Juniper - czy warto czekać?

kubatar

Pionier e-mobilności
CATL deklarował, że będą tańsze, przy wiekszej skali produkcji. A pewnie ze starych, bedą się wycofywać.
A nowe M3P są dużo lżejsze i spokojnie, można zwiększyć pojemność. Możliwe że w nowych Juniperach aku będzie większy o 10 Kwh.
To nie jest takie proste. Obecne linie produkcyjne są już zamortyzowane i Tesla zapewne może kupowac z nich aku w ramach transakcji spot po dużo niższych cenach niz nowe wchodzace na rynek Przeciez byd czy catl nie bedzie chcial zamykac istniejacych lini skoro moze na nich zarobić. I takiej wlasnie strategii sie spodziewam.
 

Michal

Moderator
Jak zrobią architekturę 800V to się nie zdziwię, ale bateria i tak będzie miała 75 kWh, bo Elon uważa, że więcej nie trzeba :p
 

cooler

Pionier e-mobilności
To zależy czym się jeździło poprzednio. Dla mojej żony Y to 'zwinne, przyjemne do jeżdzenia po mieście auto' - Poprzednio jeździła Arteonem. Po mieście jeździ też Chall'em i nie ma problemów z ruchem czy z parkowaniem.
Wcześniej jeździłem po mieście Toyotą Sienną (5.2m długości, 2.3m szerokości z lusterkami) i dla mnie model 3 jest za duży na miasto. VW Polo 2020 jest w miarę na miasto, VW UP jest super na miasto a Smart for 2 jest idealny. Mówię o jeździe po Warszawie, Mediolanie czy Monachium. W małych miejscowościach to Sienna była idealna na miasto :)
 

inter

Pionier e-mobilności
To nie jest takie proste. Obecne linie produkcyjne są już zamortyzowane i Tesla zapewne może kupowac z nich aku w ramach transakcji spot po dużo niższych cenach niz nowe wchodzace na rynek Przeciez byd czy catl nie bedzie chcial zamykac istniejacych lini skoro moze na nich zarobić. I takiej wlasnie strategii sie spodziewam.
Ostatnio wyczytałem, że CATL nie wykorzystane linie, miał zamontować w USA.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Rozmiar baterii nie jest problemem - problemem jest gęstość sieci ładowania i jego prędkość.
A ja dalej wolałbym 120-150kWh bo pozwoliło by mi to zajechać dalej na własnym prądzie.
Infrastruktura = drogo, drożej niż paliwo. I kolejki, jakich nie widziałem nigdy na stacjach paliw.
 

Ironeska

Fachowiec
Jedna z zeczy która by była w stanie zachęcić mnie do zakupu tesli to hud, ciekawe czy będzie, chociaż kościół Elona twierdzi że to jest niepotrzebne
 

inter

Pionier e-mobilności
Jedna z zeczy która by była w stanie zachęcić mnie do zakupu tesli to hud, ciekawe czy będzie, chociaż kościół Elona twierdzi że to jest niepotrzebne
Ciężko pewnie wstawić projektor, do przedniego bagaznika, który jest maksymalnie wykorzystany.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Miałem HUdy i jakoś ...po jego co takiego na nich jest po za prędkościa? Nawigacja lakoniczna , ( zawsze wolę sprawdzic na mapie , bo to że mi każe skręcić nie musi się pokrywać że stanem faktycznym ). A na jakim biegu jestem nie potrzebuje its .. .A w przypadku Tesli była by masakra z ograniczeniem prędkości , bo to u nas żyje własnym życiem.
Zresztą tak jak te ambienty akurat u mnie do wyłączenia .
Oczywiście każdy ma swoje nawyki
 

sigg

Posiadacz elektryka
A ja dalej wolałbym 120-150kWh bo pozwoliło by mi to zajechać dalej na własnym prądzie.
Infrastruktura = drogo, drożej niż paliwo. I kolejki, jakich nie widziałem nigdy na stacjach paliw.
No ja bym wolał auto z własnym reaktorem zimnej fuzji, którego nigdy nie trzeba ładować. Ale to po prostu nierealistyczne :)

Dopóki nie będzie przełomu w koszcie i wadze takich baterii, to będą one zarezerwowane tylko dla topowych limuzyn/suvów.

Model Y to auto popularne, mające być w przystępnej cenie (w USA z dopłatami konkuruje z Toyotą Camry. czy Hondą Civic) a nie topowy model z najnowszymi rozwiązaniami.
 

Najnowsze dyskusje

Top