Moje wrażenia z jazdy próbnej

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Tak to wygląda, ale jest 2 strefowa. Mozna ustawiać taka sama temperaturę, lub włączyć dzielenie i wtedy masz różne temperatury dla 2 stref. Poprostu masz inaczej mieszane powietrze.
Dodatkowo w Tm3HL, możesz wyłaczyć nawiew dla pasażera.
Nie wiem w jakich markach, ale czy mają dwa niezależne wentylatory.
W sumie racja, aktualnie mam jeden wentylator, moze w jakichs autach premium sa dwa.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Niestety coraz bardziej zaczynam się przychylać w stronę BMW i5 Touring eDrive40, ma gorszy zasięg niż TM3LR, ale 400km autostradą przejadę a to mi wystarczy.
Śledzę to forum i internet i co chwilę słyszę o jakichś problemach z TM3 :(
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Śledzę to forum i internet i co chwilę słyszę o jakichś problemach z TM3
Tesla 3 to dobry, czy wręcz bardzo dobry samochód, ale przez hype oczekiwania są ogromne, a każda pierdoła od razu leci jako zapowiedź końca.
400km autostradą, z prędkością 140 km/h nie przejedziesz ani TM3LR, ani BMW i5. Albo inaczej - TM3LR łyknie to w pewnych warunkach (dobra pogoda, wiatr we właściwą stronę) i dojedziesz z naprawdę niskim poziomem baterii. Tesla ma zasięg WLTP 630km, BMW 483. Zakładając jakąś tam proporcjonalność - nie ma szans.
Na plus BMW - wyposażenie, ale też nie za darmo - cennikowo podstawka jest o 150k droższa, a na ile kojarzę konfigurator BMW, to "trochę" trzeba dołożyć jeżeli nie chcesz czuć biedy. Oczywiście w drugą stronę masz rabaty, ale tak czy inaczej będzie drożej.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Niestety coraz bardziej zaczynam się przychylać w stronę BMW i5 Touring eDrive40, ma gorszy zasięg niż TM3LR, ale 400km autostradą przejadę a to mi wystarczy.
Śledzę to forum i internet i co chwilę słyszę o jakichś problemach z TM3 :(
Chciałem napisać, że przy takim budżecie też wybrałbym BMW lub inną markę niż Tesla, ale chwilę się zastanowiłem, zobaczyłem ceny i5 Touring eDrive40... I nie... kupiłbym znów Teslę 3 LR, a różnicę zainwestował lub wydał na cokolwiek innego, a pomysłów mi nie brakuje :) Co prawda rata 2600 czy 4000 to uczciwie oceniając dla firmy żadna różnica, ale już w mojej głowie jakiś głos podpowiada: „Po co to Ci, na co to Ci, czemu?”. To chyba ta natura nabyta - co prawda pochodzę z lubuskiego, ale mieszkam w tym Poznaniu :)

W piątek odbieram swoją z Katowic i zacznie się przygoda, mam nadzieję bez „przygód”. Ja jednak jestem dość szczególnym przypadkiem, bo dla mnie np. wnętrze Tesli to ideał, a system, obsługa z telefonu itp. to wygoda, za którą pewnie zapłaciłbym więcej, niż Tesla kosztuje, ale... niedużo więcej. Wsiadłem do tego auta i zwyczajnie nie chciałem wysiadać, pomimo wielu wad, które od razu rzuciły się w oczy, z tym szklanym dachem i skwarem z niego bijącym na czele...

@piotrpo
Z przeoranego internetu i testów wynika jednak, że jadąc 120 km/h Teslą 3 LR te 400 km raczej przejedziesz, a BMW i5 z tego co patrzyłem bez szans - raczej 300-320 km. Akurat dla mnie ma to małe znaczenie, ale jakieś tam ma, zwłaszcza jak sobie policzymy, na ile km w trasie doładujemy się w 30 minut.
 
Last edited:

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Tesla 3 to dobry, czy wręcz bardzo dobry samochód, ale przez hype oczekiwania są ogromne, a każda pierdoła od razu leci jako zapowiedź końca.
400km autostradą, z prędkością 140 km/h nie przejedziesz ani TM3LR, ani BMW i5. Albo inaczej - TM3LR łyknie to w pewnych warunkach (dobra pogoda, wiatr we właściwą stronę) i dojedziesz z naprawdę niskim poziomem baterii. Tesla ma zasięg WLTP 630km, BMW 483. Zakładając jakąś tam proporcjonalność - nie ma szans.
Na plus BMW - wyposażenie, ale też nie za darmo - cennikowo podstawka jest o 150k droższa, a na ile kojarzę konfigurator BMW, to "trochę" trzeba dołożyć jeżeli nie chcesz czuć biedy. Oczywiście w drugą stronę masz rabaty, ale tak czy inaczej będzie drożej.
Zgadzam się z tym, że TM3 to świetny samochód, ale z tego co widzę to większość użytkowników ma z nim jakieś problemy, a to przeskakujący fotel, a to drgania kierownicy, parujące lampy, progi barwiące się na żółto, skrzypienie fotela itp. Może mi by to nie przeszkadzało, może bym nawet nie zwrócił na te rzeczy uwagi, nie wiem. Ja życze Tesli jak najlepiej i ostatecznej decyzji jeszcze nie podjąłem i5 jeszcze nie jechałem.

BMW i5 Touring zaczyna sie od 355 minimum dodatkowego wyposazenia dobija ja do 400, rabat 10-20% daje cene 320-360, wiec porownujac z TM3LR z dofinansowaniem rzeczywiscie wynosi okolo 150k wiecej. Tez sie zastanawiam czy na pewno tyle wydac ma sens. Jadac 140 pewnie nie, ale 120 juz tak.

Na stronie BMW podają WLTP 483-560 dla i5 eDrive40.
 
Last edited:

blazej

Pionier e-mobilności
Na jakiej podstawie zakładasz, że jadąc 120 km/h przejedziesz 400 km? Bo ja się poważnie zastanawiam, czy ja M3 LR przejadę (bezstresowo, czyli nie na 2-3% baterii na mecie) 400 km w piątek, wracając z salonu w Katowicach w lubuskie po rodzinkę. BMW i5 z tego, co widziałem z testów ma zużycie przy 120 km/h, które wskazywałoby na maksymalnie 340 km od 100% do 0% przy tej prędkości, i to raczej latem. Nic zresztą dziwnego, auto jest duże, waży grubo ponad 2 tony.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Tez sie zastanawiam czy na pewno tyle wydac ma sens.
Nikt ci na to pytanie nie odpowie. W "twardych danych" Tesla wygrywa:
+ cena, cena, cena
+ zasięg
+ dynamika
+ napęd AWD vs RWD
+- bardzo dobrze działające infotainment, płynne, ma prawie wszystko czego potrzeba, ale brak AA i Car Play (dla AA są działające obejścia)
+ Aplikacja mobilna (ale nie wiem jak jest w BMW). Brak fizycznego kluczyka, pewność, ze nie zapomnę telefonu wychodząc z domu (ale w samochodzie już można zostawić...), bardzo dobrze działająca aplikacja to moim zdaniem duży plus tego samochodu (piszę o Androidzie, nie wiem jak jest w przypadku Apple)
Porównując twarde dane, BMW i5 eD40 pasuje parametrami technicznymi (napęd, dynamika, zasięg) bardziej do poziomu TM3SR


Nie jeździłem BMW i5, ale zakładam, że plusy to:
+ większy samochód (jeżeli potrzebujesz tej wielkości)
+ dostępność serwisu (ale serwis mobilny Tesli to łagodzi)
+ karta BMW do ładowania (trzeba się zorientować co i za ile, ale w PL Tesla Superchargers to żadna przewaga)
+ prawdopodobnie lepsze fotele (w Tesli podparcie ud jest moim zdaniem niewygodne)
+ możliwość większego skonfigurowania "pod siebie" - koła, lakier, pakiet M
+ kierunkowskazy (ale to BMW)
+- mniej elektryczny wygląd, nie jest to aż tak "ikoniczna" marka. BMW jeździ po naszych drogach sporo i nie wybijasz się z tłumu.
+ nikt nie proponuje ci wstąpienia do kościoła Tesli.
+ kamera 360 stopni, czujniki USS, czujniki radarowe. O ile czujniki cofania to dla mnie pierdoła, bo czuję samochody na ogół lepiej niż dokładność tych czujników, to brak kamery 360 stopni uważam za niedoróbkę, brakuje mi radarowych czujników martwego pola z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym.

Ja kupowałem EV i skoncentrowałem się na "twardych danych". Pewnie mniej patrzyłbym aktualnie na zasięgi, ale cieszę się z AWD i dynamiki. Po 10 tysiącach kierunkowskazy mi kompletnie nie przeszkadzają (stały się naturalne). Miałem trochę problem z adaptacją do tego samochodu. Przesiadka z przednionapędowego gokarta z sztywnym, bezpośrednim układem kierowniczym, takim jak kiedyś miały BMW (ale podobno to już trochę wspomnienie - nie wiem). Cenię sobie wnętrze - ta Ikea nie każdemu musi odpowiadać, ale ogarnięcie wnętrza to dosłownie 5 minut ze szmatką - żadnych błyszących plastików, szczelin z których trzeba wydłubać kurz. Na fotelach prawdziwa skóra z plastikowej świni - odkurzyć, przetrzeć szmatą, zrobione. Jak planujesz wozić materiały budowlane, albo zwierzęta, albo co gorsza dzieci i żonę - polecam. Serio, wnętrze tesli nadaje się na taksówkę, albo radiowóz.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Na jakiej podstawie zakładasz, że jadąc 120 km/h przejedziesz 400 km? Bo ja się poważnie zastanawiam, czy ja M3 LR przejadę (bezstresowo, czyli nie na 2-3% baterii na mecie) 400 km w piątek, wracając z salonu w Katowicach w lubuskie po rodzinkę. BMW i5 z tego, co widziałem z testów ma zużycie przy 120 km/h, które wskazywałoby na maksymalnie 340 km od 100% do 0% przy tej prędkości, i to raczej latem. Nic zresztą dziwnego, auto jest duże, waży grubo ponad 2 tony.
Na podstawie tego testu
, tutaj była jazda z prędkością 130km/h i wychodzi 340km, ale koła to chyba tutaj 20 albo 21", jeżeli ja bym zamawiał to na 18-19", więc już zyskuję zasięg. Ktoś tam w komentarzu napisał, że z prędkością 120 przejeżdża 480km, ale pewnie nie można w to wierzyć. Jestem w stanie uwierzyć w to, że na 120km/h i mniejszych kołach 380-400km jest osiągalne, ale może muszę obejrzeć trochę więcej testów z zasięgu tego auta.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Chciałem napisać, że przy takim budżecie też wybrałbym BMW lub inną markę niż Tesla, ale chwilę się zastanowiłem, zobaczyłem ceny i5 Touring eDrive40... I nie... kupiłbym znów Teslę 3 LR, a różnicę zainwestował lub wydał na cokolwiek innego, a pomysłów mi nie brakuje :) Co prawda rata 2600 czy 4000 to uczciwie oceniając dla firmy żadna różnica, ale już w mojej głowie jakiś głos podpowiada: „Po co to Ci, na co to Ci, czemu?”. To chyba ta natura nabyta - co prawda pochodzę z lubuskiego, ale mieszkam w tym Poznaniu :)

W piątek odbieram swoją z Katowic i zacznie się przygoda, mam nadzieję bez „przygód”. Ja jednak jestem dość szczególnym przypadkiem, bo dla mnie np. wnętrze Tesli to ideał, a system, obsługa z telefonu itp. to wygoda, za którą pewnie zapłaciłbym więcej, niż Tesla kosztuje, ale... niedużo więcej. Wsiadłem do tego auta i zwyczajnie nie chciałem wysiadać, pomimo wielu wad, które od razu rzuciły się w oczy, z tym szklanym dachem i skwarem z niego bijącym na czele...

@piotrpo
Z przeoranego internetu i testów wynika jednak, że jadąc 120 km/h Teslą 3 LR te 400 km raczej przejedziesz, a BMW i5 z tego co patrzyłem bez szans - raczej 300-320 km. Akurat dla mnie ma to małe znaczenie, ale jakieś tam ma, zwłaszcza jak sobie policzymy, na ile km w trasie doładujemy się w 30 minut.
TM3 to dla mnie idealny stosunek ceny do jakości i bardzo mi się ten samochód podoba, ale nie umiem inwestować i nie wiem na co miałbym wydać 150k różnicy :( Nie oczekuję też od samochodu luksusu, więc TM3 by mi odpowiadała i wnętrze też mi się w niej podoba.

Zobacz sobie test, który podlinkowałem w poprzednim poście, z niego wynika że można zrobić 340km jadąc 130km/h. Krzywa ładowania i5 jest bardzo dobra.
 
Top