Model 3 performance właśnie dropnął

inter

Pionier e-mobilności
Ma ktoś pamięć, doświadczenie odnośnie poprzednich premier? Skoro statek jest wyładowany/wyładowywany, to kiedy realnie w przybliżeniu spodziewać się możliwości odbioru?

Cały czerwiec mam wypchany weekendowymi wyjazdami i byłoby miło móc zacząć wykorzystywać darmowe kilometry :D
Przecież na dniach są odbiory. Dostawa z Belgii, więc około 2 tygodni odbiory.
 

kower

Fachowiec
Ma ktoś pamięć, doświadczenie odnośnie poprzednich premier? Skoro statek jest wyładowany/wyładowywany, to kiedy realnie w przybliżeniu spodziewać się możliwości odbioru?

Cały czerwiec mam wypchany weekendowymi wyjazdami i byłoby miło móc zacząć wykorzystywać darmowe kilometry :D
Dostałeś maila od Tesli, że M3P też będzie miała pakiet kilometrów?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Tak apropos tych darmowych kilometrów - to jak to w końcu jest z tym ładowaniem ? Częste korzystanie z DC powoduje szybszą degradację baterii ? Na logikę wydawałoby się, że tak. Ale oglądałem ostatnio na youtube film o firmie w Niemczech, która specjalizuje się w naprawach akumulatorów trakcyjnych z Tesli. I padło ciekawe stwierdzenie, że za przytłaczającą większość awarii odpowiada pojawiająca się w akumulatorach wilgoć. I, że aktualnie eksperci zaczynają się skłaniać do opinii, że ładowanie na DC może być korzystniejsze, bo generuje wyższą temperaturę i pozwala usunąć kondensat. A wracając do tych darmowych ładowań (zakładając, że faktycznie coś takiego dostanę) - planowałem ładować się głównie w domu (wallconnector) a na szybkich ładowarkach tylko na wyjazdach, gdzie nie będę miał innej możliwości. Czyli w moim przypadku pewnie z 80-85% ładowań byłoby AC 11kW, czyli korzystnie dla akumulatorów. I czy mając te pół roku darmowego ładowania, czyli 100% supercharger, bo akurat prawie codziennie przejeżdżam w pobliżu, nie strzelę sobie trochę w stopę chcąc zaoszczędzić trochę pieniędzy i nie zajadę niepotrzebnie akumulatorów ładując je dużą mocą DC gdzie bez problemu mam dostęp i czas (noc) do ładowania 11kW AC ?
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Tak apropos tych darmowych kilometrów - to jak to w końcu jest z tym ładowaniem ? Częste korzystanie z DC powoduje szybszą degradację baterii ? Na logikę wydawałoby się, że tak. Ale oglądałem ostatnio na youtube film o firmie w Niemczech, która specjalizuje się w naprawach akumulatorów trakcyjnych z Tesli. I padło ciekawe stwierdzenie, że za przytłaczającą większość awarii odpowiada pojawiająca się w akumulatorach wilgoć. I, że aktualnie eksperci zaczynają się skłaniać do opinii, że ładowanie na DC może być korzystniejsze, bo generuje wyższą temperaturę i pozwala usunąć kondensat. A wracając do tych darmowych ładowań (zakładając, że faktycznie coś takiego dostanę) - planowałem ładować się głównie w domu (wallbox) a na szybkich ładowarkach tylko na wyjazdach, gdzie nie będę miał innej możliwości. Czyli w moim przypadku pewnie z 80-85% ładowań byłoby AC 11kW, czyli korzystnie dla akumulatorów. I czy mając te pół roku darmowego ładowania, czyli 100% supercharger, bo akurat prawie codziennie przejeżdżam w pobliżu, nie strzelę sobie trochę w stopę chcąc zaoszczędzić trochę pieniędzy i nie zajadę niepotrzebnie akumulatorów ładując je dużą mocą DC gdzie bez problemu mam dostęp i czas (noc) do ładowania 11kW AC ?
Jeżdzić i się nie przejmować.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
nie zajadę niepotrzebnie akumulatorów ładując je dużą mocą DC
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Dzięki, jakoś przeoczyłem ten temat :)
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Wogóle się nie przejmować.
Degradacja od DC jest tak mała, że statystycznie prędzej zajeździsz baterię wciskając gaz do oporu :D
 

chris89

Posiadacz elektryka
Tak apropos tych darmowych kilometrów - to jak to w końcu jest z tym ładowaniem ? Częste korzystanie z DC powoduje szybszą degradację baterii ? Na logikę wydawałoby się, że tak. Ale oglądałem ostatnio na youtube film o firmie w Niemczech, która specjalizuje się w naprawach akumulatorów trakcyjnych z Tesli. I padło ciekawe stwierdzenie, że za przytłaczającą większość awarii odpowiada pojawiająca się w akumulatorach wilgoć. I, że aktualnie eksperci zaczynają się skłaniać do opinii, że ładowanie na DC może być korzystniejsze, bo generuje wyższą temperaturę i pozwala usunąć kondensat. A wracając do tych darmowych ładowań (zakładając, że faktycznie coś takiego dostanę) - planowałem ładować się głównie w domu (wallconnector) a na szybkich ładowarkach tylko na wyjazdach, gdzie nie będę miał innej możliwości. Czyli w moim przypadku pewnie z 80-85% ładowań byłoby AC 11kW, czyli korzystnie dla akumulatorów. I czy mając te pół roku darmowego ładowania, czyli 100% supercharger, bo akurat prawie codziennie przejeżdżam w pobliżu, nie strzelę sobie trochę w stopę chcąc zaoszczędzić trochę pieniędzy i nie zajadę niepotrzebnie akumulatorów ładując je dużą mocą DC gdzie bez problemu mam dostęp i czas (noc) do ładowania 11kW AC ?

Ja będę robił tak jak ona i zobaczymy co się wydarzy po tych darmowych 20k jak zlatam Europę.

 

Jeffero

Zadomawiam się
Ja będę robił tak jak ona i zobaczymy co się wydarzy po tych darmowych 20k jak zlatam Europę.

Za dużo tych teorii jest odnośnie prawidłowego użytkowania. Ja planowałem mieć cały czas podpiętą do WallConnectora w garażu z blokadą na 80%, teraz już nie wiem czy to najlepsza opcja. Ale z drugiej strony pewnie ma to zerowe znaczenia, o ile nie planujemy używać auta ponad 5 lat.
 
Top