Podłączenie wiązki haka, oświetlenie przyczepy

Michal

Moderator
Niestety nie, poniżej zrzut rozpiski oryginalnej wiązki Oris (podobnie jest we wiązkach Brink i Remeder), jak widać odpowiedni styk w gnieździe (10) nie jest używany
Dlaczego tam trzeba otwarte oko wkładać? Co się wtedy stanie? Prunt za darmo bedzie? :D
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Dlaczego tam trzeba otwarte oko wkładać? Co się wtedy stanie? Prunt za darmo bedzie? :D
Źle interpretujesz piktorgram, masz się wpatrywać intensywnie w ten punkt, wtedy stanie się magia.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wywolalem temat bo w koncu i elektryki zaczną uprawiać karawaning .

Tak myślałem że jest z tym gniazdem ..Nie ma alternatora w EV i do tego problemu jeszcze nie doszli . Z drugiej strony nowe przyczepy kempingowe mają już często swoje duże akumulatory i np solarne źródła zasilania itp
Nawiasem mówiąc gaz też pomału przestaje zasilać nowe lodowki czy nawet kuchenki w kamperach i przyczepach.
Nic wielkiego po prostu podczas jazdy bedzie chłodzić gaz. Ps dla tych co nie w temacie ,popularna lodówka kamperowa chodzi na 230\12v\gaz, z tym że 12v tylko podczas jazdy i ładowania . Przełączanie może być automatyczne. To kwestia oszczedzania gazu bo ten i do gotowania i kapieli choć już nie zawsze.
 
Last edited:

Policho

Zadomawiam się
Wywolalem temat bo w koncu i elektryki zaczną uprawiać karawaning .

Tak myślałem że jest z tym gniazdem ..Nie ma alternatora w EV i do tego problemu jeszcze nie doszli . Z drugiej strony nowe przyczepy kempingowe mają już często swoje duże akumulatory i np solarne źródła zasilania itp
Nawiasem mówiąc gaz też pomału przestaje zasilać nowe lodowki czy nawet kuchenki w kamperach i przyczepach.
Nic wielkiego po prostu podczas jazdy bedzie chłodzić gaz. Ps dla tych co nie w temacie ,popularna lodówka kamperowa chodzi na 230\12v\gaz, z tym że 12v tylko podczas jazdy i ładowania . Przełączanie może być automatyczne. To kwestia oszczedzania gazu bo ten i do gotowania i kapieli choć już nie zawsze.
Z tym gazem to nie do końca, raczej nadal jest i będzie. Jednak jest zmiana na lepsze dla elektryków. Przy odpowiednim doposarzeniu/przerobieniu instalacji gazowej można legalnie używać gazu do działania lodówki podczas jazdy co eliminuje potrzebę 12v z auta. Koszt inwestycji ok. 600zl. Właśnie wadą kompresorowych lodówek jest brak działania podczas jazdy, zwłaszcza w małych przyczepach gdzie akumulator jest po prostu mały i nie ma możliwości użycia przetwornicy.

Po drugie zużywanie prądu z elektryka na działanie lodówki to zły pomysł. Taka lodówka absorbcyjna zużywa średnio 90W/h, a to jest sporo. Elektryk z małą przyczepą zużywa ok. 30kW/100km i tu jest walka o każdy kilometr zasięgu.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
No właśnie.... Mam aktualnie u siebie w kamperze odpowiednie zabezpieczenia wymagane prawnie itp , a do tego jednna butla jest do napełniania a druga do wymiany . Nawet mam wyjscie na zew do agregatu 3 kW na gaz aby nie smrodzić gdy jestem "na dziko"
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Wywolalem temat bo w koncu i elektryki zaczną uprawiać karawaning .
Już uprawiają. Na mordoksiążce jest relacja teslarza, który podczepił sobie nową Niewiadówkę Cross i ruszył na Nordcap. Więc da się (BTW ma zużycie ok 32kW/h)
 

Policho

Zadomawiam się
Jestem po pierwszej podróży i jest tak.

W przyczepie jest aku i nie jest ładowane podczas jazdy.
Tesla rozpoznaje przyczepę jako coś podłączone do gniazda i znaczek przyczepy na monitorze jest nadal pomarańczowy.
Nigdzie nie znalazłem przycisku do włączenia/wyłączenia trybu przyczepy.

Ciekawe jak jest przy zakupionym haku w Tesli, mnie "śledzi" coś cała drogę.
1000014771.jpg

Jakby ktoś miał oryginalnie montowany hak to proszę o zdjęcie z menu monitora gdzie znajduje się przycisk włączania trybu przyczepy.
 
Last edited:

wojtkow

Pionier e-mobilności

Policho

Zadomawiam się
Ładowanie jest na pin 10 złącza, pin ten wg dokumentacji Tesli (i informacji w sieci) nie jest podłączony. Więc nie będzie ładowania aku przyczepy ani np podtrzymywania lodówki.
(źródła:
)
Tylko potwierdziłem to co było napisane wcześniej.
Nadal nie wiem jak TMY rozróżnia bagażnik rowerowy i przyczepę.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Tylko potwierdziłem to co było napisane wcześniej.
Nadal nie wiem jak TMY rozróżnia bagażnik rowerowy i przyczepę.
Może sobie patrzy co jej się tam przykleiło do tyłka. Kamerkę(i) ma więc może to najprostszy sposób (i dlatego mocno średni).
 
Top