Podłączenie wiązki haka, oświetlenie przyczepy

nosekbk

Model Y LR AWD 2024
Ja mam Thule EasyFold XT3 i bez problemu się otwiera bagażnik po odchyleniu rowerowego, sprawdził się świetnie na trasie do Szczyrku :) Używałem go wcześniej przy VW Tiguan AllSpace też.

BFDFCFCD-B74A-4000-B8DC-3DBFD2352405.JPEG


Co do wtyku, to nie jestem w stanie wkręcić go w gniazdo w samochodzie. Jedyne co udało mi się osiągnąć, to wciśnięcie go na tyle, że "łapie" i nie przerywa na trasie. Ten sam problem mam nawet z głupim adapterem na stare złącze przyczep i każdą inną przyczepką rowerową jaką próbowałem by zweryfikować, czy to kwestia mojego bagażnika czy nie. Serwisant Tesli zasugerował, żeby wyciągnąć/wyłamać tą plastikową zaślepkę na sprężynie, ale to chyba nie powinno tak działać, co...?
 

Policho

Zadomawiam się
Co do wtyku, to nie jestem w stanie wkręcić go w gniazdo w samochodzie. Jedyne co udało mi się osiągnąć, to wciśnięcie go na tyle, że "łapie" i nie przerywa na trasie. Ten sam problem mam nawet z głupim adapterem na stare złącze przyczep i każdą inną przyczepką rowerową jaką próbowałem by zweryfikować, czy to kwestia mojego bagażnika czy nie. Serwisant Tesli zasugerował, żeby wyciągnąć/wyłamać tą plastikową zaślepkę na sprężynie, ale to chyba nie powinno tak działać, co...?
Jeśli klapka gniazda nie otwiera się więcej niż 90st. to nie da się przekręcić wtyczki.
Nie urywaj klapki tylko usuń dodatkowy plastik z wtyczki jeśli nic nie da podgięcie gniazda.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Czy TMY który ma dokładany hak w Tesli jest identyczny jak TMY który ma fabrycznie hak? Czy fabrycznie są jakoś lepiej prowadzone wiązki albo używane inne elementy?
 

nosekbk

Model Y LR AWD 2024
Czy TMY który ma dokładany hak w Tesli jest identyczny jak TMY który ma fabrycznie hak? Czy fabrycznie są jakoś lepiej prowadzone wiązki albo używane inne elementy?
Z tego co mi powiedziano to jest dokładnie to samo. Na dodatek dokładany był tańszy niż “fabrycznie” montowany. W każdym razie Serwis zarzekał się, że to to samo ¯\_(ツ)_/¯
 

jarry

Zadomawiam się
Mam taki oto dylemat z hakiem w Tesli Y. Mam kontakt z panem który sprowadza Tesle, chciałbym od niego kupić Y który nie ma haka, on ma też taką z tego samego rocznika 2022 która ma hak ale z innych przyczyn mi nie pasuje. Zaproponowałem, że jak przełoży ten oryginalny hak (fizycznie to może ja lub wspólnie lub zlecimy jakiemuś serwisowi mobilnemu ale na razie nie mogę takiego znaleźć, jest niedziela jak to piszę i osoby z olx czy innych reklam nie odbierają) to dobijamy targu. W międzyczasie zacząłem studiować temat doposażenia Tesli Y w oryginalny hak i wyszło mi że po około 2022r. oprócz zamontowania haka i wpięcia wiązki haka wraz z modułem haka to może instalacja elektryczna nie działać i konieczna może być wymiana modułu elektrycznego LH Left Body Controller Module. Czy to dobry pomysł aby zamienić ten moduł LH BCM między dwoma Teslami, czy to zadziała od strzała czy też coś trzeba przeprogramować aby te moduły działały prawidłowo?

Wiem że trzeba dopisać do auta sterownik haka aby prawidłowo aktywował się tryb przyczepy, jak to się robi? Zgłasza się do serwisu telefonicznie czy z aplikacji i oni to robią zdalnie? Czy to kosztuje i ile czasu może zająć taka procedura? A może trzeba fizycznie podpiąć auto pod interfejs, wtedy pytanie czy to musi być autoryzowany czy może jest opcja posiadania własnego interfejsu coś jak VCDS do aut z grupy VAG?

Nie miałem nigdy kontaktu z serwisem Tesli i byłaby to pierwsza Tesla w moim garażu, także jak głupie pytania zadaję to proszę o wyrozumiałość :)

PS. Piszący o konieczności wymiany modułu czasem piszą o nr sb-22-17-014, ale to chyba nie jest nr części?
 

adamq

Fachowiec

Potrzebujesz kogoś kto ogarnie tryb Service Plus.
 

jarry

Zadomawiam się

Potrzebujesz kogoś kto ogarnie tryb Service Plus.
Dzięki, kabelek zakupiłem, postaram się zorientować jak z softem i procedurami.
 

elmartines

Zadomawiam się
Ja mam Thule EasyFold XT3 i bez problemu się otwiera bagażnik po odchyleniu rowerowego, sprawdził się świetnie na trasie do Szczyrku :) Używałem go wcześniej przy VW Tiguan AllSpace też.

View attachment 20844


Co do wtyku, to nie jestem w stanie wkręcić go w gniazdo w samochodzie. Jedyne co udało mi się osiągnąć, to wciśnięcie go na tyle, że "łapie" i nie przerywa na trasie. Ten sam problem mam nawet z głupim adapterem na stare złącze przyczep i każdą inną przyczepką rowerową jaką próbowałem by zweryfikować, czy to kwestia mojego bagażnika czy nie. Serwisant Tesli zasugerował, żeby wyciągnąć/wyłamać tą plastikową zaślepkę na sprężynie, ale to chyba nie powinno tak działać, co...?
Mam do Yka identyczny bagażnik i ten sam problem. Tyle, że udaje mi się dokręcić wtyczkę do końca - choć trzeba do tego sporo siły. W czasie dokręcania próbuj drugą ręką doginać w dół element zderzaka gdzie opiera się klapka złącza.
 

elmartines

Zadomawiam się
Męczy mnie to wkręcanie wtyczki na siłę. Szukam jakiejś przedłużki gdzie we wtyku do auta podpiłowałbym sobie ten wystający element, a do niej dopiero dopinał złącze bagażnika już "na zewnątrz" zderzaka.
Spotkał się ktoś z takim adapterem, ale bez zmiany elektrycznej 13/7 pin?
W ostateczności użyję przedłużacza z kablem, ale generalnie mi ten dodatkowy kabel niepotrzebny...
 
Top