Moje wrażenia z jazdy próbnej

piotrpo

Pionier e-mobilności
Jak juz jade w dluzsza trase te kilka razy w roku to z 2 ma fotelikami z tylu i zona po srodku
Środkowe miejsce w TM3, skromnym zdaniem mojego w miarę chudego tyłka nie nadaje się do dłuższej jazdy.
Plus taki, że jest tam więcej miejsca na nogi, niż na bocznych. Minusy to:
- wypukły profil siedziska
- zagłówek bez regulacji, za to na wysokości łopatek (180 wzrostu)
Możliwe, że osoby o innej sylwetce inaczej odczują to miejsce - trzeba sprawdzić. Z drugiej strony tunel w BMW też zbyt komfortowy nie jest.

2 foteliki z tyłu + 2 dorosłych z przodu - bez problemu.
Przestrzeń na bagaż, też kwestia indywidualna. Ja się z nią pogodziłem, ale też potrzeby mam ograniczone. Frunk z przodu jest przydatny, bo to taka nie za duża plastikowa kuweta na rzeczy, których nie chcesz wrzucać do tyłu. Płyn do spryskiwaczy, jakieś szmaty do samochodu, kable. Zawsze pod ręką, możesz wrzucić mokre, czy ubłocone rzeczy, bo w razie czego mokra szmata i 10 minut czyszczenia.
Bagażnik z tyłu też nie jest mały wg. moich standardów. Oczywiście nie jest to kombi, ale na luzie da się tam zapakować dużą i średnią walizkę, wciąż zostaje dość przepastny schowek pod podłogą. Ale też nie ma się co oszukiwać, jeżeli chcesz ze sobą wozić łóżeczka turystyczne, dziecięce rowerki i "wszystko co być może się przyda", to się nie da. Jakąś opcją powiększenia przestrzeni bagażowej, gdyby była taka konieczność, jest box na hak.

Co do tych porównań zasięgów, cen itd. W moim przekonaniu osiągi i5, czyli zasięg, napęd, dynamika są na poziomie TM3 Standard Range. Masz te 500km WLTP, RWD i 6s do 100. Tylko Tesla w tej wersji kosztuje 200k minus jakieś tam dopłaty.

Jeżeli chodzi o sam zasięg - w trasie 350km nie ma znaczenia, czy będziesz się musiał zatrzymać na te 15 - 20 minut. Natomiast, ma to znaczenie, jeżeli chcesz skoczyć i wrócić w jakieś miejsce oddalone o ~200km. Jedziesz na wycieczkę z rodziną do jakiegoś tam aquaparku, czy wesołego miasteczka, wracasz, dzieciaki już marudne, żona i ty zmęczeni, a tu się nagle okazuje, że trzeba gdzieś tam nadłożyć drogi i zatrzymać się na 20 minut, zamiast zwyczajnie dojechać, podpiąć wtyczkę i mieć wyrąbane. Ten problem jakoś tam będzie pewnie zanikać, bo przybywa szybkich ładowarek, jakieś tam atrakcje turystyczne zaczynają montować wolne, docelowe ładowarki, ale na razie jest jak jest i wole mieć ten "zasięg operacyjny" trochę większy niż mniejszy.
Na początek umów się na jazdę testową jednym i drugim, zobacz czy ci pasują, czy pasują twojej rodzinie i na zimno przelicz.
 

Michal

Moderator

blazej

Pionier e-mobilności
Co do zasięgu to powiedzmy te 350km w lecie mi wystarcza, wtedy jezdze w dluzsze trasy.

Nie do konca sie zgodze z tym porownaniem, bo tak na prawde to czego sie obawiam najbardziej w przypadku TM3 to czy nie jest to troche za male dla mnie auto.

Jak juz jade w dluzsza trase te kilka razy w roku to z 2 ma fotelikami z tylu i zona po srodku, co prawda mysle ze od przyszlego roku juz dzieci beda na tyle duze ze zona nie bedzie jechala z nimi z tylu, ale nie jestem tego na 100% pewien.
Dwa foteliki + żona w 3 to mission impossible. Chyba, że żona waży 40 kg :)
 

swistak

Posiadacz elektryka
A ja się przejechałem Q4 etronem - nie spodobało mi się.
Później ID.7 - bardzo mi się spodobało, ale bardzo drogie (ok 280tyś, z marnym rabatem, brak dotacji).
I na jazdę próbną Teslą mi się już nie chciało jechać (miałbym 300km+) tylko po prostu zamówiłem...
Jestem mocno przekonany że to dobra decyzja była :).
Wziąłem M3LR AWD.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
A ja się przejechałem Q4 etronem - nie spodobało mi się.
Później ID.7 - bardzo mi się spodobało, ale bardzo drogie (ok 280tyś, z marnym rabatem, brak dotacji).
I na jazdę próbną Teslą mi się już nie chciało jechać (miałbym 300km+) tylko po prostu zamówiłem...
Jestem mocno przekonany że to dobra decyzja była :).
Wziąłem M3LR AWD.
Mi ID.7 w ogole sie nie podoba, teraz jezdze VW ale drugi raz go nie kupie, bo jak ogladam nowe VW to pomimo uplywu lat to za wiele sie tam nie zmienilo, tj. te auta sa takie same.
 

blazej

Pionier e-mobilności
A ja się przejechałem Q4 etronem - nie spodobało mi się.
Później ID.7 - bardzo mi się spodobało, ale bardzo drogie (ok 280tyś, z marnym rabatem, brak dotacji).
I na jazdę próbną Teslą mi się już nie chciało jechać (miałbym 300km+) tylko po prostu zamówiłem...
Jestem mocno przekonany że to dobra decyzja była :).
Wziąłem M3LR AWD.
Jesteś odważny lub szalony. Ja jednak sporo musiałem pojeździć, zanim się zdecydowałem na M3LR AWD. Póki co auto oceniam wysoko pomimo kilku mniej istotnych dla mnie mankamentów, jednak w ciemno w życiu bym nie wziął.

Mogę dać tylko update, że M3LR po odbiorze zrobiłem od razu trasę z Katowic na 430 km. Ruszałem z 77% baterii, zużyłem na trasie A4+S3 wg wskazań Tesli oczywiście - 65 kWh. Od 77% do 35%, później ładowanie do 85% i u celu miałem 40%. Na A4 jechałem 120-140 km/h, na S3 110-125 plus korki w Katowicach. Klima i od 33 do 29 stopni na zewnątrz. Więc tutaj od 100% raczej spokojnie da się zrobić 400 km bez doładowywania przy prędkości ok. 120 km/h.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Jesteś odważny lub szalony. Ja jednak sporo musiałem pojeździć, zanim się zdecydowałem na M3LR AWD. Póki co auto oceniam wysoko pomimo kilku mniej istotnych dla mnie mankamentów, jednak w ciemno w życiu bym nie wziął.

Mogę dać tylko update, że M3LR po odbiorze zrobiłem od razu trasę z Katowic na 430 km. Ruszałem z 77% baterii, zużyłem na trasie A4+S3 wg wskazań Tesli oczywiście - 65 kWh. Od 77% do 35%, później ładowanie do 85% i u celu miałem 40%. Na A4 jechałem 120-140 km/h, na S3 110-125 plus korki w Katowicach. Klima i od 33 do 29 stopni na zewnątrz. Więc tutaj od 100% raczej spokojnie da się zrobić 400 km bez doładowywania przy prędkości ok. 120 km/h.
Czyli zuzyles 87% baterii czyli gdybys ruszal ze 100% to dojechalbys na 13%. Czyli jezeli dobrze licze przy rozladowaniu do 0 z predkoscia okolo 120 bylo by 500km? Jeżeli tak to super wynik. Musze jeszcze raz sie TM3LR przejechac i ta i5.

Btw. dzisiaj widzialem na zywo TM3 ultra red i super kolor :)

btw. nr 2 Gdyby zonie sie podobal tm3 to pewnie juz bym kupil, ale oprocz tego ze jej sie nie podoba to jeszcze wedlug niej nie potrzebujemy dwoch aut :(
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top