Tesla 3 Highland Standard czy Long Range

Eljal

Fachowiec
Drodzy forumowicze,
Bardzo proszę Was o pomoc w podjęciu decyzji.
Wiem, że 3 Highland, ale która wersja to ... czacha dymi.
Naczytałem się o rodzajach baterii w obu wersjach i no ... naprawdę konia z rzędem....
Mam dom z fotowoltaiką, prąd w lato jest :)
Jeżdze na co dzień ok. 40 km. Dwa razy w miesiącu trasa razem ok. 160 km w obie strony, ale na miejscu siła jest.
3 razy w roku jeżdżę na dłuższe trasy tj ok 300 km. w jedną stronię, na miejscu ładowanie u teściów.
Jestem kierowcą raczej ozstrożnym, średnio 110-120 km/h na trasie. W mieście przestrzegam przepisów (50-60 km/h).
Bardzo proszę o wyrozumiałość dla profana Elektrosztuki i dziękuję z góry za podpowiedzi.

inter

Pionier e-mobilności
Przy takich odległościach, to spokojnie wystarczy SR. Zimą przy 300 km (zimą pewnie jeszcze wolniej będziesz jeżdził), na spokojnie pewnie gdzieś jest ładowarka, aby się doładować 10-15 minut.

eimi

Pionier e-mobilności
A te 300km to zima czy latem? Różnica jest taka że jadąc spokojnie SR latem dojedziesz. Zima nie masz szans, a LR dasz radę. Ja bym szedł w standard range ale jak kluczowa jest dla Ciebie ta trasa 300km by zima zrobić na raz to nie masz wyjścia i musisz wziąć LR.

Michal

Moderator
Przy takich trasach spokojnie SR Ci wystarczy, ale ja i tak bym brał LR, bo szybszy, napęd na obie osie, w razie potrzeby większa bateria jest.
Ja mam LR, a i tak ładuje do 50% na codzień, więc na 99% wyjazdów wystarczyła by mi bateria 37 kWh ;)
Screenshot_20240627-210659.png

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
@Jozin von Bazin dobrze pisze ale jest jeszcze pytanie podstawowe w ile osób zazwyczaj podróżujesz? bo jeżeli sam to właściwie każdy EV się nada :)

Michal

Moderator
Ja i tak bym kupił LR, mimo tych 3 wyjazdów w roku, choć ja robię raczej około 10 średnio, po 500 km w jedną stronę.