SuC w Polsce

TomRS

Pionier e-mobilności
Jestem zadowolony z Tesli jako samochodu, natomiast sieć SuC w Polsce jest po prostu fatalna. Mało stanowisk, słabe przyłącza i siadająca bardzo pod obciążeniem moc ładowania. Nie rozumiem za bardzo słabej aktywności Tesli w tym temacie, gdyby uruchomili więcej lokalizacji i udostępnili je wszystkim markom elektryków, to z ich cenami za energię mieliby spore obłożenie skutecznie odbierając użytkowników konkurencji. Swoją drogą, nasza "perełka narodowa Orlen", chyba wziął sobie za punkt honoru rekordowo łupić na cenach sprzedawanej energii. Chcąc korzystać z 20 tys km darmowego ładowania które otrzymałem w prezencie od Tesli (chwała im za to) , często muszę modyfikować bezsensownie trasę (Poznań-Gdańsk przez Ciechocinek), czasem w ogóle nie ma możliwości skorzystania z SuC i trzeba się podpierać stacjami ładowania konkurencji (z reguły droższymi). Patrząc na zagęszczenie SuC w Niemczech czy Holandii, to jeszcze sporo nam brakuje, żeby w pełni wykorzystać potencjał tych samochodów. Dalszy wyjazd w Polsce wymaga już niestety z grubsza choćby zaplanowania.
 

nabrU

Moderator
Nie rozumiem za bardzo słabej aktywności Tesli w tym temacie, gdyby uruchomili więcej lokalizacji i udostępnili je wszystkim markom elektryków, to z ich cenami za energię mieliby spore obłożenie skutecznie odbierając użytkowników konkurencji.

Taki hint:

1721393359967.png

1721393536085.png

Tesla w rok sprzedaje w UK, Niemczech i Francji (sumarycznie) prawie 3 razy tyle samochodów co jest ogólnie wszystkich elektryków w PL. Polska nie jest więc dla nich znaczącym rynkiem (sorry znowu za sprowadzanie na ziemię) plus pewnie UDT i stan sieci energetycznej też nie pomaga.
 

camel

Posiadacz elektryka
Bardzo dobrze że coraz częściej słychać głosy narzekania. Argument wolumenu sprzedaży do mnie nie trafia, przecież Tesli powinno zależeć na przyciągnięciu klientów, a tu trzeba inwestować. Przejadły mi się też tłumaczenia jak to UDT opóźnia, i ile to się czeka na przyłącze a prądu że w ogóle w tej Polsce nie ma. Skoro tak, to mogli stawiać po 4 słupki jak na śmiesznych Kostomłotach i w kolejnych latach czekać i rozbudowywać. Po prostu nie było odpowiednich decyzji. Oby się zmieniło.
 

Michal

Moderator

nabrU

Moderator

wojtkow

Pionier e-mobilności
Gdyby badania Tesli pokazywały, że mogą sprzedawać u nas 10x więcej samochodów dzięki utworzeniu nowych salonów i SuC to takie już by stały. I to mimo problemów, dość oczywistych, z infrastrukturą i UDT.
Jednak 70 tys samochodów w CEPIK wskazuje, że zwyczajnie nie ma o co walczyć.
 

Konrado

Zadomawiam się
Najgorsze jest to, że na dzień dzisiejszy wystarczyłoby postawić kilka habów po kilkanaście stanowisk i dałoby się jako tako jeździć po Polsce korzystając tylko z suc Tesli. Najbardziej cierpi północ, Trójmiasto obligatoryjnie powinno mieć hub na kilkanaście stanowisk nierozumiem dlaczego do tej pory jest to nie załatwione, Koszalin, Ostróda i już byłoby w miarę ok.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ale generalnie Tesla miałaby potencjał, żeby przyciągnąć do swoich SuC większość użytkowników wszystkich elektryków. Dobre ceny energii plus prostota rozliczeń i obsługi, to całkiem duża zachęta. A im więcej konkurencji wpuszczą na rynek, tym więcej potencjalnych klientów na swoje auta stracą. Super byłoby, gdyby najbardziej uczęszczane trasy były tak obstawione SuC, żeby bez problemu od jednego do drugiego dało się dojechać na 60-80% naładowania akumulatorów.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
A im więcej konkurencji wpuszczą na rynek, tym więcej potencjalnych klientów na swoje auta stracą.
Nie jesteśmy dla nich istotnym rynkiem. Smutna prawda, ale niestety prawda. Zgadzam się, że Jakieś 10 przyzwoitych, szybkich i dobrze umiejscowionych SuC rozwiązałoby problem, ale.... mają nas w dupie.
Nawet jestem w stanie to zrozumieć, bo biznes jest biznes i nie są jedyną firmą, która swoich klientów w PL traktuje jak drugą kategorię, ale jednak wkurza mnie, że płacę za towar usługę tyle samo, albo i więcej niż inni i w zamian mam gorszą usługę, gorszy towar, gorszą obsługę klienta, mniej treści w streamingach, brak języka polskiego w jakichś tam serwisach itd.
Jeszcze bardziej wkurza mnie takie typowe dla nas stanie w kącie, jak ten biedny i głupi krewny i szukanie usprawiedliwień typu "ale to UDT", "ale to energetyka". Jeżeli ten odbiór UDT trwa pół roku (a nie trwa), to wybudowane w styczniu SuC dzisiaj byłyby gotowe do użytku. Z energetyką podobnie - OK, może trzeba poczekać na przyłącze, ale najpierw trzeba się ustawić w kolejce. Zamiast tego, na forum jest "no Tesla dobra, Tesla by chciała, ale źli bojarzy nie pozwalają".
 
Top