Audi Q4 e-tron / opinie

Przemmo

Posiadacz elektryka
Pomocy .
Mamy do poniedziałku id4 77kw Rwd.
Odebraliśmy z 35 proc.
Ceglą ładujemy 2kw
Gniazdo od siły mam inne niestety.
Chce żonę wyciagnać na trasę gdzieś w okolice Torunia, Inowrocławia, bory Tucholskie czy pojezierze brodnickie.
Start z okolic strzelna.
Mam jako tako opanowany temat orlena z ładowaniem uruchomionym przez infolinię.
Nie wiem jak na greenwey.
Są jakieś ładowarki na których mogę płacić kartą bez żadnych apek itp?
Pomocy bo żona ma ubaw z tempa ładowania 12km na h
Mam 2 rozwiązania:
1. Zmień auto.
2. Zmień żonę.

Kolejność przypadkowa, wybór należy do Ciebie 😉
 

nabrU

Moderator
A jak auto zmieni to nagle będzie miał gdzie ładować?
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Pomocy .
Mamy do poniedziałku id4 77kw Rwd.
Odebraliśmy z 35 proc.
Ceglą ładujemy 2kw
Gniazdo od siły mam inne niestety.
Chce żonę wyciagnać na trasę gdzieś w okolice Torunia, Inowrocławia, bory Tucholskie czy pojezierze brodnickie.
Start z okolic strzelna.
Mam jako tako opanowany temat orlena z ładowaniem uruchomionym przez infolinię.
Nie wiem jak na greenwey.
Są jakieś ładowarki na których mogę płacić kartą bez żadnych apek itp?
Pomocy bo żona ma ubaw z tempa ładowania 12km na h
Jakie masz gniazdo od siły? Niedaleko mieszkają moi rodzice, i mam u nich przenośne EVSE 3-fazowe 16A. Jeśli chcesz, to mogę Ci pożyczyć.
Edit: mam też przejściówkę 22kW, ale to u siebie w Poznaniu, więc najwyżej mógłbym dowieźć ;)
 
Last edited:

galux20

Zadomawiam się
Dzięki za chęć.
Mieszkam między slesinem a strzelnem.
każda Wasza propozycja jest godna przemyślenia.
Boję się sytuacji, że podjedziemy pod greenwey i tak coś nie zaskoczy.Zona będzie miała ubaw.
Ten abonament najtańszy mogę tylko na miesiąc?
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Dzięki za chęć.
Mieszkam między slesinem a strzelnem.
każda Wasza propozycja jest godna przemyślenia.
Boję się sytuacji, że podjedziemy pod greenwey i tak coś nie zaskoczy.Zona będzie miała ubaw.
Ten abonament najtańszy mogę tylko na miesiąc?
Ale to chcesz to EVSE, czy nie? Bo dla mnie to nie problem. Zrobię sobie wycieczkę
 

galux20

Zadomawiam się
B.dziekuje za pomoc ewentualną.
Jeśli masz Rodziców w mojej okolicy to tak , jeśli nie to jakoś inaczej poradzę sobie.
Mieszkam nad Goplem
Znalazłem ładowarkę w Strzelnie po 1.5 zł z fakturą 22 kw i się u nich zalogowałem.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
B.dziekuje za pomoc ewentualną.
Jeśli masz Rodziców w mojej okolicy to tak , jeśli nie to jakoś inaczej poradzę sobie.
Mieszkam nad Goplem
Znalazłem ładowarkę w Strzelnie po 1.5 zł z fakturą 22 kw i się u nich zalogowałem.
Napiszę na priv
 

galux20

Zadomawiam się
Zrobiliśmy dziś 250 km.
Inowr bydg Toruń Konin.
Zużycie 17.5 kWh jazda jak TDI.(Byłoby 4.5 litra)
Czyli zużycie dobre, ekonomia to oddzielny temat, jakoś się broni.
Ruszanie ,elastyczność bardzo dobre, może nawet znakomite, powyżej 100km h
Elastyczność gaśnie, jest dobra ale mogłaby być lepsza.
Wygodne auto,komfortowe.
Napiszę wprost w trasę nie pojechałbym nim.
Główny powód to moim zdaniem jest zbyt słabe zawieszenie,które nie niweluje wagi auta i to na 19 kołach.
Po tym jak rwd prowadzał na suchym w koleinach między Toruniem a Inowrocław
Wiem , że musi być Quatro.
Auto ciche, bez efektu łał.
Opis powyżej dotyczy id4 77 kw .
Nie jestem pewien ,mam nadzieję ,że Q4 będzie miało lepsze zawieszenie.
Generalnie bardziej komfortowe.

Uczciwie muszę napisać te id4 bardziej męczy na trasie niż 190 konny crafter,czy troc TSI 150 ps
Nie żartuje, id4 powinien mieć amortyzowany fotel.

Nie ma lepszego auta na codzienne trasy typu szkoła praca.
Na trasy nie polecam

Bardzo pozytywne odczucia z ładowarki grenweya w kruszwicy.
Szybko i bezproblemowo.
To czym się martwiłem ,czyli ładowaniem ,okazało się bezproblemowe przy trasach do 500km.
Choć z ekonomicznego punktu widzenia to ratuje własną fotowoltaika.
Jazda np. do Brukseli ,żeby dograć jakiś temat i wracać odpada.
Byłem przekonany, że połączenie rwd z mocą da radość kierowcy,to jest taki typ samochodu z którego się cieszysz, jak dojeżdżasz do celu.
Jego ociężałość jest dobijająca.
Do jazd lokalnych super auto, pod warunkiem , że jakość dróg jest bdb w okolicy.
Zastanawiam się czy AWD id4 byłoby znacząco lepsze, pewnie zawieszenie bez zmian.
Sądziliśmy , że po takiej trasie uznamy , że to auto dla nas i go zaklepiemy.
Być może nawet na auto numer 1 w rodzinie, mamy wątpliwości czy chcemy na numer 2 czy 3.
Piękne,duże auto które wyglądem i parametrami wiele obiecuje a rzeczywistość jest taka jakaś wręcz toyotowa z dodatkiem ociężałości
Podpowiadam testowanie auta kilkaset km, jazda kilkanaście km może zaciemnić odczucia
 
Last edited:

Robin_1

Zadomawiam się
To ja wtrącę swoje 3 grosze. Jeździłeś ID.4 przed liftem czy po lifcie? Jeżeli po to jestem zdziwiony.
Jeżeli przed to potwierdzam wszystko co zauważyłeś. Musisz też pamiętać że w audi masz kilka rodzajów zawieszenia do wyboru. I to robi mega różnicę. W Q4 zawieszenie zostało zmodyfikowane i ewidentnie jest lepsze w stosunku do modeli z przed 2024. Poprzednie było mało komfortowe.
Najlepiej dobierz sobie pakiet Dynamic Plus i będzie wszystko w jednym.
Pakiet Dynamic Plus obejmuje:

  • Audi drive select
  • zawieszenie z regulacją amortyzatorów
  • progresywny układ kierowniczy
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi z tą ociężałością samochodu. Czy o to, że czuć wagę auta czy o to, że auto kiepsko przyspiesza?
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top