Audi Q4 e-tron / opinie

galux20

Zadomawiam się
Ten krótszy odcinek to chyba do sarajewa lub mostaru.
Na tej trasie jest około 250 km zwykłych krajowych, w bosnii trochę górek.
Budapeszt zwiedzaliśmy w środku nocy własnym autem
Następnie autostradą przez Chorwację, Słowenię , Wenecja, i jeżdżenie 3 dnii po Dolomitach,na przełęczy złapał nas deszcz z śniegiem.
Austria przez kuzbichell do Monachium krajowe.
Niemcy , jakieś korki autostradowe,jazda 160 do 180 , w pl do 140, oprócz odcinka fotoradarowegi Głogów Leszno (masakra ten odcinek)
 
Last edited:

galux20

Zadomawiam się
Zagranica i polskie autostrady to zgodnie z przepisami ewentualnie + 10
Austria ze znakami.

W Lądku mój stały hotel pobiera 50 zł za ładowanie.
W Kłodzku jest ładowarka tauronu z sensownymi cenami.
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
No i o tym mówię niejednokrotnie.... Średnia 80 albo poniżej a piszecie ze tyle spala przy 140 plus na autostradzie 😀
Pokaż odcinek 300km zrobiony w 2h ze średnią 150 ... ciekawe jakie będzie spalanie.

Jak ja pisze o spalaniu w Tesli 24kWh to to jest faktycznie ze 140km przejechanych w godzinę czyli ze średnia 140.
 

viallos

Pionier e-mobilności
No i o tym mówię niejednokrotnie.... Średnia 80 albo poniżej a piszecie ze tyle spala przy 140 plus na autostradzie 😀
Pokaż odcinek 300km zrobiony w 2h ze średnią 150 ... ciekawe jakie będzie spalanie.

Jak ja pisze o spalaniu w Tesli 24kWh to to jest faktycznie ze 140km przejechanych w godzinę czyli ze średnia 140.
Ewentualnie pokaż mi spalanie z takimi średnimi jakimi jeżdżę 😀

 

galux20

Zadomawiam się
Nigdzie nie napisałem że to spalanie przy v 140.
Tylko opisałem trasę.
Do granicy bośniackiej na autostradach -+ 140.
Zwiedzanie Budapesztu wieczorem.
3 krotne dojazdyz przedmieść Sarajewa na starówkę.
Przeskok przez góry do mostaru.
3dnii jeżdżenia po atrakcjach pod mostarem.
Następnie przeskok autost chorwackimi i slowenią do Triestu Wenecji ,Padwy.
3 dnii objazdowki po Dolomitach
Krajowymi Austria.
Niemcy 160 do 180.
Zwiedzanie Drezna , misnii.
Jazda 150 to 6 max
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Zazwyczaj każdy co chwali się, że mu diesel 5 litrów pali, to przytacza to w kontekście wymogu jazdy BEV po autostradzie 150km/h.
Nie dziw się więc takiej interpretacji.
Przy średniej jaką pokazałeś to tesla latem da radę zejść do 15kW/100km, a to już daje teoretyczny zasięg LR pod 500 km. 😀👍
 

galux20

Zadomawiam się
Wszystko ok
Życzliwie pochyłe się nad zasięgiem latem.
Dobry wniosek to to ,ze na południu Polski Tauron sensownym finansowo rozwiązaniem?
 

nabrU

Moderator
Na niedzielę biorę id 4.
Nie wiem jaka 🔋, jaki napęd. Planujemy się przejechać do Lądka zdr. Nie wiem dokładnie jak i gdzie się będziemy ładować. Na orlenach można kupić jakiś kupon na ładowarkę?

Hmm, no to jest parę wersji 'silnikowych' i jak dostaniesz najsłabszą ID.4 Pure która też ma nazwę Performance ;), a ma ledwie baterię 52kWh i moc 170KM, to wrażenia mogą być różne. Ale taki np. ID.4 GTX z baterią 77kWh i 340KM to już inna para kaloszy. Więc koń koniowi nie równy i dobrze by było wejść na stronę VW i zerknąć jakie wersje ID.4 są oferowane i czym się różnią.

Pod drugie ...
wszystko na platformie MEB słabo się nadaje na trasy, a już na pewno nie z takimi prędkościami.

A ja kiedyś zrobiłem UK-PL-UK swoim ID.3 z baterią 58kWh i twierdze, że to nie jest problem (przy dobrej infrastrukturze) i spalanie jak widać (to akurat odcinek PL-UK) jest dalekie od tragicznego przy niezłej średniej:

1721148283380.png

Więcej było tutaj: https://forum.elektrowoz.pl/threads/go-east-by-ev-czy-to-dobry-pomysl.1824/


Po trzecie ....
Jeżeli chcesz jeździć w miarę podobnie do diesla na trasie to aktualnie tylko TM3LR albo TMYLR i wtedy po Polsce jak wyjedziesz naładowany pod korek to przelatujesz 500km z prędkościami około 150km/h z jednym ładowaniem 20min na szybkim GW albo Ionity nie zjeżdżając z trasy za bardzo i szukając SuC.

Ja bym rzekł że lepsze są TM3 LR RWD i TMY LR RWD w te 'zasięgowe' klocki. I tańsze... od LR AWD. I prędkość ładowania ta sama...
Oczywiście jak komuś (jak mnie) nie przeszkadza nie posiadanie napędu na wszystkie osie.
 

Najnowsze dyskusje

Top