieszkam na Włochach). I cieszyłem się niezmiernie, że jadę sam, bo mogłem jechać na autopilocie w megakorkach.

Ale też przyszła myśl, dlaczego ten autopilot działa tak komicznie, przyśpiesza agresywnie nawet, gdy samochód przede mną osiąga 14 kmh, to i tak on rusza pełnym gazem do prawie 30 kmh i hamuje gwałtownie. Ja mam z tego wręcz bekę, to jest śmieszniejsze niż pierdzenie z głośnika na zewnątrz (to ostatnie bawi mojego 14letniego syna).

Postanowiłem więc sprawdzić, co rzecze o tym temacie internet i nie zgadniecie, już 3 lata temu ludzie na to masowo narzekali:
https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/comments/mnitdq
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/yebv9c
I tesla nie zrobiła z tym niczego. Więc pewnie się to nigdy nie poprawi, jak wycieraczki (dziś 3 razy porysowały mi szybę zanim zauważyłem, że wróciły na ustawienie Auto z Off).

Taka jest tesla, trzeba z tym żyć lub pójść gdzieś indziej. Obym na nowe drzwi nie czekał kilka miesięcy, jak ktoś z forum czeka na tylną szybę.

Ktoś powie, bez sensu samochód, tyle wad, a ja wciąż podkreślam - niesamowicie przyjemnie się nim jeździ, bardzo mało zużywa energii - z jazdy w takich korkach była średnia 13 kWh na 100 km. A z 10 razy byłem pierwszy na światłach, wtedy zawsze robię szybki start.
Nie wiem jaką masz aktualizację, ale od ostatniej, działa zdecydowanie lepiej. Pierwsze ruszenie jest trochę nerwowe, ale potem jest super. Ostatnio jechałem prawie 6 km w korku, i nie było żadnej niespodzianki.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Pobierała mi się jakaś, może coś się poprawi, ale jak pisano na redicie, z jedną aktualizacją jest lepiej, a z kolejną znowu gorzej. Dwie aktualizacje temu było lepiej, teraz jest tragicznie. Widać ta nowa wróci do poziomu z marca. Ale nigdy nie będzie dobrze, jak w każdej innej marce.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Ustaw limit prędkości na 15kmh
 

umcus

Pionier e-mobilności
Ja to mam ogólnie "trust issue" jeśli chodzi o AP. Przy jeździe w korku za bardzo szarpie, a na trasie z kolei brakuje mi ustawienia odległości tak do 10, a najlepiej 14 ;) Maksymalne 7 przy prędkości 100 km/h to jest nieco zbyt mało, żebym był wyluzowany podczas jazdy. Na autostradzie jest w miarę spoko, ale na krajówce 1x1, to jakoś się nieswojo przy takim odstępie czuję.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Ciągle czekam na akceptację kosztorysu Body Shopu na naprawę tesli przez PZU. Ale na szczęście tesla jeździ jak bez uszkodzeń. Spontanicznie postanowiłem więc odwiedzić rodziców w Krakowie.
Miłym zaskoczeniem był zasięg po naładowaniu do 100%, 574 km! W marcu przy odbiorze były 572 km, wzrostu się nie spodziewałem.
Screenshot_20250606_233057_Photos.jpg


Przy okazji sprawdziłem ile zużywa energii na ekspresówce w tych idealnych warunkach. I wyszło ciut ponad 15 kWh na 100 km przy jedzie 120 kmh na autopilocie (gps 119 kmh). Na ponad 300 km poszło 61% baterii (byłoby mniej, ale na A4 uległem pokusie). Co ciekawe przy 15°C dwa miesiące temu poszło tyle samo co dziś przy średnio 25°C
Screenshot_20250606_233141_Photos.jpg

Zaraz potem jest ograniczenie do 80 kmh, to był odcinek od mojego postoju technicznego pod Radomiem, non stop 120 kmh (181.3 km w 92 minuty). Jestem bardzo zadowolony z efektywności ekspresówkowej tego samochodu. Gdyby był trochę mniejszy, miał opony o szerokości 215 mm, albo jeszcze mniejsze i taką samą baterię... byłoby cudownie. Ale i tak jest bardzo dobrze.

Za to nawigacja tesli to nadal tragedia. Zainstalowany najnowszy update tydzień temu, a wciąż nie widzi ekspresówki do Krakowa. Jak zwykle musiałem jechać na waze na telefonie.
 
Last edited:
Top